2019. május 29., szerda

DVD AJÁNLÓ: HALLOWEEN (2018.)


Végre valahára Magyarországon is megjelent a tavaly októberben bemutatott új Halloween film, melyet a hazai premier napján a sógorommal néztem meg. A filmről írtam is anno cikket:

Szerencsére a magyar mozis újságok bőven írtak az új Halloweenről, illetve a korábbi epizódokról. Időközben meg is szereztem a 2018-as rész filmzenei CD-jét is. Amerikában január 15-én adták ki a dvd változatát, itthon Magyarországon pedig csak május 29-én. Nagyon régen vártam, hogy megjelenjen a film, hát még mennyire vártam tavaly a bemutatóját, amikor egy éve nyáron olvastam arról, hogy ismét készül egy új Halloween, mégpedig Jamie Lee Curtissel.






A hazai dvd és blue ray megjelenést eléggé csúsztatták, végül a május 29-e lett a végleges időpont. Maga a dvd kiadvány jól el van találva. Szép fekete tokban van a lemez, melyen Michaelt láthatjuk a késsel. A dvd borítója ugyanaz, mint a plakát és a hátborító épp úgy néz ki, mint az amerikai kiadványé. Itthon, a felújított házimozimon sokkal jobban élveztem az új Halloweent és most néztem meg másodjára. Voltak jelenetek melyekre nem emlékeztem, de nem volt vészes. A dvd extráiban kimaradt jeleneteket láttam magyar felirattal. Véleményem szerint helye lett volna a filmben. Engem mindig zavarnak a kimaradt jelenetek. Az is a filmhez tartozik és az a zavaró, hogy nem a film része. A további extrákban múltidézés volt az 1978-as Halloween filmből, illetve beszélgetések a mostani szereplőkkel, valamint a maszk történetét is elmesélték, melyről már korábban olvastam. J


 


Ha visszagondolok arra, hogy a 2018-as Halloween film is a Sikoly 4. sorsára jutott. Annak idején, 2012-ben adták csak ki a filmet, elég későn Magyarországon. A tavaly bemutatott filmek zöme nagyon hamar kijött dvd-n és Blue Ray-en, de a Halloween sokkal később. Mérges is voltam emiatt, mert igazságosan kellett volna forgalmazni a filmeket. Bemutatások szerinti sorrendben.

2006-ban a Motel megvásárlásának napján

Emlékszem arra, amikor 2001-ben a Sikoly 3. jelent meg videókazettán és dvd-n. Egy szombat reggel olvastam még az új TVR-hétben, hogy megjelenik. Persze rögtön szaladtam, hogy megvegyem, de kiderült, hogy még nem kapható. Akkoriban még TVR-hét újságot vettünk és szombatonként jelentek meg az új számok. Sokáig kerestem utána a Sikoly 3.-at videón, végül egy hónappal később 2699 Ft-ért megvásároltam abban a kazettaboltban, ami helyén most egy SPAR üzemel. Ott a Harminckettesek terén. Aznap esett az eső. A 2006-ban látott Motelt is ennyire vártam, hogy meglegyen, de akkor már a vhs korszaka leáldozóban volt és dvd-ket vásároltam már. A Motel hamar megjelent dvd-n. Annak is külön megvettem a filmzenei CD-jét, mert a hazai áruházakban nem volt kapható. Amikor a Halloween dvd-t megvettem nagyon örültem neki, mert régóta szerettem volna magaménak tudni. Először azt terveztem, hogy blue ray-en vásárolom meg, de végül a dvd mellett döntöttem. Szüleim szobájában van blue ray lejátszó, amely egyben dvd-ket is lejátszik. Megvallom, hogy elég kiszámíthatatlan a szerkezet.







Halloween rajongóknak kötelező a tavaly bemutatott új Halloween film. A hazai mozik hamar levették a műsorról. Azt nagyon sajnálom még, hogy a 4-5-6. részt nem forgalmazzák dvd-n. Az Ultrafilm régen kiadta 1, illetve 2 lemezes változatban a felújított 1978-as klasszikust, ami szintén megvan nekem. A 4-5. részhez az AXN csatorna készítette el a szinkronját, de hazai forgalomba nem került ki dvd-n. Bécsben tavaly a 4. részt láttam, de magyar szinkront nem raktak rá. Jó lenne, ha a Halloween sorozat kijönne új kiadásban. Persze csak azokat venném meg, melyek nincsenek meg.

B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.