Szerelvény közeledik az Arany János utca felől a Deák téri állomásra. Olyan funkcióval fotóztam le a pillanatot, amellyel tökéletes világítós képeket tudok készíteni.
Idén végre valahára
elkezdik a budapesti 3-as metróvonal felújítását. A 20 állomásból 1-et néhány
évvel ezelőtt már átépítettek a Köki Terminál bevásárlóközpont építésekor. A
maradék 19 megálló pontosan úgy néz ki, mint anno az átadásuk idején.
Az 1976-ban átadott Deák téri megálló világító táblája.
Bővebb információk
itt olvashatóak:
És van olyan lehetőség, hogy bele lehet szólni a felújításba is. Nem tudom,
mennyit számít az én szavam, én csupán azokat írom le, amelyeket nagyon
fontosnak tartok. A rekonstrukció terveivel az a bajom hogy nem a legöregebb
szakasszal kezdik az átépítést, ami tavaly decemberben lett 40 éves! Ez a
Nagyvárad tér és a Deák tér közötti rész. 1976. december 31-én adták át és az a
szakasz van a legrosszabb állapotban. Elvileg már tavaly el kellett volna
kezdeni ennek a résznek a felújítását. 2016 nyarán simán meg tudták volna szerintem
csinálni a legkritikusabb szakaszt. Az elsőbbséget élvez.
A 2-es metróból a 3-as vonal felé vezető csarnok táblája. Annak idején mikor a piros vonalat újították fel, akkor megoldhatták volna az átjárócsarnok rekonstrukcióját is.
Amit
fontosnak tartok az a következő:
1) Legyen felújítva minden állomás, de úgy hogy ne legyen egysíkú, mint a
2-esnél. A piros metró felújításakor számos kőburkolat veszett oda. A 3-asnál
oda kellene figyelni arra, hogy ezek a retró értékek megmaradjanak, de mellette
tartalmazzon modern építészeti elemeket is. A megállók nagy része nem elég világos.
Ezeket korszerű lámpákkal lehetne pótolni. A kőburkolatok nagyon értékesek és
nem szabadna azokat csak úgy kidobni.
2) Az akadálymentesítés nagyon fontos! Ha nem is épülhetnek liftek,
legalább az állomásokat alakítsák ki úgy, hogy mindenki könnyebben tudjon
közlekedni. Ebbe beletartozik a metrókocsik nyomógombos nyitásának kizárása. Teljesen
természetesnek kell lennie annak, ha az ajtó magától nyílik ki! A felújított
metrószerelvényeknél kellene utólag beépíteni légkondicionálót.
3) Az alagutakat és az állomásokat úgy kellene felújítani, hogy 10-20 év
múlva ne kerüljön sor egy újabb rekonstrukcióra. Az 1973-as Kisföldalatti
korszerűsítése és meghosszabbítása során nem figyeltek kellőképpen a pálya és
az alagútrendszer állapotára, így hamar beázások történtek. Nem volt
megfelelően felújítva az 1-es vonal, ráadásul a vandálok graffitis firkái is
tönkretették a Kisföldalatti állomásainak falait, burkolatait. A 3-as metró
vonalán olyan átfogó rekonstrukció szükséges, amely legalább 30 évre biztos megoldja
a problémát. Ebbe beletartoznak a folyamatos karbantartások, mert nem egy
metrómegállóban látom a piszkot és a port. Észreveszem a 2-es és a 4-es metró
állomásainál is. A 2-esnél enyhe porködöt, amikor a lámpák fényei rávilágítanak
a peronra.
4) Új szellőzőrendszer kiépítése is nagyon fontos, hogyha bármi történik az
alagútban, akkor ne legyen komoly baj.
Vajon merre? A múltba, vagy a jelenbe? A 3-as metrót retró metrónak tartom, mivel még nem volt felújítva. A 2-es metró rekonstrukciója viszont 10 évvel ezelőtt történt. Külseje modern.
Én egy teljes körű felújítást támogatok, ami az utasok kényelmét biztosítja.
Én annak nagyon örülök, hogy orosz metrókocsik fognak továbbra is közlekedni a
3-as vonalon, mert azokat nagyon szeretem. Csak amíg még ilyen régiek a
megállók, én nem engedném addig a vonalra a felújított kocsikat.
BEN
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.