2019. április 2., kedd

UNA ULTIMA VEZ (MÉG EGYSZER UTOLJÁRA) M3: BÚCSÚKÉPEK ÉS VIDEÓK A DÉLI 3-AS METRÓRÓL


2019. április 6-tól lezárják a 3-as metró déli szakaszát. Következő ütemben a Népliget, Ecseri út, Pöttyös utca és a Határ úti megállókat fogják felújítani. A Kőbánya-kispesti állomást 2011-ben már átalakították, amikor a KÖKI Terminál megépült. A piros átjáró csarnok és a pálya kerül átépítés alá. 




Unokaöcsémmel Gömbivel indultam útnak egy kis metrótúrára. Szerettem volna még egyszer megörökíteni a 3-as metró déli szakaszának állapotát, életét. Korábban számos fotót készítettem, de kevés videót csináltam, főleg akkor, amikor még a kék szerelvények futkostak. Gömbimmel egyenként jártuk végig a déli vonal régi megállóit, amit nagyon élvezett. Főleg a panda metrót. Van neki ugyanis egy kis plüss pandamacija. Amikor befutott a szerelvény a maci szót mondogatta.






 Határi úti állomás a felújítás előtt

Készítettem pár extra fotót a Határ úti állomásról, mert bizony ezt is felújítják. Erről a megállóról eszembe jutnak azok a magányos általános iskola utáni vásárlós, péntek délutánok, szombat délelőttök, amikor egyedül elmenegettem az Europarkba (Ma Shopmark) és vettem pár zenei kazettát. Ilyenek voltak pl: Natalia Oreiro: Tu Veneno, Enrique Iglesias: Cosas del amor, Zámbó Jimmy első posztumusz válogatás kazettája, illetve az a 4590 Ft-os walkman, amely 2000-ben akciósan volt elérhető és mennyire örültem mikor megvettem. Emlékszem arra, hogy a Határ úti metrómegállóban leültem és nézegettem a dobozát. Nagyon szerettem az Europarkba járni. Más idők voltak. Amikor véget értek az ottani vásárolgatások, akkor felpattantam a 3-as metróra és azzal mentem haza.


Kicsit hiányozni fog a 3-as metró régi arculata. A Népliget és Kőbánya-kispesti szakaszát 1980-ban adták át és 39 évvel később kerül sor a rekonstrukciójára. Gyermekkoromban szerettem Kőbánya-Kispestre menni, mert akkoriban hangulatosnak tartottam az ottani színvilágot. Gyermeki szemmel nem az ott található nyomorra összpontosult a figyelmem, hanem maga az állomás és annak átjáró csarnokainak kék és piros színvilága miatt, illetve mert a klasszikus „köki” építészete nagy hatással volt rám. A KÖKI Terminál építése során a régi metróállomást felújították és sajnos elég rosszul. Amikor a régi megállóba befutott az Újpestről érkező metró könnyedén át lehetett menni a másik metróba, vagyis az Újpest felé tartóba. A felújítás során ezt megnehezítették. Kőbánya-Kispest át lett építve, viszont a vonatállomások még ma is katasztrofális állapotban vannak. Lassan már életveszélyessé válnak. Mikor édesapámmal 20 évvel ezelőtt Csepelről indultunk haza, akkor egy busz Kőbánya-Kispestig ment. Onnan már metróval mentünk tovább.

 




 Szerencsém volt, mert Kőbánya-Kispesten volt egy másik kijárat, aminél még ki lehetett látni a sínpályára. Pandás metró invázió volt. Két szerelvény egymás mögött ment, közben a másik oldalról indult egy másik Újpest felé. Meg is örökítettem a pillanatokat. Gömbim mosolygott, macizott. J Visszamentünk az Újpest felé vezető átjárócsarnokba, és lementünk a metróhoz.

Készítettem egy videót a mostani metrós kalandomról:

2 régi kép a 10 évvel ezelőtti állapotról egy extra videóval. :) 




Utoljára jártam a régi arculatú 3-as metrós déli szakaszon. A maradék napokban lesznek még lelkes videósok, fotósok, kik megörökítik a retró stílust, a komor fényeket és utána már csak a metróbájatok zárt, később lefedett bejáratait láthatják.

B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.