2019. április 6-tól lezárják a
3-as metró déli szakaszát. Következő ütemben a Népliget, Ecseri út, Pöttyös
utca és a Határ úti megállókat fogják felújítani. A Kőbánya-kispesti állomást
2011-ben már átalakították, amikor a KÖKI Terminál megépült. A piros átjáró
csarnok és a pálya kerül átépítés alá.
Unokaöcsémmel Gömbivel
indultam útnak egy kis metrótúrára. Szerettem volna még egyszer megörökíteni a
3-as metró déli szakaszának állapotát, életét. Korábban számos fotót
készítettem, de kevés videót csináltam, főleg akkor, amikor még a kék
szerelvények futkostak. Gömbimmel egyenként jártuk végig a déli vonal régi
megállóit, amit nagyon élvezett. Főleg a panda metrót. Van neki ugyanis egy kis
plüss pandamacija. Amikor befutott a szerelvény a maci szót mondogatta.
Határi úti állomás a felújítás előtt
Készítettem pár extra fotót a
Határ úti állomásról, mert bizony ezt is felújítják. Erről a megállóról eszembe
jutnak azok a magányos általános iskola utáni vásárlós, péntek délutánok,
szombat délelőttök, amikor egyedül elmenegettem az Europarkba (Ma Shopmark) és
vettem pár zenei kazettát. Ilyenek voltak pl: Natalia Oreiro: Tu Veneno, Enrique Iglesias: Cosas del amor, Zámbó Jimmy első
posztumusz válogatás kazettája, illetve az a 4590 Ft-os walkman, amely 2000-ben
akciósan volt elérhető és mennyire örültem mikor megvettem. Emlékszem arra,
hogy a Határ úti metrómegállóban leültem és nézegettem a dobozát. Nagyon szerettem az Europarkba járni.
Más idők voltak. Amikor véget értek az ottani vásárolgatások, akkor
felpattantam a 3-as metróra és azzal mentem haza.
Kicsit hiányozni fog a 3-as
metró régi arculata. A Népliget és Kőbánya-kispesti szakaszát 1980-ban adták át
és 39 évvel később kerül sor a rekonstrukciójára. Gyermekkoromban szerettem
Kőbánya-Kispestre menni, mert akkoriban hangulatosnak tartottam az ottani
színvilágot. Gyermeki szemmel nem az ott található nyomorra összpontosult a
figyelmem, hanem maga az állomás és annak átjáró csarnokainak kék és piros
színvilága miatt, illetve mert a klasszikus „köki” építészete nagy hatással
volt rám. A KÖKI Terminál építése során a régi metróállomást felújították és
sajnos elég rosszul. Amikor a régi megállóba befutott az Újpestről érkező metró
könnyedén át lehetett menni a másik metróba, vagyis az Újpest felé tartóba. A
felújítás során ezt megnehezítették. Kőbánya-Kispest át lett építve, viszont a
vonatállomások még ma is katasztrofális állapotban vannak. Lassan már
életveszélyessé válnak. Mikor édesapámmal 20 évvel ezelőtt Csepelről indultunk
haza, akkor egy busz Kőbánya-Kispestig ment. Onnan már metróval mentünk tovább.
Szerencsém volt, mert
Kőbánya-Kispesten volt egy másik kijárat, aminél még ki lehetett látni a
sínpályára. Pandás metró invázió volt. Két szerelvény egymás mögött ment,
közben a másik oldalról indult egy másik Újpest felé. Meg is örökítettem a
pillanatokat. Gömbim mosolygott, macizott. J
Visszamentünk az Újpest felé vezető átjárócsarnokba, és lementünk a metróhoz.
Készítettem egy
videót a mostani metrós kalandomról:
2 régi kép a 10 évvel ezelőtti állapotról egy extra videóval. :)
Utoljára jártam a régi
arculatú 3-as metrós déli szakaszon. A maradék napokban lesznek még lelkes
videósok, fotósok, kik megörökítik a retró stílust, a komor fényeket és utána
már csak a metróbájatok zárt, később lefedett bejáratait láthatják.
B E N
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.