Gömbimmel elindultam sétálni,
de elég hűvös volt az idő, és sajnos esőszagot is éreztem a levegőben. A
szokásos sétánk sajnos rövidre sikerült. Nagyon úgy festett, hogy ránk szakad
az ég. A Nemzeti Színház felé sétálva úgy döntöttem, hogy megmutatom Gömbimnek
az új 3-as metró megállókat. Azt akartam, hogy a szüleim többet pihenjenek. 2-3
órára is elviszem naponta az unokaöcsém. Felpattantunk az 1-es villamosra, hogy
lemehessünk a Népligetig. Gondoltam, hátha látok valamit a most felújítás alatt
álló 3-as metró kijáratából. Hatalmas szerencsém volt!
A metróban már nagyban
zajlanak a fúrások. Kisebb porfelhők szálltak, lecsupaszított falakat láttam. A
még meg lévő üvegajtós kijárat meg van és tárva nyitva volt. Tisztán lehetett
látni, hogy zajlik az ottani munka. Idő kérdése és majd eltorlaszolják azzal a
bazi nagy fém elválasztóval. Amikor anno az Árpád hídi állomás rekonstrukcióját
végezték ugyanazt észleltem, bár a fém elválasztók már ott voltak.
Nem tervezek a többi megálló
körül szaglászni, mert emlékszem, hogy amikor az északi szakasznál mértem fel a
terepet, csak a lépcsőlejárókat tudtam figyelni. A déli szakasz esetében
hasonló dolog történne, így értelmét nem nagyon látom. A két fotó, amit
készítettem nagyon sok mindent elárul. Ismerve a 3-as metró felújításával
foglalkozó honlapot csak jóval később, pár semmitmondó képpel jelentkeznének
iszonyat ritkán. Szívesen megnéztem volna részletesebben hogyan dolgoztak közel
másfél éven keresztül az északi vonalon.
Gömbivel felszálltunk az M3-as
pótlóbuszra, amely a Nagyvárad tér felé vitt minket, de mivel lassan 16 óra
volt és csúcsforgalom így végül hazasiettünk. A metróban nem áztunk volna meg. J Csak szemerkélt egy
picit az eső, nem volt vészes. Később volt egy programom, ami nem nagyon
sikerült, így az estét kihasználva elmentem egyet metrózni. Nagyon odavagyok a
felújított 3-as metró állomásokért. Hiába írják egyesek, hogy ilyen-olyan,
nekem nagyon tetszik! Mégis mit vár el a másik? Egysíkúságot? Még több
modernséget? Így modern, ahogy van. Még a hangja is remek! J Az a legjobb, hogy
amikor a Lehel tértől indulunk a Dózsa György út felé, akkor a metró hangja
megváltozik. Olyan sikoltozó, szellemszerűvé válik. Ilyen is marad a
végállomásig. Földalatti, modern szellemvasút. J
Nyilván a fémes szerkezet
okozhatja a sikoltozós hangot, amely az alagút falára van rárakva. A 4-es
metrónál is ilyesmi van. Csak a Forgách utcáig utaztam egy kicsit, mert nagyon
tetszik nekem az a lépcsős feljáró, ahol korábban sosem jártam. Volt egy
átjárós aluljáró is, de azt a felújítás során betömték. Kint sötét volt, és a
metró fényei nagyon lenyűgöztek. Főleg így este 9 előtt.
Hazafelé menet kihasználtam a
metró kocsi félig ürességét és készítettem újabb videókat és képeket. Lementem
a Nagyvárad térig, ahol aztán sok ember vonult felfelé a lépcsőn, hogy a
pótlóbuszhoz siessen. Az állomást szinte telematricázták és hasonló
elválasztóval csúfították el egyes részeit, amilyen a 2-es metrónál a Puskás
Ferenc Stadion megállónál is van. Fehér állomásjelző matricával tapasztották le
a régebbi állomásjelzőket. Kész szerencse, hogy azt korábban lefotóztam. A
Nagyvárad téri kijárat eléggé rondán néz most ki.
Minap olvastam, hogy a középső
szakasz felújítása után kerül csak sor a Nagyvárad téri, illetve a Lehel téri
állomások felújítására. Ha ez igaz, akkor a déli szakasz után marad a Nagyvárad
téri megálló átmeneti végállomásnak, illetve északon a Lehel tértől indulnak a
szerelvények Újpest felé, ahogy most hétvégenként. Így akkor 7 állomás
felújítására lehet számítani a déli szakasz befejezése után, amely ki tudja
mikor ér véget.
B E N
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.