2019. április 29., hétfő

NÉPLIGET: AZ AJTÓK TÁRVA NYITVA

Gömbimmel elindultam sétálni, de elég hűvös volt az idő, és sajnos esőszagot is éreztem a levegőben. A szokásos sétánk sajnos rövidre sikerült. Nagyon úgy festett, hogy ránk szakad az ég. A Nemzeti Színház felé sétálva úgy döntöttem, hogy megmutatom Gömbimnek az új 3-as metró megállókat. Azt akartam, hogy a szüleim többet pihenjenek. 2-3 órára is elviszem naponta az unokaöcsém. Felpattantunk az 1-es villamosra, hogy lemehessünk a Népligetig. Gondoltam, hátha látok valamit a most felújítás alatt álló 3-as metró kijáratából. Hatalmas szerencsém volt!



A metróban már nagyban zajlanak a fúrások. Kisebb porfelhők szálltak, lecsupaszított falakat láttam. A még meg lévő üvegajtós kijárat meg van és tárva nyitva volt. Tisztán lehetett látni, hogy zajlik az ottani munka. Idő kérdése és majd eltorlaszolják azzal a bazi nagy fém elválasztóval. Amikor anno az Árpád hídi állomás rekonstrukcióját végezték ugyanazt észleltem, bár a fém elválasztók már ott voltak.

Nem tervezek a többi megálló körül szaglászni, mert emlékszem, hogy amikor az északi szakasznál mértem fel a terepet, csak a lépcsőlejárókat tudtam figyelni. A déli szakasz esetében hasonló dolog történne, így értelmét nem nagyon látom. A két fotó, amit készítettem nagyon sok mindent elárul. Ismerve a 3-as metró felújításával foglalkozó honlapot csak jóval később, pár semmitmondó képpel jelentkeznének iszonyat ritkán. Szívesen megnéztem volna részletesebben hogyan dolgoztak közel másfél éven keresztül az északi vonalon.  

Gömbivel felszálltunk az M3-as pótlóbuszra, amely a Nagyvárad tér felé vitt minket, de mivel lassan 16 óra volt és csúcsforgalom így végül hazasiettünk. A metróban nem áztunk volna meg. J Csak szemerkélt egy picit az eső, nem volt vészes. Később volt egy programom, ami nem nagyon sikerült, így az estét kihasználva elmentem egyet metrózni. Nagyon odavagyok a felújított 3-as metró állomásokért. Hiába írják egyesek, hogy ilyen-olyan, nekem nagyon tetszik! Mégis mit vár el a másik? Egysíkúságot? Még több modernséget? Így modern, ahogy van. Még a hangja is remek! J Az a legjobb, hogy amikor a Lehel tértől indulunk a Dózsa György út felé, akkor a metró hangja megváltozik. Olyan sikoltozó, szellemszerűvé válik. Ilyen is marad a végállomásig. Földalatti, modern szellemvasút. J


Nyilván a fémes szerkezet okozhatja a sikoltozós hangot, amely az alagút falára van rárakva. A 4-es metrónál is ilyesmi van. Csak a Forgách utcáig utaztam egy kicsit, mert nagyon tetszik nekem az a lépcsős feljáró, ahol korábban sosem jártam. Volt egy átjárós aluljáró is, de azt a felújítás során betömték. Kint sötét volt, és a metró fényei nagyon lenyűgöztek. Főleg így este 9 előtt.   

 




Hazafelé menet kihasználtam a metró kocsi félig ürességét és készítettem újabb videókat és képeket. Lementem a Nagyvárad térig, ahol aztán sok ember vonult felfelé a lépcsőn, hogy a pótlóbuszhoz siessen. Az állomást szinte telematricázták és hasonló elválasztóval csúfították el egyes részeit, amilyen a 2-es metrónál a Puskás Ferenc Stadion megállónál is van. Fehér állomásjelző matricával tapasztották le a régebbi állomásjelzőket. Kész szerencse, hogy azt korábban lefotóztam. A Nagyvárad téri kijárat eléggé rondán néz most ki.  


Minap olvastam, hogy a középső szakasz felújítása után kerül csak sor a Nagyvárad téri, illetve a Lehel téri állomások felújítására. Ha ez igaz, akkor a déli szakasz után marad a Nagyvárad téri megálló átmeneti végállomásnak, illetve északon a Lehel tértől indulnak a szerelvények Újpest felé, ahogy most hétvégenként. Így akkor 7 állomás felújítására lehet számítani a déli szakasz befejezése után, amely ki tudja mikor ér véget.

B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.