2019. április 24., szerda

SOROZATAJÁNLÓ: MAGNUM (2018.)


Néhány héttel ezelőtt legnagyobb meglepetésemre olvastam, hogy az RTL klub megvásárolta a tavaly leforgatott új Magnum első évadát, melynek főszereplője Jay Hernández, aki az Őrült és gyönyörű, valamint a Motel című horrorfilm főszereplője.


A kitalált TV csatornámon már jó ideje megy a sorozat. Erről korábban már írtam az újságomban is. J A Magnum című sorozat régi változatát egyszer láttam annak idején teljesen, és Magyarországon az első évada jelent csak meg. Kedvező áron meg is vettem a dvd-t. A többi évad nem került kiadásra. Az 1980-as évek egyik népszerű sorozatában Tom Selleck volt a főszereplő. Megvallom nekem a klasszikus Magnum sorozat sokkal jobban tetszett, mint az új. Abban az időben mikor készítették a Magnumot, akkor sok számos nézhető krimisorozat is készült, melyek mára kultikussá váltak és megunhatatlanná. Más idők voltak. Nem úgy, mint ma. Manapság képtelenség lenne olyan hangulatú sorozatot készíteni. Olyan színészek sincsenek már, mint akkoriban. Most Amerikában divattá vált a feldolgozások kora. A Dinasztia című sorozatot is újraforgatják. A Magnummal kapcsolatban kicsit más a helyzet. Először azt hittem, hogy a klasszikust dolgozzák fel, pedig nem. Új történetek készültek, viszont a szereplőgárda teljesen más. Itt Higgins karaktere nem férfi, hanem nő. A két kutya, Zeus és Apollo maradtak, illetve a többiek is. A régi Magnumhoz képest az új akciódúsabb, és durvább. Persze ez érthető, mert ma mások a nézői igények, a korszellem és a fejlettebb filmes technikák. Amikor 2000-ben megnéztem a Charlie angyalai mozifilmet még nem tudtam arról, hogy készült a 70-es években egy sorozat belőle. Tűz és víz volt a kettő. Visszatérve az új Magnumra szinte ugyanaz, mint a filmes Charlie, mert olyan dolgok vannak benne, amely a klasszikusban nincs. Persze új sorozat sosem fogja visszaadni az eredeti széria hangulatát, így úgy kell szeretni amilyen. Szereplőstül, történetestül. A sorozat tetszik nekem, esélyt adok a többi résznek is, bár eddig 20 rész készült belőle, nem valószínű, hogy a széria hosszú életű lesz. Eleinte csak Jay Hernández miatt akartam megnézni, mivel régi „szerelmem” volt. Véleményem szerint, ha már új sztorik kerültek terítékre, akkor lehetett volna új címet, új háttérsztorit kialakítani. A teljes újdonsággal egy széria hosszabb ideig tarthat. Ha az ember bekapcsolja a TV-t hogy megnézze az új Magnum részeket, akkor másolatérzést fog érezni. Nem pedig egy új sorozatét.

A régi Magnumot szerettem nézni, bár Tom Selleck nem volt az ideálom. A sorozatnak volt egy remek humora, sajnos mellette szomorú is volt néha. A klasszikusban a vietnámi háború szörnyűségei voltak az előzmények, míg az új Magnumban afgán fogságban volt Magnum és társai.

Minden kornak más a gondolkodásmódja. A 70-80-as évekbeli krimi és akciósorozatok sokkal emberibbek voltak, és nemcsak a külső számított. Ez alaposan megfigyelhető a klasszikus Magnumban, míg az újban szépfiúk szállnak szembe a rosszfiúkkal. Jay Hernández sármosabb lett, de már kezd rajta látszani a kor. A színész 41 éves. Messze nem olyan fiatal már, mint a 2006-os Motelben. L Karaktere, illetve a többieké sem olyan meggyőző, aki nagy hatást gyakorol a nézőre. Lekötni leköti a nézőt az tény, de a klasszikus krimisorozatok karakterei meggyőzőbbek voltak, és komolyan lehetett őket venni.









Amikor megnéztem az új Magnum első részét kicsit szomorú lettem. Erősödött bennem az a tudat, hogy mennyire változik a mai világ és sokszor kívánom azt, hogy legyen kb. 20 évvel ezelőtti időszak. Mármint a jó dolgok szempontjából. Valahogy nem tudok azonosulni ezzel a totális modern korral, a 2019-es évvel. Szeretem az új dolgokat, de mégis lélekben leragadtam egy korszaknál. Hiába van iPhone telefonom azt inkább fotózáshoz használom, illetve telefonáláshoz. Nem csevegésre, játszásra. Az idő csak haladni fog tovább, új emberekkel és gondolkodásmóddal.

B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.