Sor került a második „új” 3-as metrós túrára, ezúttal
István barátom társaságában. Ő eddig csak videón és képeken látta a felújított
szakaszt, viszont most sikerült élőben is megcsodálnia az újjávarázsolt
állomásokat.
István és én rajongunk a
metrókért. Szombaton délután találkoztunk a Nyugatiban. A 14 órás vonattal
érkezett be Pestre. Útnak indultunk. Meglepetésemre járt a 3-as metró a
Nagyvárad térig. Úgy tudtam, hogy hétvégén csak a Lehel tér és Újpest-központ
között nem járnak a szerelvények. Mindegy, örültünk, hogy nem kellett lesétálni
a Lehelig, így a Nyugatitól metrózhattunk.
(Dózsa György út)
(Árpád híd)
(Forgách utca)
(Gyöngyösi utca)
(Újpest-városkapu)
(Újpest-központ)
Végigmentünk az összes
felújított állomáson. Fotózkodtunk és közben extra képeket is készítettem.
Gondoltam, hogy a májusi BENovelas magazinomhoz elkészítem a megfelelő borítót.
Egyértelmű, hogy a 3-as metró egyik felújított megállója lesz rajta. Az
Újpest-központ mellett döntöttem, mert az tetszett a legjobban. Az Árpád hídi
új állomás is nagyon bejön, viszont oszlopos és szerettem volna egy nyitott
teret a magazinom borítójához. Olyan sötéteset. Az Újpest-központi épp ideális.
A lifteket is kipróbáltuk Istvánnal. Érdekes volt.
Felmentünk a felszínre, de sok
esetben rossz volt azzal szembesülni, hogy hiába is történt felújítás a
felújított metró kijáratainál a jelenből egyenesen a múltba kerültünk. Mint Marty
Mcfly a Vissza a jövőbe című filmben,
amikor is 1985-ből 1955-be érkezik. Persze most más volt a helyzet. 2019-ből
1984-be és 1990-be érkeztünk. Közel másfél évig tartottak a munkálatok és nem
nyúltak az aluljárókhoz. Azért ez szégyen. Tarlós szerint mérföldkőhöz érkezett
a 3-as metró felújítása. Hát korán sincs így. Másfél év alatt hat megállót
újítottak fel és bőven belefért volna az aluljárók és átjárok helyrepofozása.
Az akadálymentesítést külön kivívták maguknak a mozgáskorlátozottak. Ha ez nem
történt volna meg, akkor ma nem állnának bizonyos megállókban liftek. Valódi
mérföldkőhöz akkor érkezik a 3-as metró felújítása, ha legalább a fél vonal
teljes rekonstrukciója elkészül, de aluljáróstul, mindenestül! Ki tudja, hogy a
déli szakasz 4 megállója mennyi idő alatt fog elkészülni. A Kőbánya-kispesti
állomáshoz csak részben kell hozzányúlni, mivel szinte fel van újítva a
megálló. Metrótúránk végén készítettem egy videót, amiben Újpest-központtól a
Lehel térig megyünk. Telefonom az ajtóhoz tettem és indult a felvétel.
Az új orosz metrókocsik
külsőleg és belsőleg nagyon tetszenek, de sajnos nem tartom megbízhatónak. A
videót visszanézve kattogásokra lettem figyelmes. Nem egyszer fordult elő, hogy
gyanús hangokat véltem felfedezni utazás közben. Pontosan nem lehet tudni
valóban felújítottak e ezek az orosz szerelvények, vagy újak. Sztem használt
kocsikat vásároltak, amelyeket utólag festettek le. Elképzelhetőnek tartom
majd, hogy az elkövetkezendő években számos hibák lesznek a pandákkal (ez a „felújított”
metrókocsi neve).
István barátom és én a
metrótúra után beültünk meginni valamit, de sajnos a hely sznobnak bizonyult. Az
egyik kiszolgálónőnek félelmetes tekintete volt. J
L Istvánnal ezután egy
másik helyre mentünk. Az sokkal jobban tetszett. Családias, meghitt és a szóda
dl-ként 30 Ft-ba került. Közben a retró rádió szólt. 22:11-ig maradtunk.
Elkísértem a vonatához, én pedig a 3-as metróval hazaindultam. Késő este nem
jár sűrűn. A Nyugati szinte kihalt volt.
István barátom kedvenc filmje
a Kontroll. Abban jól látszik még a
szocreál metró hangulata. Egy emlék is eszembe jutott, amikor a Dózsa György
útról a Lehel térre érkezett be a metrónk. Egy új világból a régibe
cseppentünk. Korábban is előttem volt ez a kép. Emlékszem mennyire le voltam nyűgözve,
amikor 2004-ben, a 18. születésnapom előtt pár nappal átadták a frissen
felújított Kossuth teret és Blaha Lujza teret. Aztán az akkori új megállókat
elhagyva megérkeztem egy még régi állomásra. A Lehel térre érve is ugyanezt
éreztem.
István barátomnak is nagyon
tetszett a felújított 3-as metrószakasz. Megjegyezte, hogy van benne némi retró
és modernség. Szerinte a 2-es metró teljesen modern. Őszintén szólva, nekem
jobban tetszik a 3-as új arculati része, mert különbözőek a felújított megállók
és nem egysíkúak. A felújítatlan aluljárók és átjárók viszont borzalmasak!
Azoknak is szükségük van új külsőre, persze rendszeres karbantartással. Kíváncsi
leszek arra is, hogy a Népliget és Határ út közötti megállók milyenek lesznek. A
legnehezebb munka a középső szakasz lesz, amely a Nagyvárad tér és Lehel tér
közötti részt foglalja magába. Az 9 megálló. Ha olyan lassú ütemben fog haladni
a déli szakasz, ahogy az északi akkor akár 3-4 évig is eltarthat a mélyvezetésű
középső 3-as metró rész átépítése. Folyamatos csúszásokra lehet akkor majd
számítani.
B E N
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.