2019. április 14., vasárnap

István barátommal a felújított 3-as metró szakaszán

Sor került a második „új” 3-as metrós túrára, ezúttal István barátom társaságában. Ő eddig csak videón és képeken látta a felújított szakaszt, viszont most sikerült élőben is megcsodálnia az újjávarázsolt állomásokat.


István és én rajongunk a metrókért. Szombaton délután találkoztunk a Nyugatiban. A 14 órás vonattal érkezett be Pestre. Útnak indultunk. Meglepetésemre járt a 3-as metró a Nagyvárad térig. Úgy tudtam, hogy hétvégén csak a Lehel tér és Újpest-központ között nem járnak a szerelvények. Mindegy, örültünk, hogy nem kellett lesétálni a Lehelig, így a Nyugatitól metrózhattunk. 



 (Dózsa György út)





 (Árpád híd)





(Forgách utca)





(Gyöngyösi utca)








(Újpest-városkapu)




(Újpest-központ)

Végigmentünk az összes felújított állomáson. Fotózkodtunk és közben extra képeket is készítettem. Gondoltam, hogy a májusi BENovelas magazinomhoz elkészítem a megfelelő borítót. Egyértelmű, hogy a 3-as metró egyik felújított megállója lesz rajta. Az Újpest-központ mellett döntöttem, mert az tetszett a legjobban. Az Árpád hídi új állomás is nagyon bejön, viszont oszlopos és szerettem volna egy nyitott teret a magazinom borítójához. Olyan sötéteset. Az Újpest-központi épp ideális. A lifteket is kipróbáltuk Istvánnal. Érdekes volt.

Felmentünk a felszínre, de sok esetben rossz volt azzal szembesülni, hogy hiába is történt felújítás a felújított metró kijáratainál a jelenből egyenesen a múltba kerültünk. Mint Marty Mcfly a Vissza a jövőbe című filmben, amikor is 1985-ből 1955-be érkezik. Persze most más volt a helyzet. 2019-ből 1984-be és 1990-be érkeztünk. Közel másfél évig tartottak a munkálatok és nem nyúltak az aluljárókhoz. Azért ez szégyen. Tarlós szerint mérföldkőhöz érkezett a 3-as metró felújítása. Hát korán sincs így. Másfél év alatt hat megállót újítottak fel és bőven belefért volna az aluljárók és átjárok helyrepofozása. Az akadálymentesítést külön kivívták maguknak a mozgáskorlátozottak. Ha ez nem történt volna meg, akkor ma nem állnának bizonyos megállókban liftek. Valódi mérföldkőhöz akkor érkezik a 3-as metró felújítása, ha legalább a fél vonal teljes rekonstrukciója elkészül, de aluljáróstul, mindenestül! Ki tudja, hogy a déli szakasz 4 megállója mennyi idő alatt fog elkészülni. A Kőbánya-kispesti állomáshoz csak részben kell hozzányúlni, mivel szinte fel van újítva a megálló. Metrótúránk végén készítettem egy videót, amiben Újpest-központtól a Lehel térig megyünk. Telefonom az ajtóhoz tettem és indult a felvétel.
Az új orosz metrókocsik külsőleg és belsőleg nagyon tetszenek, de sajnos nem tartom megbízhatónak. A videót visszanézve kattogásokra lettem figyelmes. Nem egyszer fordult elő, hogy gyanús hangokat véltem felfedezni utazás közben. Pontosan nem lehet tudni valóban felújítottak e ezek az orosz szerelvények, vagy újak. Sztem használt kocsikat vásároltak, amelyeket utólag festettek le. Elképzelhetőnek tartom majd, hogy az elkövetkezendő években számos hibák lesznek a pandákkal (ez a „felújított” metrókocsi neve).

István barátom és én a metrótúra után beültünk meginni valamit, de sajnos a hely sznobnak bizonyult. Az egyik kiszolgálónőnek félelmetes tekintete volt. J L Istvánnal ezután egy másik helyre mentünk. Az sokkal jobban tetszett. Családias, meghitt és a szóda dl-ként 30 Ft-ba került. Közben a retró rádió szólt. 22:11-ig maradtunk. Elkísértem a vonatához, én pedig a 3-as metróval hazaindultam. Késő este nem jár sűrűn. A Nyugati szinte kihalt volt.




István barátom kedvenc filmje a Kontroll. Abban jól látszik még a szocreál metró hangulata. Egy emlék is eszembe jutott, amikor a Dózsa György útról a Lehel térre érkezett be a metrónk. Egy új világból a régibe cseppentünk. Korábban is előttem volt ez a kép. Emlékszem mennyire le voltam nyűgözve, amikor 2004-ben, a 18. születésnapom előtt pár nappal átadták a frissen felújított Kossuth teret és Blaha Lujza teret. Aztán az akkori új megállókat elhagyva megérkeztem egy még régi állomásra. A Lehel térre érve is ugyanezt éreztem.

István barátomnak is nagyon tetszett a felújított 3-as metrószakasz. Megjegyezte, hogy van benne némi retró és modernség. Szerinte a 2-es metró teljesen modern. Őszintén szólva, nekem jobban tetszik a 3-as új arculati része, mert különbözőek a felújított megállók és nem egysíkúak. A felújítatlan aluljárók és átjárók viszont borzalmasak! Azoknak is szükségük van új külsőre, persze rendszeres karbantartással. Kíváncsi leszek arra is, hogy a Népliget és Határ út közötti megállók milyenek lesznek. A legnehezebb munka a középső szakasz lesz, amely a Nagyvárad tér és Lehel tér közötti részt foglalja magába. Az 9 megálló. Ha olyan lassú ütemben fog haladni a déli szakasz, ahogy az északi akkor akár 3-4 évig is eltarthat a mélyvezetésű középső 3-as metró rész átépítése. Folyamatos csúszásokra lehet akkor majd számítani.

B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.