2019. április 18., csütörtök

CD AJÁNLÓ: ALEJANDRO SANZ: #ELDISCO (#ALEMEZ)


Április 5-én jelent meg Alejandro Sanz új albuma #ALEMEZ, amelyet csak ma, április 18-án tudtam megszerezni, mivel az albumot Magyarországon nem forgalmazzák. Külön kellett rendelni.

Alejandro Sanz tavaly jelentette be, hogy dolgozik az új albumán, melyet 2019-re tervezett kiadni. 2018 végén kijött egy új dala, a No Tengo Nada.


A szám nagyon megtetszett és nagy hatással volt a lelkemre, főleg a videóklip mondanivalója fogott meg. Erről már írtam korábban. Nem sokkal az új album megjelenése előtt két újabb dal látott napvilágot. Egyik a Back in the city, illetve a Mi Persona Favorita. Az utóbbi nagyon tetszett nekem. Jókedvre derített és derít ahányszor meghallgatom. Alejandro Sanz egy fiatal énekesnővel, Camila Cabelloval duettezik. A Mi Persona Favorita a másságot mutatja be különböző embereken keresztül. Ez nekem nagyon tetszett. Nemcsak a dal, hanem maga a klip lényege. Mindenki megtalálhatja a másik felét. Teljesen mindegy, hogy milyen a másik.  

Ezt a dalt az év duettjének tartom. Legalábbis számomra az. A Mi Persona Favorita erőt adó szám és mindenkinek ajánlom, hogy egyszer nézze meg a videóklipjét.

A Los Lugares című dal is mélyen megérintett, mert a kezelésemet, a küzdelmem és az állapotomat juttatta eszembe. Egy sötét szobát is, ahol be vannak húzva a függönyök és csak kis rés látszik a nappali fényből. Közeleg az este, de már sötét van nálam. Persze hiába van kint világosság az eső erősen szakad, mossa a járdákat és a sötét felhők mennek az égbolton. Amikor meg leszáll az éj, akkor a város fényeit öntözi az eső. Isten könnyei, aki megdöbben az emberi gonoszságon. Istennel együtt sírok, mert engem is kikészít a sok gonosz ember. A diktátorok, terroristák, illetve más emberek aljasságai és az emberi fájdalom jelenléte, amely mindenhol ott van. L



Alejandro Sanz új albuma mindössze 35 perces. Picit szomorú voltam emiatt, mert ez az énekes legrövidebb lemeze. Régen vártam és megvallom, hogy többet vártam el. Főleg hogy Alejandro 2015-ben adta ki a legutóbbi albumát, a Siropé-t, aztán 2017-ben a +ES+-koncertes albumát. Az énekes tavaly decemberben töltötte be az 50. életévét. Gondolom lehet, hogy kevesebb dalt tud készíteni ennyi idősen. Sokszor eszembe jut az, hogy talán Alejandro még 3 vagy 4 lemezt kiad, aztán majd az történik, mint Phil Collins esetében, hogy visszavonul. Számos olyan énekes van azonban, aki még 60-70 felett is zenél. Alejandro Sanz esetében nem tudom, mire gondoljak. Amikor a +ES+ koncertes dvd-t néztem erősen látszott rajta az idő múlása. Ez a koncertjén is észrevehető volt. Félelmetes hogy mennyire telik az idő. Alejandro Sanz a 30-as éveit taposta, amikor hallgatni kezdtem a zenéjét. Egy nap a jelenlegi kedvenceim már visszavonultan fognak élni. Épp úgy, mint Phil Collins. A kedvenc énekesem nem ad ki már új albumot, de koncertezik ezerrel. Mikor láttam egy részletet az újakból nagyon rossz érzés volt látni, ahogy kibotozik a színpadra és ülve énekel. Laura Pausini 45 évesen intenzíven koncertezik, albumot készít. Most épp Biagio Antonaccival együtt dolgozik. Ki tudja, hogy Laura meddig csinálja ezt a folyamatos mókuskerekes munkamenetét. Tudnék még sorolni énekeseket, de az túl hosszú lenne. Pablo Alboránra kitérnék, aki a latin új generációjához tartozik. Remélem megőrzi azt a latin zenei értéket, amelyet eddig alkotott. Sok énekes ugyanis hajlamos stílust váltani, hátat fordítani a korábbi zenei hangulatnak. Ilyen pl. Enrique Iglesias, ki az utolsó valódi latinos lágy stílusú lemezét, a Quizást 2002-ben adta ki.  

Alejandro Sanz új lemezét Madridban óriásplakátokon reklámozzák, illetve autóbuszt is bevontak a fehér, piros festékes borítóval. J De jó is lenne, ha Budapesten ilyen plakátok lennének a sok gyűlöletkeltő és hergelők helyett. Szó szerint, ha tehetném, az összes ilyet letépném, helyére Alejandro Sanz új albumának borítóit rakosgatnám, illetve olyanokat, amelyek jó hatással vannak az emberekre.



Alejandro Sanz facebookos oldalán számos szuper kép van fent. Laura Pausiniét is szoktam nézegetni. Amik tetszenek, elmentem magamnak és berakom az újságnaplómba emlék gyanánt. A BENovelas magazinomban foglalkozok a kedvenceimmel, mert megérdemlik. Ők is a világomhoz tartoznak, hisz a zenéik sokat jelentenek számomra.

Alejandro Sanz új lemeze egy 4-es osztályzatot kap, mert csak 1-2 számmal állok hadilábon, de ez idővel változhat. Nem számít az, ha 35 perces. A tartalom a lényeg. Az album borítója kicsit bizarr, de nagyon tetszik. Kicsit Freddy Krueger jut eszembe az Elm utcából. Alejandro Sanz mindkét kezét beletette egy vödör vörös festékbe és gyorsan kapták el a pillanatot, amikor lefotózták. A facebookon meg is mutatták, hogyan készült a borító.




A spotifyon elérhető az új lemez, melynek szép a CD füzete is. Deluxe változatban is kapható, de az 23 ezer ft!! CD+bakelit, illetve egy könyv található a dobozban. A bakelit kiadás átlátszó, ahogy Laura Pausini: Fatti Sentire tavaly megjelent lemeze. Annyi pénzt nem ér. Én bőven beérem a rendes CD-vel, ami csak 4790 Ft volt.


Amikor megvásároltam a lemezt, arra gondoltam, hogy a Dózsa György útra megyek. Alejandro Sanz új lemeze ugyanis piros és fehér színű. A 3-as metró új Dózsa György úti állomása is hasonló, bár a falburkolat enyhén szürkés. Elmentem hát oda és ott lefényképeztem le a CD-t:



A várószék színe szinte passzolt a CD-hez. J Az album korongja is piros színű lett. Legutóbb amikor István barátommal mentünk metrózni akkor készített rólam képeket, amin az #ELDISCO (#ALEMEZ) pólót viselem, hisz csináltattam egy új Alejandro Sanz pólót. Ezzel is reklámozom az új lemezt. Az idei autizmus világnapi sétán is ez a póló volt rajtam. Új Alejandro Sanz album és megújult 3-as metró állomások. 2019 újdonságai.


Természetesen meg is rajzoltam az új Alejandro Sanz lemez borítóját indigórajzban, illetve a Támpontban egy nagy A betűset is. 



Kinyomtattam 3 jó képet, köztük a Camila Cabellósat. Alá írtam magyar reklámszöveget. Ha már Magyarországon nem forgalmazzák, akkor a világomban lehetőséget kap. Aggódtam, hogy nem fog húsvét előtt megérkezni a lemez, de szerencsém volt. Boldog vagyok, hogy megvan.



 B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.