2017. július 17., hétfő

ZENEAJÁNLÓ: Genesis

Amikor 2004-ben elkezdtem begyűjtögetni Phil Collins albumait akkoriban tudtam meg, hogy az énekes 1996-ig tagja volt a népszerű angol együttesnek a Genesisnek. Hangulatát tekintve stílusa kissé eltért Phil Collins albumaitól, viszont akadt néhány olyan lemez, amely hasonlított rá.

Phil Collins először dobosként, majd később énekesként tevékenykedett a Genesisnél. Az együttes 1967-ben jött létre. Kezdetben Peter Gabriel, majd Phil Collins lett a csapat énekese. Őt 1996-ban Ray Wilson követte.


Belehallgattam a Genesis kezdeti albumaikba, de nekem a 80-90-es években kiadott lemezeik tetszettek. 2004-ben a nővérem megvette nekem a Genesis: Turn it on again (The Hits) című kazettát hogy megismerjem az együttes zenei stílusát. Rögtön ismerős volt egy szám, melyet még gyermekkoromban ismertem meg. Az I can’t dance, amelynek videóklipje egy régi videókazettára volt felvéve. Érdekes hangulata van a Genesis zenéjének. Olyan dallamai is vannak, amelyek nagyon hosszúak és némelyik ilyen szám beleolvad a következőbe. Mintha egy folyamatos előadás lenne. Amikor megtetszett a Genesis hangulata akkor szerettem volna megismerni a többi lemezét. A netnek köszönhetően éltem is a lehetőséggel.
A Hits kazettájának oldalai

Nagykorúvá válva
18. születésnapomra kaptam egy speciális Genesis kiadást, melyben 2 albumot árultak. Az 1983-as Genesis, illetve az 1986-os Invisible Touch-t. Érdekes hogy az utóbbi pont velem egyidős és maga a Genesis szó keletkezést jelent. 2004-ben töltöttem be a 18-at. J A két albumhoz egy díszdoboz is tartozik, melyet még 2004 nyarán, a Duna Plázában néztem ki magamnak. Ott egy nagy lemezbolt volt sok különleges CD-vel. Az árai azonban nagyon magasak voltak. Nagyon örültem ennek a Genesis doboznak a lemezekkel. J Nemcsak azokat, hanem a szürke Enrique Iglesias CD-t is megkaptam. Az Invisible Touch nagyon tetszett, ám a másikat csak évekkel később szerettem meg igazán. Ugyanez volt a helyzet Phil Collins: Face Value lemezével. Az 1991-es We can’t dance letöltve volt meg nekem, de az sajnos idővel tönkrement és végül azt a 30. születésnapomra tavaly megvettem magamnak egy használt CD-s üzletben.



Calling all stations
2004-ben először kazettán, majd CD-n vettem meg. A Calling all stations egy 1996-os album, melyen már nem Phil Collins, hanem a kissé rekedt hangú Ray Wilson. A nagy feketés kék lemez rejtélyes, izgalmas és kissé nyomasztó rock stílusú. A budapesti 3-as metrót juttatja eszembe, mégpedig a Deák téri alagutat, amelyen át lehet menni a 2-es vonalra. Amikor a Genesis válogatáskazettát hallgattam akkor nagyon tetszett rajta a Congo, mely a Calling all stations egyik dala. Ahhoz hasonlóan jók voltak a többi számok is. Egyik kedvenc lemezem lett a Genesistől a Calling all stations, mellé pedig az 1991-es We can’t dance

Az Alien Afternoon a kedvenc dalom a Calling all stations-ről.

Érdekesség hogy a Calling all stations lemezbemutató koncertje Magyarországon is megrendezésre került 1998-ban mégpedig az egykori Budapest Sportcsarnokban.







Remastered 2007. 
A Genesis is átesett a hangos rekonstrukción. 2007-ben megjelent az együttes összes albuma bakelit és CD változatban, digitálisan újrakevert hangzással. Ám persze nem úgy, ahogy tavaly Phil Collinsnak. Különböző díszdobozokban jelentek meg az újrák. 4 album van egy dobozban, melyek mind 2 lemezesek. Az első tartalmazza a normál albumot, a második azonban egy dvd, amin koncertfelvételek, fotógalériák és interjúk vannak. A 4 double disc albumnak nevezett kiadás mellett van egy könyvecske két extra CD-vel, melyeken a 4 CD-s kiadás kiadatlan számai találhatóak.  A neten megnéztem, hogy néz ki egy ilyen kiadás. Megvallom, nincsen értelme.
Új kiadásban 
(Forrás: groupon.com)

Így néz ki a díszdoboz tartalma. Egy netes videóban is megnéztem, ahogy kibontják és megmutatják a nézőnek. Élőben már láttam ezt a kiadást, de nem villanyozott fel. Nincs jól kiadva, ráadásul az új változatok CD füzetei eléggé leegyszerűsítve vannak. Pl. a Calling all stations esetében. A CD füzet csupa dalszöveg és kevés képet tartalmaz. Az eredeti kiadásban több a fotó és látványosabb az egész.

A kiadatlanok 
Ahogy Phil Collins esetében, a Genesis is úgy dobta piacra az albumait, hogy hiányzott róluk egy jelentős zenei anyag. Minden nagylemezhez különböző kislemezek, singolók, maxi lemezek tartoznak, amelyek a nagy lemez egyik slágerszámát tartalmazza, de mellettük extra számokat is, melyeket nem raktak rá a nagy albumra. A 2004-ben megvett Phil Collins és Genesis lemezeket évekig hallgattam, megszoktam. 2013-2014-ben azonban a youtubeon rábukkantam soha nem hallott „elveszett” dalokra. Vagyis 10 évvel később ismerhettem meg csak a folytatást! Múlt hétvége óta elkezdtem maxi lemezekre is vadászni. Tegnap egy, ma két Genesis kislemezt vettem. A Calling all stations-höz tartozó két kislemezt. Ezek is ritkaságok, és az enyémek! J



 A videó show




















2005-ben a nővéremmel a bolhapiacon rábukkantam a Genesis: The video show című dvd-re, melyen az együttes népszerű dalainak válogatásának videóklipjei találhatóak meg. A kiadvány belsejében a kislemezek apró borítói találhatóak meg. Ugyanez megjelent 3 lemezes CD változatban is, de azt nem vettem meg.  Persze ma már nem vásárolok zenei dvd-t, mert jobban szeretem hallgatni CD-n. Ha videóra vágyom, akkor a youtube-ot nyitom meg, és ott csemegézek. Anno Cher 2003-as válogatásának videóklipes dvd változatát meg akartam venni, de végül nem került rá sor. 

Mai vétel
Ma vásároltam meg a Duke c. lemezt, amely egy 1980-ban készült klasszikus. Egy szerelmi történetről szól, melynek főhőse Duke, aki beleszeret Duchess-be. Duchess az album második számának címe, és egyben Duke nagy szerelme. Ám azonban az imádott kedves nem viszonozza Duke érzelmeit.


Remek album. A lemez első száma megtalálható Phil Collins első albumán, a Face Value-n. A Behind the lines más verzióban hallható azon, mint a Duke-on. A Face Value remastered deluxe kiadásán a kettes lemezen hallható a Misunderstanding és a Please don’t ask demo változata.  

Azok a Genesis lemezek, amelyek érdekeltek már megvannak mind, viszont kislemezeket továbbra is keresni fogok. Remélem, szerencsével fogok járni. J

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.