2017. július 7., péntek

Luis Fonsi Magyarországon




Meglepődtem, amikor a latin zenei énekesről, Luis Fonsiról olvastam egy cikket a minap. A Puerto ricoi zenész nemrég új dalát mutatta be Despacito címmel. Ez a szám lett az idei nyár nagy slágere:
 Persze amint a magyarok tudomására jutott már elkezdték ócsárolni. Mit is várhattam volna? Hisz hazámban nem nagyon ismert a latin zene, és én egyike vagyok azok közül, aki rajong ezért a zenei világért. Nemcsak én, még jó néhányan. Akik telenovella rajongók azoknak lehetősége nyílt arra, hogy a latin zenei stílust megismerje. Én éltem ezzel a lehetőséggel és nem bántam meg. A 2000-es évek elején még lehetett kapni belőlük CD-n és kazettán, de aztán hamar vége lett a latin zenei kereskedelemnek. Sajnos a magyarság nagy része az erőszakos metál és az ahhoz hasonló zenék kedvelői lettek. Nem meglepő, hogyha írnak, vagy beszélnek egy latin zenei énekesről, már kezdődik a mocskolódás. Luis Fonsi zenéje jó, de nem minden daláért rajongok. Luis Fonsi zenéjét először az Amantes de luna llena (Csábítás/A telihold szerelmesei) című sorozatban hallottam. Mégpedig az Imaginame sin ti-t: 

2005-ben, a Music Store áruházban volt latin zenei polc, és Luis Fonsinak épp akkoriban jelent meg a Paso a Paso című albuma, melyet megvettem. Import áru, a hazai lemezboltokban nem lehetett kapni. 2011-ben Barcelonában újabb két lemezét vettem meg az énekesről: A Palabras del Silenciót, illetve a 2011-es Tierra Firmét. 

 Ma ezt a cikket olvastam el, ami kissé felháborított, mert nagyon lekezelő módon írtak az énekesről:


Néhány hozzáfűznivalóm a cikkről:
1) Luis Fonsi spanyolul énekel. A magyarok rendszerint az angol dallamokat szokták meg.
2) Christina Aguilera spanyol nyelvű lemeze nagyon jó. Ki is lett adva bővített változattal. Az énekesnő a Mi Reflejo című albumán énekelt Luis Fonsival.
3) Puerto Ricón kívül más latin amerikai országot is érdekli Luis Fonsi. Spanyolországot is. Ha nem érdekelné az adott országot akkor ki se adnák a lemezeit, és telenovellákban sem lenne hallhatóak a dalai.
4) 8 album szép teljesítmény 19 év alatt. 1998-ban jelent meg az első lemeze.

Aki ezt a cikket írta az mélyen lenézi a latin zenei kultúrát. Ezért is írt így Luis Fonsiról.

Egyetlen dolog sajnos nagyon is igaz, hogy Justin Bieber miatt ismerhették meg Luis Fonsi zenéjét. Ez pedig szégyen, mert Luis Fonsi sokkal több mindent tett le az asztalra zeneileg, mint az a Bieber gyerek.

2017. augusztus 7-én Luis Fonsi koncertet ad a Budapest Parkban. Nem értem, hogy az ember miért nézi le a másik zenei stílusát. Tartsák tiszteletben azt, ha valaki szereti a latin kultúrát, vagy éppen más zenei stílust! 

BEN


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.