2017. július 13., csütörtök

DROG GYÓGYSZERES ÁLRUHÁBAN: Rivotril

Az első pszichiátriai gyógyszert 2001 tavaszán szedtem be, utána sok más típusát is felírták nekem. Volt, amely annyira tompított, hogy sokat aludtam tőle és nem tudtam normális életet élni. Sajnos akadt olyan szer is, amely agresszivitást okozott és jelentősen befolyásolta a cselekedeteimet. Mindez tinis éveim közepén. A cikkemben nem szeretném felsorolni az eddig szedett gyógyszereket, mert ezek másoknak segítenek, és nem akarom hogy miattam ok nélküli pánik legyen.

Egy gyógyszerről azonban szót kell ejtenem. Nemrég megismertem egy 54 éves körüli asszonyt, aki 48 évig lakott az otthonában. Ott nőtt fel, ott élte a hétköznapi életét. Soha nem szedett gyógyszert korábban. Mindig ellenük volt. Azonban szülei halála után olyan lelki állapotba került, hogy muszáj volt neki szednie valami nyugtatót. Felírták neki a Rivotril tablettát, melynek hatására olyan állapotba került, hogy nem volt beszámítható állapotban. Ezt a gyengeségét ki is használták. Egy ingatlanos nő visszaélt ezzel és aláíratott vele egy papírt. Szerencsére az 54 éves asszony nem került az utcára, viszont jelenleg egy kicsi lakásban lakik rokkantnyugdíjasként. Az egykori munkatársa segíti őt a társaságával és be is vásárol neki. Kati, az 54 éves nő 2 hete lépett be az életembe. Eddig 3x voltam nála beszélgetni, segíteni őt lelkileg. A társaságomban jól érzi magát, viszont keveset eszik, és nem akar kimozdulni az otthonából. Máig nem tudja feldolgozni egykori lakása elvesztését és mardossa a bűntudat azért, mert kihasználták gyengeségét, amelynek következtében már nem lakhat egykori lakásában. Az új lakó, egy fiatalember hitegette Katit azzal, hogy megegyeznek, de csak áltatás lett belőle, melynek következtében Kati rosszabb állapotba került. Kati életét a Rivotril tette tönkre. Nagyon nehezen, de leszokó szakaszban van. Csak úgy nem tudja abbahagyni a szedését. Kati mondta nekem, hogy hallott olyan esetről, hogy aki hirtelen hagyta abba a Rivotrilt azt meghalt. Erről a gyógyszerről elég sok panasz van. Kezdetben állítólag a betegtájékoztatóra rá se írták, hogy függőséget okozhat. Utólag viszont már megtették. Magyarországon sok olyan ember van, aki ennek a drognak a rabja, melyet Kati állítása szerint külföldön árulják kábítószerként. Rászoktatják az embereket erre a mocsokra, melyről nehezebb lejönni, mint a heroinról.

A Rivotrillal kapcsolatban cikkeket is találtam, melyet mindenkinek kötelező elolvasnia:

https://bura.hu/szakmai-informaciok/gyogyszerek/nyugtatok-altatok/klonazepam-rivotril

http://www.varoszoba.hu/2014/03/10/sajnos_mar_nemtudok_lemondani/


Megdöbbentő, felháborító és ijesztő a tudat, hogy ezt a mérget még kereskedelmi forgalomba hozzák. Főleg az a legdurvább, hogy gyerekeknek is adják. Én is szedtem kamasz koromban, de rosszul voltam tőle. Szerencsém volt, hogy nem lettem a rabja. Én az ilyen káros anyagokat azonnal kivonnám a forgalomból és utána egyben megsemmisíteném őket, hogy egy se maradjon.

Kati és a belinkelt cikkben olvasott emberek az élő példái annak, hogy a Rivotril egy nagyon veszélyes kábítószer, amely gyógyszeres álruhában pusztít. Léteznek olyan gyógyszerek, amelyek segítenek abban, hogy könnyebb legyen, de sosem szabad emelni önkényesen az adagot. Mindig meg kell kérdezni az orvost, hogy ehhez mit szól. A Rivotrillal kapcsolatban azonban mondjatok nemet! Az egy méreg, és függővé tehet titeket!

Akik a Rivotril függői azoknak nagyon sok kitartást és sok erőt kívánok! Soha ne adjátok fel a küzdelmet! Bízzatok magatokban és mondogassátok, hogy ez el fog múlni! Később sokkal jobb lesz! Egyik pillanatról a másikra semmiképp sem szabad abbahagyni! Szépen, lassan, fokozatosan kell megszabadulni ettől a szartól.  

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.