2022. június 25., szombat

ZENEAJÁNLÓ: ALEX UBAGO: 20 ANOS


Alex Ubago egyike a kedvenc latin zenei énekeseimnek. 21 éve már annak, hogy megjelent a Que Pides tu? című első albuma, majd jöttek a további lemezei.

2022. május 13-án jelent meg a 20 anos című speciális válogatása, amely zenei karrierjének legjobb dalait tartalmazza új stílusban, duettes változatokban. Kicsit emlékeztet engem a 2013-ban megjelent Laura Pausini fekete-fehér válogatásalbumára, amely szintén akkoriban más, új verzióban jelent meg. Persze tartalmazott duettet is az album, de nem minden szám volt ilyen.










Alex Ubago speciális válogatásalbuma nemcsak CD-n, de bakelit változatban is megjelent. Én az utóbbit vásároltam meg, mert egyrészt tartalmazta a CD változatot, másrészt kedvezőbb áron volt elérhető. Sajnos maga a CD változat 9000 Ft!!! A bakelit egyben CD-vel viszont 13 ezer! Ha jobban kiszámoljuk, jobban megéri így az árát. Főleg hogy nagyon szuper albumról van szó! Az album 2 db fekete bakelit lemezből áll és a CD-k száma 1. A fekete-fehérség a klasszikusság, visszaemlékezések hangulatát adja. Ezután új korszak kezdődik, egy új évtized, évtizedek zenei munkássága. Vajon milyen lesz?

Alex Ubago legutóbbi új albuma a Canciones Impuntuales volt, amely 2017-ben jelent meg. Még István barátom születésnapján vettem meg. Akkor lábaltam ki egy aktuális megfázásból.



Egy különleges zenei válogatást hallgattam végig legalább 8 alkalommal eddig, mert úgy vagyok az újdonságokkal, hogy nem lehet betelni velük. Ugyan ezek ismert slágerek voltak, mégis az új stílusok miatt kaptam újdonságérzést. Vannak számok, melyek megőriztek egy cseppnyi régiséget a múltból, de mégis különleges. 18 sláger, 18 zenei finomság. Nagyon hiányolok egy általam nagyon szeretett dalt, a Dime si no es amort, amely az első albumról származik. Egyik kedvenc Ubago számom, mely szerintem megérdemelt volna egy feldolgozást.

Mindösszesen egy dal nem tetszett az új Ubago válogatásról. A Cuanto antes feldolgozása. Teljesen eltér az eredetitől, amelynek egyedi hangulata volt. Az új változat egyáltalán nem tetszik. A többi 17 dal igen. Aki szeretné meghallgatni a spotifyon itt megtalálja a linket:

https://open.spotify.com/album/14PzMXF1SjO8XGQSRBxrYL

Az új Alex Ubago válogatás kap egy erős ötöst. Jó lenne egy közelgő új koncertes dvd. Van nekem egy En Directo lemezem, amely CD-n is megjelent, de nekem csak dvd-n van meg. Különleges zenei darab. Majd tervezem feltenni a videás oldalamra.

Van egy olyan vinyl+CD kombó csomagsorozat, amelyet a Warner forgalmazni szokott és ezeket speciális fekete matricával jelzi. Ilyen az Ubago válogatás is, de Alejandro Sanznak is jelentek meg így albumai. Egy a hátrányuk, hogy műanyag tasakba helyezik a CD lemezt a forgalmazók, így a CD füzetek sajnos kimaradnak.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.