2018. február 18., vasárnap

ÉG VELED ÖREG KÉK HARCOS!


Amikor egy évvel ezelőtt forgalomba került az első „panda” elnevezésű felújított orosz metrószerelvény a 3-as metróvonalon, ugyan voltak megszakítások, de közben haladt a régi, öreg kék kocsik folyamatos kivonulása. Már nagyon sok évvel ezelőtt eljárt felettük az idő. Akadt olyan metró, amelyet a 2000-es évek elején felújítottak. A „Barbie” elnevezésű vonatokat 2013-ban vonták ki a forgalomból, amikor az Alstom kezdett futkározni a 2-es metró vonalán. A szovjet kocsik 2013 óta nem járnak a piros vonalon, de a kéken, a 3-ason még igen. Igaz egyre kevesebben. A „pandák” többségben vannak és ebben az évben a régi, kék metrók szép lassan eltávoznak örökre. Akad olyan, amelyet még kivisznek felújítani, de sajnos nem mindegyikre vonatkozik ez. Van olyan kocsi, amelyet szétvágnak és többé egyetlen kilómétert sem futhat.  Összegyűjtöttem az elmúlt 12 év legjobb metrós fotómat, amelyeket különleges hangulattal láttam el:

A nagyításhoz kattintsatok a képekre: 



2-es metró





 3-as metró

 A képeket válogatva öröm volt szembesülni azzal, hogy mennyi értékes pillanatot örökíthettem meg az elmúlt évek alatt, hisz a kőbányai metrómegálló már 2011 óta teljesen más, illetve már soha többé nem utazhatunk a „Barbie” szerelvényekkel. Az orosz metrók voltak az igazi metrók. Nagyon örülök annak, hogy felújított formában még évekig utazhatok vele, ám azt a klasszikus metrós hangulatot viszont már nem érezhetem, mint pici gyermekként. Minden szovjet kocsi különleges volt. Az egyik egy cici lámpás, enyhén sötétes hangulatú, a másik egy modernebb változat. Zöld, aranybarna és szürkésfehér falburkolatú kocsik voltak. Jó az Alstom is, csak más. Mikor gyerek voltam mindig metrózni szerettem. Főleg a régi arculatú 2-es metróvonalon, mert annak is megvolt a maga hangulata, melyet a 2004-2007-es rekonstrukció során megváltoztattak. Hiányozni fognak a metrókocsik ajtajának arcvonásai, amely mindig jó hangulatot varázsolt nekem: 




Jó arcok voltatok! Hiányozni fogtok!

Hiányozni fognak ezek a régi metrókocsik. Nemcsak temérdek képet, de videókat is készítettem róluk. Kivonulásuk alkalmából hamarosan egy emlékvideót is készíteni fogok.


B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.