2018. február 6., kedd

Tiszteletrajz egy koncertnek


A 2017 karácsonya előtt megjelent és megvásárolt Alejandro Sanz +ES+ koncertje óriási hatással volt és van rám. Írtam is egy cikket anno az albumról és a kiadásról, amelyet itt olvashattok el:


A koncertalbum tiszteletére a hétvégén nekiláttam a +ES+ (Más es más) logójának megrajzolásához. Nehéz dolgom volt, mivel a mérések nem mennek könnyen. 2x el is rontottam. A/3-as lapom volt bőven, így harmadszorra csak összejött a logó megrajzolása. Az eseményt videóra rögzítettem, közben ment az +ES+ DVD:







A rajzzal nemcsak a tiszteletem fejeztem ki Alejandro Sanznak és a koncertjének, hanem ezzel szimbolizáltam azt, hogy a zenei rajongókkal vagyok. Sajnos Alejandro Sanz-t nem hívják meg Magyarországra. Sem őt, sem a többi általam hallgatott énekest. Eros Ramazzotti más. Ő ugye olasz, azt elfogadják a magyarok. Jön ugyan Enrique Iglesias, de ezzel még nem elégséges a latin zenei választék, ha hazai koncertsorozatról van szó. Őt biztos azért hívták meg, mert Enriqie Iglesias szakított egykori zenei stílusával és összeállt a rapperekkel. Itthon sajnos nem olyan változatos a zenei kultúra, mint máshol. Én szerencsésnek mondhatom magam azzal, hogy hála a telenovellák nézésének rengeteg latin zenei énekes dallamait ismerhettem meg. Bár Alejandro Sanz zenéjét a véletlennek köszönhetem, ő is énekelt telenovellás zenéket a későbbi években. A 2017-es koncertet hallgatva és nézve odaképzeltem magam a többi rajongó között.

 Tavaly nyáron Alejandro Sanz fergeteges koncertet adott a madridi Vicente Calderón stadionban. Az 1997-es Más című albuma betöltötte a 20. évét. Számos latin zenei énekessel dalolt együtt a spanyol énekes. 2017. decemberében egy CD+DVD kiadás, illetve egy szuper deluxe kiadás is kijött. A CD és DVD mellé egy bakelit változat is tartozott. Én a CD+DVD kombót vettem meg. Egyetlen dolog volt zavaró csak, hogy a CD változat nem a teljes koncert hanganyagát tartalmazta. A dvd viszont igen. 146 perces a koncertlemez. Úgy gondolom, hogy simán kijöhetett volna 3 lemezesre. 2 CD+1 DVD kiadásban. Annak idején Alejandro Sanz 2004-ben megjelent válogatása 2, illetve 3 CD-s változatban lett forgalmazva. Én azt a 91_04 című válogatást csak DVD formátumban vásároltam meg 2006-ban 4999 Ft-ért az egykori Music Store áruházban, mivel akkor letöltve megvoltak a dalok többsége és anno 2006-ban a youtubeon még nem voltak megtalálhatóak a videóklipek ahogy napjainkban. Persze más időszak volt 10-12 éve. Nem úgy, mint ma. Ma már könnyen mindenki szinte bármit elér a youtubeon. Az énekeseknek már külön youtube fiókja van, ahol a hivatalos videóklipjeik elérhetőek. Mindegy hogy régi, vagy új, felteszik.

Spotify
Nagyon elterjedt a spotify nevű zenei portál is ahol ingyen meg lehet hallgatni az énekesek albumait. Van egy prémiumos előfizetési lehetőség ami csak pár euróba kerül. Én nem fizetek az online zenehallgatásért, mivel inkább megvásárolom a kedvenceim albumait. A spotifyról bővebben itt olvashattok:

Annak idején az amazon.com netes piacon hallgattam bele a lemezekbe, viszont ott csak 30 másodpercig. A spotify lehetőséget ad arra, hogy meghallgassak egy egész albumot. Ekkor döntöm el hogy megvegyem e a lemezt vagy sem. A 2015-ös Laura Pausini: Simili albumát is a spotifyon tudtam meghallgatni, nem sokkal az olasz megjelenés után. A Spotify nagy áttörést jelent nekem, mivel nyugodtan bele tudok hallgatni különböző lemezekbe. Ugyan néha előjönnek hülye hangú reklámok, de lehalkítom azt a 30 másodperces butaságot. Sajnos nem minden énekes albuma található meg. A kedvenceimnek is 1-2 lemeze hiányzik a választékból. Mindenképpen érdemes felmenni. A spotifyról nem lehet letölteni. Csak meghallgathatóak a számok. A weboldalamon található bemutatkozó menüpontomban a kedvenc albumaim listája alatt megtalálhatóak a lemezek spotify linkjei is, azonban van néhány olyan album, amely nincs fent a svéd zenei oldalon.
 http://benovelas.hu/index.php/bemutatkozas

A 2017-es +ES+ koncert egy különleges állomás Alejandro Sanz zenei karrierjének, hisz az énekes összefoglalta zenei pályafutásának legszebb dalait, amelyhez más latin énekes is csatlakozott. Az +ES+ a második legjobb Alejandro Sanz koncert az 1998-as Tour Más mellett. A neten mindegyiket megnéztem, amely eddig megjelent. Sajnos a Tour Mást csak a youtubeon láthattam és majdnem meglett anno dvdn, de sajnos mikor meg akartam rendelni akkor kiderült, hogy nem forgalmazzák. Barcelonában is kerestem, de nem kaptam ott sem. Lehetőségem lesz arra, hogy CD-n meglegyen, ugyanis nemsokára meglesz a 20. jubileumi kiadású Más lemezcsomag, amely 4 CD-t, 1 könyvet, és egy világoskék bakelit lemezt tartalmaz. Erről bővebben a csomag megvásárlása után írok.

B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.