2023. július 1., szombat

EGÉSZEN KÖZELRŐL (2023.06.26.)

Én, Lujzim, Gömbim és édesapám elmentünk Hűvösvölgybe hogy megmutassam nekik azt a helyet ahova Victor barátommal szoktam menni. Most másfajta képeket készítettem. Elvittem magammal Dezső fényképezőgépét és az erdőben különleges fotókat készítettem lepkékről, virágokról, csigáról és gombáról. Nehéz most is a fényképezőgép használata, ráadásul nagyon hamar lemerül.




















Ezeket a közeli fotókat csináltam. Van közöttük nagy gépes is. Lujzim nagyon szerette a fekete lepkéket üldözni és mivel sokáig nem moccantak így lehetőségem nyílt lencsevégre kapnom őket. Egy árva csiga is megpihent nem messze, aki szintén meg lett örökítve. Láttam esernyős virágot, melynek szirmai az ernyőére hasonlított. J Legjobban a gombák tetszettek, melyeket külön a telefonommal is lekaptam. Édesapám leszedte az egyik nagyobbat, amelyet megbízhatónak talált, de mondtam neki, hogy az erdőben szedett gombákkal nagyon kell vigyázni, mert inkább vegyünk a csarnokban, minthogy az erdőben magunk szedjük. Mindenki, aki gombaszedésre vetemedik, jól gondolja meg! Ha csomót szedtek össze mindenképp vizsgáltassátok be szakértőknél. A piacokon ingyen megcsinálják. Ha csak egy mérgezőt találnak, az egészet kidobják, mert veszélyes! Ha erdőben vagytok és gombát láttok, akkor csak fotózzátok le! Attól nem esik bántódásotok!






Lujziékkal elmentünk a dombra, ahol kiállításra készítettem nagyobb méretű fotókat. Sajnos a gépem hamar lemerült így a telefonommal fotóztam tovább. Csodálatos mintás lepkéket pillantottam meg. Az egyik nézett engem miközben lefotóztam.

Két fekete-fehér mintásat sikerült megfognom az ujjaimmal, de elengedtem őket. Lujzinak akartam adni, hogy a virágjaira tehesse őket. Sosem bántanám a pillangókat!







Útközben felfedeztük egy másik részét a dombnak, majd azon haladtunk vissza az erdő felé. A kijárattól nem messze láttam életem első légyölő galócáját, amely mérgező. Lefotózva viszont nem!




Csodálatos látvány volt! Igaz kissé romos állapotú, de csoda hogy egyáltalán láttam ilyen gombát! Külön le is videóztam. Kár viszont hogy a nagy géppel nem tudtam lefényképezni.

A Hűvösvölgyben lévő villamosok sínjeit felújítják, így pótló busszal tudtunk visszatérni a belvárosba. Itthon megnéztem néhány videót a mérgező gombákról. A legdurvább a gyilkos galóca, aminek a kalapja akár négy embert is megölne fogyasztáskor. Mindig rosszakat hallottam az erdei gombákról. Nem vagyok gombaevő. Még ha eszek is csakis boltit vagy csarnokit fogyasztok. Amikor Zalakaroson voltam és gombás ételeket ettem az is más volt, mert tudtam, hogy az bevizsgált vagy épp mesterségesen termesztett gombafajról van szó.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.