2022. szeptember 28., szerda

CSÚSZTATOTT 3-AS METRÓ

Épp a dietetikusomhoz mentem, amikor a Nagyvárad téren megpillantottam a 3-as metró bejáratát. Totál másképpen nézett ki! Olyan volt, mintha fogfúrás közben lejött volna a fog egyik darabja, úgy szét le törve a kijárat. Emlékszem mikor 2015-ben töméscserére kellett menni én ezt megéltem. Pont lejött egy fogdarab a fúrás következtében. De kanyarodjunk csak vissza a 3-as metróra. Készítettem képeket a nem mindennapi pillanatról. Szerencsére nem volt úgy elzárva a terület, hogy az égvilágon semmit se lehessen látni.


Kicsit tartottam attól, hogy az egyik munkás vagy őr megjegyzi azt, amit csinálok, mert a BKK rendszere nem éppen szimpatikus. Biztonságiakkal árasztatja el az állomások egy részét. Mintha mi kisemberek egy börtönudvarban lennénk. Persze a metrót nem tartom annak, hisz nagyon szeretem, rajongok ezért a világért. De a BKK korlátozó. Ezt régóta tudom. Mikor a Kálvin térnél leszállok, szívesen megnézném milyen a kihúzó, milyen lehet az út folytatása. De lesben állnak a „cápák”, az őrök. Én az alkotás híve vagyok és az emlékek gyűjtője is. Az édeskevés, ami a 3 metró felújításának oldalán van. Nyáron pl. nem is volt beszámoló.

Megdöbbentő volt látni a 3-as metró bejáratát. Haladtam a Népliget felé tartó M30-as állomáspótló buszhoz, mert azzal indultam a dokihoz. Ezzel kapcsolatban részletesen a következő számban fogok írni. A Népligetnél sokan voltak, pedig nem volt csúcsidő. Lefotóztam az alagutat. Nagyon szeretem, mert különlegessé tették a rekonstrukció során. Emlékszem mennyire koszos volt mikor még zöldes volt az állomás.




Leszálltam a Pöttyös utcánál. Ez az állomás az egyik legmagányosabb, mert alig lehet látni embereket. A kijáratnál szintén nem volt egy lélek sem, így tágas fotókat készítettem.


2017. november 7-e óta tart a metrófelújítás és továbbra is csak azt tudom írni, hogy szándékosságot látok bizonyos dolgokban. A legfiatalabb szakasszal kezdték a rekonstrukciót, amire 1 évet mondtak, hogy kész lesz, de sokkal tovább tartott. Aztán jött az északi szakasz, aminek felújítása hosszabb ideig húzódott. Ráadásul a szombat és vasárnapi napokon mindig lezárják az állomásokat. Nem is magyarázzák meg a miérteket. A középső szakaszon a Klinikák, Corvin-negyed és a Kálvin téri állomásokon indult meg a forgalom, de aztán 2 hónapra ismét elvették az emberektől a vonalat. Nyáron az Árpád hídtól Újpest-központig közlekedett a 3-as metró. Jól emlékszem a 2-es metró felújítására, amikor nem volt belőle ennyi kalamajka. Átadták a felújított megállókat és rendesen közlekedtek a szerelvények. 2007-ben voltak kisebb csúszások, de ment a metró.

21 óra után és hétvégén a 3-as metró nem közlekedik, csak Árpád hídtól Újpest-központig. A Ferenciek tere és Arany János utcai állomásokat is rég át kellett volna adni, ugyanis a koronavírus járvány előtt zárták le 2020 elején. A Klinikák, Corvin-negyed és a Kálvin téri megállókat jóval később zárták le és jóval hamarabb nyitották meg. Nem hiszem, hogy a kevés ember miatt történik ez, hanem ez inkább egy eszelős szívatás, mert a 3-as metró Budapest legforgalmasabb vonala és egyben a legtöbb megállóval rendelkező vonal. A politika pedig megakadályozta, hogy Káposztásmegyerig meghosszabbítsák. Politikai játszma ez a metrófelújítás, amit már a 2010-es évek elején elkezdhettek volna. Ha akarják.

Minél modernebb a 3-as metró, annál jobb, mert komfortosabb érzetet nyújtanak az állomások. Nekem mindegyik nagyon tetszik és külön örülök annak, hogy nem jutott a 2-es metró sorsára. A jelenlegi kocsik újak, nem felújítottak. Ám az a bajuk hogy nem korszerűek. Én másfajta metrószerelvényeket vettem volna ami légkondit tartalmaz és teljesen akadálymentes utazást biztosít. Legalább 30 évig biztonságosan mehessen az alagutakban. Az akadálymentességre visszatérve nevetséges, hogy újra le kellett zárni a Dózsa György úti állomást, hogy utólag építsék be a lifteket? A közel másfél éves felújítás alatt bőven belefért volna ez a művelet. Épp úgy, mint az aluljárók felújítása, ami igenis a metróhoz tartozik, hisz az aluljárókon keresztül lehet lejutni az állomásokra.

Úgy volt, hogy a 3-as metró teljes szakaszát 2023. márciusára átadják, de pár hónapot csúszni fog ez a terv. Mily meglepő, hogy húzzák, vonják ezt az egészet. Kíváncsi leszek, hogy azután mikor lesznek újabb lezárások, forgalomkorlátozások a kék vonalon. Ez majd 2023-ban kiderül.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.