2020. november 20., péntek

ZENEAJÁNLÓ: GEORGE BENSON: WEEKEND IN LONDON

Nyár végén rendeltem elő George Benson legutóbbi koncertes hanganyagát bakelit lemezen, amely 6190 Ft-ba került csak, ráadásul ugyanolyan narancsszínű, mint a Phil Collins: No Jacket Required 35. évfordulós kiadása.






George Bensonról nem nagyon írtam, mert hát nem gyűjtöttem úgy az albumait, mint a többiekét, melyekről ti is olvashattatok az elmúlt évek alatt. Az első Benson CD-t még 2004 telének végén vásároltam meg a Lurdy ház Alexandra könyvesboltjában. Emlékszem, 17 éves kamasz voltam és meg akartam lepni magam valami különlegességgel. Kezembe akadt a 20/20 című 1984-es albuma, amelyet borító alapján ítéltem meg. Rajongtam a 80-as évek zenéiért is. 3000 alatt volt kb. az ára, megvettem. Persze a tokját lecseréltem régen. Nagyon tetszett a 20/20. Vérbeli 80-as évek és jazz keveréke. George Benson jazz és soul énekes, de másfajta zenei világ is megmutatkozik a játékában. A lemez kedvencemmé vált, rengetegszer meghallgattam. Később szerettem volna több albumát is beszerezni, de csak a netező helyen töltöttem le párat. Köztük a Kisses in the moonlight-ot, a Love X Love és a Shiver című számát. Nagyon bírtam azokat. J Azokból az 1-2-t a Rideg valóság című sorozatom egyik filmzenéjéhez is kötöttem, amikor a karaktereim a Kék Mellékhelység bárban szórakoztak, táncoltak. J 



Ősszel mikor a Színművészeti Egyetemet néztem meg, akkor utána rátaláltam a Kalóz lemezboltra ahol rátaláltam egy George Benson válogatásra. A Greatest Hits volt. Az összes népszerű dala rajta van. Használtan, jó áron elérhető lemez volt, melyet megvásároltam. Örültem, hogy csordultig, vagyis tele volt a CD, mert hosszabb ideig tartott. J Szeretem, ha egy lemez hosszú.

A Weekend in London

A koncertes hanganyag november 13-án jelent meg narancs bakeliten és CD-n. Az utóbbi formátumban nem tervezem megvenni, mert a youtuberól letöltöttem. Igaz, hogy a lemez csomagolásában volt egy letöltő kód, de nem tudtam felhasználni. Ez a koncertalbum nagyon hangulatos volt, bár egy hanggal lejjebb adta elő Benson a slágerzenéit. A Shiver, Kisses in the moonlight nem volt rajta sajnos, pedig milyen jó lett volna. Az énekes hangja sem volt a régi, persze az idő folyamán változik minden énekes orgánuma. Ricardo Montanernél is megfigyeltem az elmúlt években, hogy kicsit mélyül az énekhangja.

Meglepett, hogy George Benson londoni koncertjét nem adták ki dvd-n. Ha a lemezt csomagolását kinyitjuk akkor számos értékes kép van benne.

Aki szeretné megvenni bakeliten, innen megrendelheti:

https://www.facethemusic.hu/bensongeorge/vinyl-lp/weekend-in-london--colour7457770.html

 

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.