2019. július 1., hétfő

CD AJÁNLÓ: BRUCE SPRINGSTEEN: WESTERN STARS


Mikor gyerek voltam hallottam egy nagyon hangulatos dalt, melyet még a nővérem vett fel videókazettára. Bruce Springsteen: Human Touch című száma volt. 2004-ben megvettem az albumot és 2005-ben pedig a Born int he U.S.A. című lemezét is. Kicsit csalódtam, mert 2/3-os osztályzatúnak tekintettem azt a két CD-t. Később jobban megismerkedtem az albumokkal és megtetszettek. Tavaly a Human Touch testvéralbumát, a Lucky Town-t vettem meg a lemezbörzén.

Június 14-én jelent meg Bruce Spingsteen új albuma a Western Stars, amelyet soft (digipak) tokos változatban lehet kapni. Nővérem születésnapjának estéjén hallgattam meg a Western Stars-t a spotify-on és nagyon megtetszett! Kicsit country stílusú, de van benne pop zenei és romantikus keverék is.









13 dalt tartalmaz az album. A CD füzet tele van csodálatos képekkel, ám a kiadvány olyan, mint Laura Pausini: Fatti Sentire Ancora CD (a könyvmagazinos változatú). Kicsit bosszant, hogy nem műanyag tokos a kiadás. Nemcsak ez, hanem Pink új albuma, illetve Sting: My Songs lemeze is ilyen kiadványú. A Western Stars elgondolkodtató, múltra visszaemlékezős lemeznek tartom. Bruce Springsteen idős lett, de a hangja csak kicsit változott. Az album borítójának láttán a Szilaj mese szereplőjére gondoltam. A ló okos állat és szereti a szabadságot. Vannak dalok, amelyek az elmúlást juttatják az eszembe. Letűnt egy korszak, és előrehaladunk az időben. A CD tokot és a füzetet átnézve egy vidéki hangulatú közegben találjuk magunkat. Az ottani élet színei lenyűgözőek és ezt visszaadja a zene is, amely a korongon van. A zenei tartalom hangulata egy vidéki életet mutat be nekünk képzeletbeli fotókon, mozgóképes pillanatokban. Egy boldog családot képzelek el, akik farmon élnek. A legkisebb tag egy kislány, aki lovagolni tanul. J Lujzimat képzelem el, aki rajong a lovacskákért. A levegő tiszta, csendes a környék és a farm biztonságos, ahol csodálatos gyermekkort lehet megélni. Valódi szeretet honol. Egy másik pillanatban eltelik az idő, és a gyerekek felnőnek, megváltozik minden, de az égen továbbra is csodás felhők alkotnak vicces figurákat. Van, ami nem változik. Én, mint városi fiú teljesen másképpen tekintek a vidéki életre. Tényleg más, mint a zajos nagyváros. Mégsem tudnám megszokni azt, hogyha vidéken kellene élnem. Édesapám Szentgotthárdon nőtt fel. Vidéken. Ő azt a miliőt szokta meg. 2011-ben voltam vele ott utoljára. Ott is szép felhők voltak az égen. Egyik olyan eset, amikor azt hittem, hogy helyrejöhet az apámmal a kapcsolatom, de sajnos nem így lett. Az azutáni időkben sem.

A Western Stars lemez emlékeztet kicsit a tizenéves koromra is, illetve a 20-as éveim kezdetére. István barátommal való barátságom kezdete is eszembe jut. Főleg azok a marosi látogatások, nagymamájának főztjei, és a koraesti hangulatok, amelyeket a kertjében állva láttam. Ha belegondolok abba, mik lesznek a következő évtizedben. Nem tudom.


A Moonlight Motel című dal a nyugalom szigete. Egy csendes naplementés, narancssárguló környezet, lehűlő levegős, és az est kezdetét bemutató folyamat tárul elém. Egy padon ülök és élvezem, ahogy a hűs szellő simogatja az arcom. De nem vagyok már fiatal, hanem öreg és totál ősz. Rémesen közel a 33-hoz már sok őszhajszálat tudhatok magaménak. Rohamosan telnek az évek és néha előtör bennem egy kisebb pánik az esztendők rohamtempójával kapcsolatban. Az élet rövid és hamar beköszönt az emberi tél, amely maga az elmúlás. A tavaszt, az újjászületést csak egy következő életünkben élhetjük meg.

Festményem

Nagyon szép lemez a Western Stars. Mindenkinek ajánlani tudom. Főleg az idősebb korosztálynak. 2005-ben vásároltam egy Ray Wilson lemezt is, melynek címe: The Next Best Thing. Az egy kicsivel keményebb zene, de az album borítójának stílusa sok mindenben hasonlít a Western Stars-éra. Néhány dal hangulatilag is passzol.

A Western Stars megjelent bakelit lemezen is.



B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.