A helyzet úgy hozta, hogy
kisebb záporeső zavarta meg Gömbivel a sétánkat, mely eléggé eláztatta a
játszótereket. Úgy gondoltam, mivel az unokaöcsém szereti a buszokat, így
nekivágunk egy metrópótlós túrának. A Nagyvárad téren felszálltunk a buszra,
amely Kőbánya-kispestig ment. A Népligetnél múltkor már voltunk és szerencsésen
befotóztam a munkálatokba. A többi megálló aktuális helyzete érdekelt.
Az Ecseri úton teljesen le
volt zárva az egyik lejáró, de a másik oldalon le lehetett menni az aluljáróba.
Úgy gondolom simán belefért volna az a kis aluljáró a metrófelújítás
költségeibe. Ha most komolyan az lesz, hogy a rekonstrukció során egyelőre kimarad,
akkor mi a fenét csinálnak 2020 nyaráig?
Az aluljárón keresztül
gondtalanul át lehet menni a zebrán, de ez nem ok arra, hogy a jelenlegi
metrófelújítás során ez is átépítésre kerüljön. Mármint az aluljáró. Nem nagy terület,
ráadásul a feljáró is átalakulhatna, ahogy a Gyöngyösi utcai metrómegálló
esetében. Szerencsére az Ecseri úti lezárás ellenére befotóztam a színfalak
mögé. A háttérben látszik a lecsupaszított állomás.
A pöttyös utcai állomás
környékét részben zárták le. Teljesen leszedték a metróbejárat épületének külső
burkolatait, de ott is van egy átjáró, amin keresztül át lehet menni.
Közvetlenül a metróbejárat mellett.
A Határ útnál csak az egyik lejárón keresztül mentem le mindig a 3-as metróba. Most szerencsém volt a másikon is lesietnem Gömbimmel, persze úgy, hogy a nyakamba vettem. Gömbi fél néha a lépcsőktől, de főleg a mozgólépcsőktől. Az itthoni lépcsőházas lépcsőt megszokta. J A Határ útnál sikerült egy jó képet készítenem a bejáratnál, de amúgy teljesen elfedték a bejárat többi részét. Épp úgy, mint annak idején az Árpád híd esetében. Kőbánya-kispestre már nem mentem Gömbivel. Hazaindultunk. A metrópótló eléggé kerülőutat tesz meg a Népligettől az Ecseri útig és sokszor lassan megy. A délpesti rész eléggé lepukkadt, elhanyagolt állapotban van. Mivel arrafelé csak metróval utaztam mindig, így nem nagyon láttam a felszíni viszonylatokat.
Szomorú, de tény, hogy a 3-as
metró mostani felújítása csak húzás, nyújtás, és ráadásul hiányos lesz. Az
aluljárókat is utólag akarják megcsinálni. Kérdés, hogy ennek mi értelme van?
Hogy fogják ezt megoldani? Az emberek hogyan mennek le a metróba? Egyértelmű
hogy félkész munkákról van szó. Hiába lett megcsinálva az északi szakasz, a
Dózsa György út, Árpád híd, Újpest-városkapu és Újpest-központ aluljárói
lepusztultak maradtak. Újpest-városkapu esetében a környék rettenetes, illetve
a másik kijáratnál a jegypénztárak. A Dózsa György úti aluljáró valamilyen
szinten még elfogadható állapotú egy tisztasági festést leszámítva. Ott vannak
még a metrószerelvények többszörös hibái. A 35 fokos hőség, melyet Karácsony
Gergely mért. Jómagam én is megtapasztaltam a hőséget az új szerelvényekben.
Sajnos ez nem az egyetlen hiba. Némely metrókocsi gyanús hangokat ad, amelyről
lerí, hogy nem volt jó ötlet a szerelvények felújítása. Elvileg új, de akkor
sem jók. Nekem nagyon tetszenek ezek az orosz kocsik, de azt gondolom, hogy a
légkondi beépítése nem lehetett volna kérdés. Az alapból kell minden egyes
közlekedési eszközön. Ha meg a városvezetésnek az a legfontosabb dolga hogy
spóroljon a fontosabb projekteken, akkor az rossz városvezetésre vall! Igenis
van pénz a fontosabb dolgokra, és az EU fejlesztésekre adta. Nem arra, hogy
felesleges stadionok épüljenek, amelynek öltözői kristálytiszta fényárban ússzanak,
és olyan játékosok öltözzenek benne, akiknek így is elég pénzük van.
A 3-as metró felújításával párhuzamosan
a nagykörúton is folynak a 4-6-os villamos pályafelújítási munkái. Jelenleg
törik a sínpályákat a budai oldaltól a Corvin negyedig. Elvileg szeptember 1-ig
tart az átépítés.
Macerás a 3-as metró déli
szakaszának pótlása. Főleg ha annyi befordulással és kerüléssel jár. Emlékszem
az északi szakasznál szerencsére könnyebb volt a helyzet. Belegondolni is
rossz, milyen lesz az-az időszak, amikor a középső szakasz kerül sorra.
B E N
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.