2019. június 11., kedd

Matricás zokni vasalás


A napokban remek ötletem támadt. Mivel sok olyan bontatlan zoknim van, amely nincs megjelölve, így úgy döntöttem, hogy matricát vasalok rájuk. A hely, ahova nyomtatni járok, szerencsére végez ruhára való matrica nyomtatást is, amelyet itthon rá is vasaltam a zoknijaimra. Kizárólag újakra, melyeket még nem vettem fel sosem.

A feladat egyszerű. A vasalódeszkára kell tenni egy abroszt, vagy lepedőt, majd azt simára vasalni. Ezután bontsunk ki egy pár zoknit, majd vegyünk elő egy darabka sütőpapírt. Legyen olyan amilyen a vasaló talpa. A ruhás matricát úgy hámozzuk le a papírról, hogy előtte kivágjuk a formát, de ne teljesen! Maradjon a vasalni kívánt matrica körül egy olyan rész, amelybe beletéphetünk, majd onnan szedjük le óvatosan a ruhamatricát. Ezután a felesleges részt levághatjuk, és a zoknira tehetjük a kívánt mintát. Miután ez megtörtént, óvatosan tegyük rá a szilikonos sütőpapírt és 25-30 másodpercig a forró vasalót nyomjuk rá. Biztonságképp újabb 10 másodpercre ismételjük meg a műveletet. A vasalást követően óvatosan szedjük le a zokniról a sütőpapírt, de ne dobjuk el, mert többször fel lehet használni.



Nem lett 100%-kosan tökéletes, mivel zoknira nem igazán szokás nyomtatni. Remélhetőleg nem kopik le hamar. Előbb vagy utóbb gondolom igen. Gondoltam Alejandro Sanzos zoknijaim lesznek. J


Zokni vásárláskor nagyon zavaró tud lenni, amikor a zoknikon sokszor nincs azonosító vagy márkaneves jelzés. Ilyenkor egy pár zokni könnyedén keveredhet más hozzá hasonlóval. Sokáig használtam olyan módszert, amikor ezüst vagy fehér lakkfilccel megjelöltem a zoknijaim, nehogy elkeveredjenek mosás közben. Vagyis hogy azonosítani lehessen. Ha ez a vasalós módszer is beválik, akkor erre szokok rá. Csak jelöletlen zoknikra vasalok, ja és újakra. J

B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.