2024. március 29., péntek

ELVESZETT FEJLÉCEK, ÚJ FEJLÉCEK

Nagyon kellemetlen meglepetés ért, amikor frissíteni akartam az oldalaim fejléceit. Power Pointban szoktam szerkeszteni azokat a fejléceket, amelyeket a blogomba, a weblapomra, ill. a facebookos oldalaimra rakok fel. Készítettem alap és üres fejléceket, melyekbe csak be kellett rakjak egy adott gif mintát, kisképeket és egyéb logókat. A nemrég vett USB 230GB tárhellyel rendelkezik. Nagyon sok mindent másoltam át a gépemről a pendriveomra, hogy nyugodtabban tudjak töltögetni. A jövőben már nem üres dvd-kre írom ki az archívumokat, hanem USB-kre. Persze a nagyon fontos adatok, a képeim, kedvenc videóim és egyéb érdekességek maradnak. Csak azok kerülnek ki a gépemről, melyek nélkülözhetők a munkáim közül. Nagyon sok régi word, power point és minden más anyag, melyeket már nem használok többé egy archívumba kerül, hogy azokat majd pár év vagy évtized múlva elővegyem és nosztalgiás cikkekhez, ill. fotókhoz fel tudjam használni.

Attól tartok elvesztek azok a Power Point dokumentumok, melyek a nemrég használt fejléceket tartalmazták. Hiába kerestem őket, nyom nélkül tűntek el. Ez azt jelentette, hogy újra kellett tervezzem az összes fejlécet. Több órás munka vette kezdetét. Szerencsére a weblapom fejléce csak kisebb átalakításon ment keresztül. Látványosabb és designosabb lett a korábbihoz képest.


A metróállomást megidéző hangulatban az oldalfalak harmonikás elrendezést kaptak. A tetőszerkezet és a metróállomás hátsó oldala a régi maradt. A padlózat fotója az új ezüstmappámé, melyet az ablak alatt fotóztam a fénybe. Olyan különleges kép született, hogy mindenképpen ragaszkodtam ahhoz, hogy az legyen az új padlóburkolat. A harmonikafalak különböző színűek. Hála a színárnyalatos effekteknek, melyeket a Fast Stone-ban használok. J

A blogom nagyvonalakban megőrizte a korábbi arculat elemeit, de sajnos nem annyira lett sikeres az új, mint a korábbi. Valamikor az év folyamán tervezek változtatásokat csinálni. Addig is marad ez az arculat, míg jobbat nem találok ki. Az oldalfalas elrendezés térhatása kiemelt, vagyis olyan, amikor ki akar domborodni a burkolat. Fekete-fehéres árnyalatot használtam. Úgy elrendezve, mint a középen fehéren csillogó ezüst ragasztószalag. A metrós részét tervezem majd megváltoztatni csak.


A facebookos oldalamon a privát csoportomnak nem készítettem új fejlécet, hanem egyfotós lett. A BENovelas Television oldalam viszont kapott egy új és színes lécet. Olyan színekből válogattam össze a léc elemeit, hogy a színek egymás alatt úgy találkozzanak, hogy ne legyenek egyvonalban. Vagyis, hogy a két színvilág közötti határvonalak ne essenek egybe. Bizonyos színeket szeretek egymás mellé pakolni. Némelyikük egészen jól dominálnak egymással. Kicsit az összeomlás érzetét keltettem ezekkel a játékos és érdekes elrendezésekkel. Térhatásuk olyan, mintha csempékből állnának az elemek, melyeket gondosan lemeszeltek. A valóság azonban egészen más.

A Power Pointban is lehet képeket szerkeszteni, színezni, ill. finomítani. 2016-ig ott leheltem életet a fotóimba, aztán jött a Fast Stone program, amelyekkel korszerűbbé tudom varázsolni a fotóimat.

Mivel az április az autizmus hónapja mindegyik netes oldalam kapott színes, de főleg kék színű gif lufikat. A közelgő húsvét és a tavasz hangulatát idézve barkákat is rajzoltam és szkennelés után gif-be mentettem el a képeket. Segítségemre voltak csipetkék, és a többi tavaszi aranyoskáim is. Áprilisban ilyen hangulat lesz, majd a hónap végén készül el az újabb tervezet. Minden arculatváltás nehéz, mert szeretem, ha tökéletes az elrendezés. A kiemelt témáim kapnak helyet, reklámos felületet. Ilyen pl. egy megrajzolt plakátom, színházi események, filmek, sorozatok vagy másféle zenei témák.


Húsvéthoz készítettem egyedi tojásmintákat. Megvallom, tojásalapot nem tudok rendesen rajzolni, így a netről üres alapot nyomtattam ki, majd azokat kiszíneztem és csodálatos munkák születtek. Kétoldalas lett, összesen 18 db rajzos tojással. J Szkennelés után külön gif-be mentettem el a munkáimat, majd azokból egy csomót elszórogattam a különböző fejléceimbe. J A két rajzos papír külön be lesz majd tűzve a BENovelas magazinom 104. számában.





Az oldalaim külön arcot is kaptak. Az autizmus hónapja miatt kék színű leszek egy sötét környezetben. Ezzel fejezve ki sok mindent.



Készítettem 3 plakátot is az autizmus világnapja alkalmából. Április 2-án szokásos módon nem lesz séta, így megemlékezős, lufi engedős napot rendezek aznap. Mert én gondolok rá! 

Az új fejlécek ebben a cikkben üresen és természetesen megpakolva érhetők el. Remélem, elnyeri a látogatóim és az olvasóim tetszését.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.