2024. március 13., szerda

SZÍNHÁZAJÁNLÓ: A FÉRFI, AKIT SZERETEK

Néhány napja a facebookon észrevettem egy bejegyzést, amelyet Szitás Barbara tett közzé. Üröm községben megtartották a A férfi akit szeretek című színdarabot. Sok évvel ezelőtt Almási Éva, Benedek Miklós és Für Anikó játszották el édesanyám kedvencét. Anyu 4x is megnézte a színházban. Még a darab zenés kazettáját is megvette. J



Nagyon érdekelt A férfi akit szeretek. Eleinte úgy volt, hogy nem tudtam volna elmenni, mert hát Üröm nem Budapesthez tartozik. Szitás Barbara írta, hogy az Árpád hídi buszállomásról indulnak járatok és kb. 20 perc az út oda-vissza. Végül aztán úgy döntöttem, hogy elmegyek és megnézem. J Legalább találkozhatok Barbarával is. Tavaly Halloween után láttam Szitás Barbarát egy duódrámában, a Papírvirágokban. Azon a héten mutatták be Kocsis Judit és Vígh Anita duódrámáját, az Apák napját is. J

Olyan borongós nap volt március 10-én. Korábban kellett elindulnom, hogy időben Ürömre érhessek. Előző este későn értem haza, mert Kocsis Judittal és Csáki Ritával Gyömrőre utaztam a Kaktuszvirág utolsó előadására. Fáradtan és kimerülten érkeztem haza. Majdnem hajnali 3 volt mire ágyba estem. L Fáradtan is ébredtem reggel, mert úgy terveztem, hogy a cikkeket megírom, melyekkel le voltam maradva. Így sem lettem kész, mert 16 óra előtt indulnom kellett itthonról. 3-as metróval kellett lemennem az Árpád hídig, ami már Göncz Árpád városközpont, de nekem mindig Árpád híd marad.

Az E kijárat felé kellett menni, ami a Volánbuszos járatokhoz vezet. Át kellett haladnom a metró alatt. J Megtaláltam az autóbusz állomást, de kiderült, hogy 21 percet kellett várni a 16:40-es járatra. Sétáltam egyet. Az Árpád híd környékét szinte teljesen átépítették. Rengeteg üveges irodaház épült. Óriási komplexumok. A Metropolis: The power of the night lemeze jutott eszembe a látottakról.

















Rengeteg érdekes képet lőttem, közben picit megfeledkeztem az időről. 16:34-re értem vissza a 3-as megállóba, ahova a Pilisborosjenő felé tartó busz befutott. Pont 16:40-kor el is indult a járat. Kissé féltem, mert késő délután volt, esős idő. A busz ablakából sötétebbnek láttam mindent. Ahogy távolodtam Budapesttől egyre jobban féltem. Attól tartottam, hogy el fogok tévedni. Még mindig bennem van a tavaly Kecskeméten történt eltűnésem, amikor majdnem ott ragadtam éjszaka. Utólag bánom, hogy elmentem aznap. L


A busz ablakából is készítettem képeket. Kissé félelmetes látványok tárultak elém. Egyre erősebben esett az eső és sötétedett. Nem sokkal később már csak árnyakat láttam. A fákat, melyek mellett elrobogott a busz. A Templom utcánál kellett leszállni. Miután ez megtörtént az Iskola utca 4-es számot kerestem. Meg is találtam, ám meghallottam egy hangot. Egy idős asszony kereste a művelődési házat, mert ő is az előadásra jött. Beinvitált az autóba, mert útbaigazítást kért. Kiderült, hogy a kocsiban Cseke Katinka és Borbáth Otília voltak. Ők ismert magyar színészek. Cseke Katinka a Jóban rosszban sorozatban játszott. A szériát nem néztem, mert nem vagyok oda a magyar sorozatokért, viszont tudtam, hogy játszik benne. Borbáth Otília hangját A szerelem jogán (Direito de amar) című sorozatból ismerem. A Perla utolsó részében, és a Bűvölet (Incantessimo) című sorozatban is szinkronizált. Otília a helyszínt kereste. Cseke Katinka meglepő módon előrehaladt az autójával, pedig mondtam, hogy a 4-es szám mellett már elhaladtunk. Borbáth Otília nem értette a négyesezésemet, pedig mondtam, hogy az Iskola utca 4-es szám alatt van a helyszín. Katinka kapcsolt, és visszahajtott az útra, ami az autós bejárat felé vezetett. Érdekes kitérőt éltem meg két ismert színész társaságában. J






A művelődési központ picit emlékeztetett az Ébredések alapítványra, de ez a helyszín azért jobb állapotban volt, mint az Ébredések. Ezúttal is pulcsit, pólót kellett cserélnem, mert kiizzadtam. Szerencsém volt. Nagyon sokan voltak. Teltház volt A férfi, akit szeretek premierjén. J



Nagyon szép volt a díszlet! Kár hogy nem mehettem fel a színpadra, hogy közelebbről is megnézhessem. Leginkább az a világító lámpagömb hozott lázba.


A színház előtt bekaptam néhány vaníliás karikát. Ez annyira jól jött. Zavarban voltam miközben elmajszoltam a kekszet. Az a hülye zavartságom! L Ismét betett! L Szitás Barbara nagyon örült nekem. Olyan csinos volt! A haja is megváltozott. Sokkal csinosabbnak láttam, mint korábban. J Szitás Barbara különleges szépség. Picit Barbra Streisandra emlékeztet. Ő is szinkronizált telenovellákban.

A férfi, akit szeretek első felvonását szerencsére jól láttam. Egy melák ült előttem. Kissé zavaró volt, mert a fejétől nem láttam volna semmit, ha nem húzom el odébb a székem. Mindkét felvonás 45-50 perces volt. A második részben már előrébb ültem a szomszédos széksoroknál, az üvegfalnál. Ott már jobban láttam mindent. A férfi, akit szeretek egy anya és lánya közötti kapcsolatról szól, akik ugyanabba a férfiba szeretnek bele. Austin Buddy (így fogom hívni az egyszerűség kedvéért) egy korosodó zongorista, aki első pillantásra meghódít egy nála jóval fiatalabb lányt, Charlotte-ot. A lányt rabul ejti Buddy temperamentuma és annyira kifordul önmagából, hogy azonnal beleszeret a férfiba, jóllehet aki az apja is lehetne. Mikor Charlotte bemutatja szíve választottját édesanyjának, Prunellának, az asszony felismeri azt a férfit, aki egykoron faképnél hagyta. Prunella és Buddy szeretők voltak. Prunellának férje volt és az akkor 3 éves Charlotte lánya. Prunellát is megbabonázta Austin vad és szenvedélyes természete. Először azt gyanítottam, hogy Buddy az apja Charlotte-nak, de utólag kiderült, nem így van. Szerencsére. A férfi, akit szeretek egy komikus dráma, ami bemutat két nőt. Anyát és lányát, ill. a viharos és sok fájdalommal szegélyezett kapcsolatukat. Folyton vitáznak. Charlotte egy nagyon sérülékeny nő annak ellenére, hogy sikeres üzletasszony, ám férfi ügyekben kudarcokat vallott. Kiderült a darab folyamán, hogy a szerelmét rajtakapta a barátnőjével, mely hatalmas sebet ejtett rajta. Charlotte amilyen érzékeny és sebezhető lélek érthető hogy apakomplexusos lett. Nekem legalábbis így jött le az egész. Beleszeretett hát Buddyba. 10 napos ismeretség után fejébe vette, hogy hozzámegy a férfihoz. Az anyja, Prunella egy bohókás, látszólag szétszórt nő, ám az asszony egy sokat tapasztalt hölgyemény, aki látszólag boldog volt a férje mellett, de mégis összeállt Austinnal, aki aztán elhagyta és külföldre ment. 25 év múlva Prunella és Austin újra találkoznak, igaz bizarr körülmények között. Prunellának nem tetszik, hogy szeretett lánya, Charlotte az egykori szeretője menyasszonya lett. Mellette fellángol a nőben az elmúlt negyedévszázadban kialudt tűz. A szenvedély tüze, ami egyszerre pusztító, és egyszerre kellemesen meleg. A szerelem melegsége. Anya és lánya komoly próbák elé állnak és kiderül, hogy Austin miért is hagyta el Prunellát.

Nem szeretném elárulni a darab csattanóját, ám egy dolgot bátran leírhatok. Austin Buddy véleményem szerint egyik nőbe sem volt szerelmes. Buddy nem az a férfi, aki férjnek való. Elvan a maga kis világában lehengerlő sármjával, humoros dumáival, ám Buddy fél az elkötelezettségtől, ill. attól, hogy elveszti a függetlenségét. Fél kompromisszumot kötni és ezért inkább menekül, mint sem hogy vállalja a felelősséget nemcsak önmagáért, hanem azokkal szemben, akik az élete részeseivé váltak. Buddy önmagát szereti igazából. A nők számára a vágyai tárgyai. Se több, sem pedig kevesebb. Amiatt hagyta el Prunellát, mert nem volt biztos abban, hogy az asszony szereti? Vagy, mert neki nem volt annyi pénze, mint Prunella férjének? Sztem Buddy az asszonyra hárította a felelősséget. A saját gyávaságát.




Az előadás nagyon tetszett! A szereplőket nem ismertem. Biztos, hogy valamelyik társulatnak a tagjai. Ez jó dolog. Szitás Barbara és a többiek nagyon kitettek magukért. A Prunellát alakító Csonka Zsuzsanna ismerős volt valahonnan. Utánanéztem a neten és megtudtam, hogy Leblanc Győző második felesége volt. Leblanc Győzőnek műsora volt a Budapest TV-ben. A harmadik feleségével Tóth Évával vezették a vasárnap esti kívánságműsort. Néhány adásukat láttam is. Csonka Zsuzsanna operaénekesnő is.

Az előadás után Szitás Barbara megkérte egy barátját hogy vigyen Pestre kocsival. Említettem neki, hogy attól félek, nem lesz buszjárat visszafelé. Ugye a tavalyi kecskeméti esettől félve nem mertem Ürömre utazni. Barbara elintézte nekem a visszautat. Nagyon hálás voltam. Barbara barátja a Flórián térig levitt, onnan 1-es villamossal mentem haza. Érdekes dolgokat láttam. Nem vagyok jártas Óbudán, de felismertem azt a helyszínt ahol egykoron Koncz Dezsőékkel fotóztam.















Római kori kiállításon voltam. J Óbudán rengeteg történelmi műemlék van, melyet gondosan őriznek. Úgy van kialakítva a helyszín, hogy megmaradjon a történelmi pillanat. Ókori kövek sorakoztak az aluljáróban. Két történelmi hangulat elegyedett. Az ókor és a szocializmus hangulata.






Az 1-es villamossal mentem haza, mert semmi kedvem nem volt átszállni a 3-as metróra. Csak kerültem volna. Inkább a Közvágóhídig mentem le, onnan a 24-es villamos vitt haza. Nagyon fáradtan értem haza. Újra nyomást éreztem a fejemben, ami nem volt éppen kellemes. Két napos színház volt, sokat dolgoztam a fotózásokkal és videós anyagokkal. Nagyon kimerültem. Vittem két szalvétába csomagolt pogácsát amit itthon majszoltam el. Nem tudtam már mások előtt enni. Itthon sokkal kényelmesebb volt.

Szitás Barbarának rajzoltam egy A férfi, akit szeretek posztert és beszkenneltem neki az 1992-es darab kazettájának borítóját. A cikk elején megtalálható.

A férfi, akit szeretek előadás premierként lett bemutatva Ürömön. Nem tudom, hogy mikor lesz a következő menet, de bátran ajánlom mindenkinek, aki szereti a színházat! J Elképzelhető, hogy majd újra meg fogom nézni.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.