2023. november 22., szerda

ZENEAJÁNLÓ: CHER: CHRISTMAS (2023.11.17.)

Október 20-án jelent meg Cher karácsonyi albuma, a Christmas. Én szándékosan nem vettem meg a megjelenéskor, mert október még a Halloween ünnep hónapja. November 17-én, az Apró örömök napján terveztem az album megvételét, ugyanis ez a nap nálam a karácsony előszobája. Ez azt jelenti, hogy lassan elindulhat a készülődés az ünnepi időszakra.

Az Mg Recordsban vettem meg a Cher lemezt, mert olcsóbb volt, mintha Tamásnál rendeltem volna meg. Amikor beléptem az Mg Recordsba megpillantottam a nemrég kiadott Cher: Believe lemezt, melynek nemrég adták ki a 25. évfordulós jubileumi deluxe kiadását.





Nem vettem meg és nem is áll szándékomban pénzt kiadni rá, ugyanis ez a kiadvány olyan, hogy az első lemezen rajta van a Believe, a másodikon pedig remix változatok. Én 2012. december 9-én már megvettem ezer forintért az egylemezes változatot, amely egy eredeti kiadásnak felel meg. Bőven elég az, nem kell egy új kiadás. Az új változatot viszont szívesen lefotóztam. Nemcsak a CD-s, de a bakelit változatot is, amelyet közel 40 ezerért árultak. Mellette volt a karácsonyi Cher album bakeliten, de engem csak CD-n érdekelt. Így is vásároltam meg. Eleinte azt hittem, hogy a karácsonyi Cher nincs raktáron, de kiderült, hogy a bolt kávézói részlegén található. Ott ahol a magyar előadók albumai találhatóak meg.










A karácsonyi Cher album CD füzete sajnos nem tartalmaz képet. A csomagoláson található matricát ugyan sikerült megmenteni, de nem tudtam hova tenni. Beragasztottam a CD füzet belsejébe ahol volt „hely”. Így megmaradt.

Az album 40 perces és nagyon vidám hangulatot áraszt. Végre egy olyan karácsonyi lemez jelent meg, amely eltér a szokásos szomorkás ünnepi daloktól. A DJ. Play a Christmas song isteni dal! Tipikus modern Cher dalocska, amely picit Believe és Living Proof stílusú. A két album hangulatának egyvelege. A másik szám ami nagyon a szívemhez nőtt az a Home, melyet Cher együtt énekel Michael Bubléval. Michael Bublé már évekkel ezelőtt kiadott egy karácsonyi lemezt, melyet a nővérem megvett. A Home emlékeztet engem arra a számra, amelyet Cher együtt énekelt Neneh Cherryvel és Chrissie Hynde-al. Ez volt a Love can build a bridge. A Home-nak hasonló volt a hangulata. Cher picit visszatért múltbéli zenei stílusa egyik darabkájához. J Egyfajta kisebb hangulati emlékezéseket vélek észlelni. Főleg azért, mert Cindy Lauper is énekel az albumon. J

Megrajzoltam az album poszterét. Christmas helyett Navidadot írtam címként és több gömbdíszt rajzoltam, hogy színesebbé tegyem a képem. J

A Christmas című Cher lemez bővelkedik változatos zenei stílusokban: Cher gondoskodott arról, hogy a hallgató változatos dallamokban részesülhessen és ne egy átlagos karácsonyi lemezt hallgasson. A legjobban a DJ. Play a Christmas song és a Home tetszik a legjobban. Az utóbbi annyi szép emléket idéz fel bennem a gyermekkorom szép karácsonyi pillanataiból. A múló időre is gondolok, hogy nemcsak az élet változik, hanem minden ünnep, egyben a karácsony és a születésnap is. Éppen régi képeket nézegettem és sok szép megörökített emlékre bukkantam a múltamból. És pont az Apró örömök napján.

A Home című dal olyan, mintha a gondolataimban olvasna. Én a múltamból igyekszek a szép dolgokra emlékezni, a rosszat pedig feledni olyannyira amennyire csak tudom.

Cher olyan dalait is megismertem a neten, melyeket korábban nem tudtam. Anno a slágerdalait volt lehetőségem meghallgatni, melyek a válogatásokat tartalmazták. A Believe és a Living Proof más volt, mert azok különálló albumok. Karácsonyi hangulatúnak tartom a The Gunman-t és a When Lovers Become Strangers-t. Persze nem karácsonyi témájúak, de olyan hangulatúnak tartom ezeket a dalokat. J Cher új karácsonyi albuma elérhető a spotifyon is.

https://open.spotify.com/album/4Eeeg4yMb5qtMEm0lk6lDM

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.