2023. november 14., kedd

KERÁMIAFESTÉS (2023.11.11.)

Nővéremmel és Lujzival megbeszéltük, hogy elmegyünk a Made by you keramikus alkotóműhelybe, amely a Királyi Pál utcában található. Nagyon jó hely! 2017-ben voltam már ott anno az AURA egyesülettel. Cikket is írtam róla:

https://benlacosta.blogspot.com/2017/05/autista-akademia-keramiafestes.html

A kerámiaműhely nem változott semmit sem, csak az alkalmazottak cserélődtek. Most újra visszatértem 6 év után. 10:30-ra volt időpont és 13:30-ig lehettünk ott, mert elég sűrű a beosztás. Nagyon sokan szoktak menni és előre kell asztalt foglalni. Sokféle kerámiát lehetett festeni. Úgy volt, hogy egy nagyobb tányért festek ki, de végül egy tál mellett döntöttem. Vittem zoknis lábas, ill. Sikoly maszkos sablont hogy elkészítsem kitalált városkám, Fantasma Valley 10. születésnapjára az emléktálat, melyet már korábban megterveztem. J Sokszor megfestettem a zoknis városkámat, de kerámián csak most sikerült. J



Grafit ceruzával kezdtem a munkát, hogy a sablonok segítségével könnyebb legyen. Gondosan kellett a megfelelő festékeket kiválasztani, ugyanis a kerámiafestésnél ügyelni kell arra, hogy eltaláljuk a megfelelő színt! Itt most nem papírra, hanem kerámiára történt a felfestés. Munka közben és után, kiégetés előtt sokkal világosabb és fakultabb egy adott mű színvilága. A kemencében történő kiégetés után láthatóak a szikrázó, telített színek. Olyan ez, mint egy nyers kép színezése képszerkesztő programmal. Jó példa erre Koncz Dezső gépe. Azzal a masinával nyers, fakult képeket tudtam csak készíteni, utólag kellett megszíneznem, megtöltenem hangulattal. Egy képszerkesztő program felajánlja, hogy a fotó színileg telített legyen. Ha 0-100 ig húzzuk a csúszkát, akkor a kép nagyon színes lesz. Egy fakult kép ugyan gazdag lesz szép színekben, ám arra kell odafigyelni, hogy mennyire érdemes beállítani a színvilágot. Én 25-50-ig szoktam görgetni a csuszkát. Attól függ milyen egy kép színe. Ha 0 alatt -100-ig görgetjük a csúszkát, akkor fekete-fehér kép lesz a végeredmény. Ha csak -25, vagy -50-ig szerkesztjük nagyon fakult lesz a kép. A színek eltünedeznek. A kerámiafestés során ugyan szép munkát adunk ki a kezünkből, de messze nem az lesz a végeredmény. Akkor készül el véglegesen, ha kiégetik a megfestett kerámiát.



Lehetett pöttyözni is, ami abból áll, hogy tubusokra erősített rotring ceruza helyéből festéket lehet csepegtetni az alkotásunkra. Néha eldugult a tubus, így az azt elzáró gombostűvel kellett tisztítani. Néha fel is ráztam, hogy könnyebb legyen. Mivel közeleg a karácsony és régóta vágyok egy kiadós havazásra, így különböző színekben hópelyheket pöttyintettem a művemre. A hó pöttyök színesek voltak, mellyel kifejeztem a sokszínűségem. Fantasma Valleyben, a kitalált zokni alakú városkámban sokat havazik és esik az eső. Sajnos a metró már nem fért el, pedig szerettem volna belefesteni. L Nagyon vigyáztam arra, hogy ne folyjon el a cseppfesték. Kisebb hibák lettek a festések alatt, de nem foglalkoztam ezzel, mert meg voltam elégedve a művemmel. Nem könnyű feladat a kerámiafestés. Gondosan, lassan dolgoztam, hogy elérjem a kívánt eredményt. 2 órán át dolgoztam a tállal. J Ugyan a Sikoly című film szellempofái nem illenek éppen a témába, én mégis bevontam őket! J Fantasma Valleyben este van, szakad a hó és karácsonyi hangulatú a város. A zokni alakú irodaházak is különlegesen vannak feldíszítve, kivilágítva. A belváros ennél sokkal nagyobb, tágasabb. Az idei karácsonyfa pedig csak december 1-től lesz kirakva.


Két klasszikus kedvenc találkozása

Mivel volt legalább egy órácskám így belefogtam egy kistányér festésébe. A pöttyös narancs és piros festékekből használtam sokat. Azért nevezték pöttyösnek, mert pici szemcsék voltak a festékekbe keverve. Eszembe jutott Phil Collins 1985-ös albuma, az egyik kedvencem, a No Jacket Required. A lemez hátborítója vöröses, fehér apró pöttyözéssel. Megcsináltam a kistányéron ezt a háttérszínt és fekete bakelitlemezt festettem a közepére. Ezután egy hengerszivacsot nyomtam a feketeség közepére és örvény jellegű nyomatot csináltam. Az 1997-es Genesis album, a Calling all stations hatását alkottam meg. J Mintha el akarná nyelni a tányér azt, ami rákerül. Boszorkányos! J Két kedvenc lemezem borítóinak világa és hangulata találkozott egymással. Annyira élveztem! J Fekete helyett sötétkéket kellett volna használnom, de a fekete szín jobban passzolt.



Lujzim egy nagy tányért és egy képkeretet, nővérem pedig mécses tartót festett. Keddre, november 14-re lehetett a műveinkért. Úszás után visszasiettem a boltba, hogy átvegyem a kész remekműveket. Óvatosan papírba csomagolták és papírzacskóba helyezték őket. Mikor hazahoztam édesanyám nagyon örült nekik. Tetszett neki az is, amiket én készítettem.




Színtelítettebbek, elegánsabbak lettek a kiégetés után. A kistányérom fekete körébe is kerültek fehér pöttyöcskék, melyek egy különleges dimenziót alkottak. J Korábban bosszantott, hogy nem nagyon pöttyöztem a kistányért. Most hogy kiégették, tökéletesnek láttam a végeredményt. 

A Made by you közelében van az USA Candy bolt, ahol a nővérem vett néhány csokit. Megkóstoltam a narancsos Nestlé levegős csokit. Lehetett kapni még halloweeni édességeket, de már kirakták a karácsonyi árukat is. Szerettem volna földimogyorós Nutellát venni, de mondták, nem biztos, hogy lesz. L




Örültem nagyon ennek a különleges festésnek, ám a Made by you elég drága hely. A kerámiafestésben benne van a kiégetés ára is. Szívesen mennék máskor is kerámiát festeni, de majd egy különleges alkalommal. Nem két fillér sajnos. L De a lényeg hogy amiket most alkottam azok maradandóak és csodálatosak. Meg is ünnepelhettem a kitalált városkám 10. szülinapját és a közelgő BENovelas magazinom 100. lapszámát is. J

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.