2023. október 25., szerda

OKTÓBERI LEMEZVÁSÁR(OK) (2023.10.09;2023.10.16.)

Nem maradhatott el az októberi hónap sem új CD-k nélkül. J Vásároltam egy újabb Laura Pausini koncertes lemezt, ill. Kylie Minogue vadonatúj albumát deluxe változatban. 

LAURA PAUSINI: Live in Paris 05.




3 ezer forint körül volt Laura Pausini 2005-ös párizsi koncertjének zenei hanganyaga. Rögtön megrendeltem, mert ennyi pénzért nagyon megérte! Kerestem anno dvd formátumban, de nem tudtam sosem megszerezni. Végül aztán rábukkantam a CD verzióra. Ott volt még a 10%-kos kuponom, így még olcsóbban hozzá tudtam férni a lemezhez.

Georgina barátnőm ott volt a koncerten még 2005-ben. Akkor még nem ismertük egymást. Ő is fiatalabb volt még. Főleg emiatt vásároltam meg a CD-t. A 2004-es Escucha/Resta in Ascolto című albumnak lemezbemutatója volt, mely 3 féle formátumban jelent meg. CD-n, dvd-n és CD+dvd kiadásban. A koncert hanganyaga picit hasonlított a 2007-es San Siroéra. Az csak dvd-n van. Ezzel is ugyanúgy voltam, mint a Live in Parissal, hogy mindegyik formátumban meg akartam szerezni, de nem tudtam. A San Sirós koncert esetében a zenei hanganyagot is szerettem volna megvenni, de azt csak dvd-n vásárolhattam meg, mert a CD+dvd változatot lehetetlenség volt beszerezni. Ha úgy vesszük nagyon jól jártam, ugyanis a San Siro dvd-n, a Live in Paris CD-n van meg. Mivel van közöttük hasonlóság a CD+dvd megvan csak másképpen. J  










Nagyon gazdag a CD füzet képekben. A zenei tartalom is nagyon változatos volt. Mindegyik koncert újdonságérzetet ad. Persze sajnos előfordul néha, hogy ugyanabban a stílusban adja elő az adott énekes a dalait. Ez egyébként évtől függ, hogy pontosan hány év telik el egy adott koncert és a többi között. A párizsi és a San Siro koncert között mindösszesen 2 év volt. A 2009-es Laura Live-ban is voltak hasonlóságok. Újabb 2 év különbség.

Laura Pausini párizsi koncertjén nemcsak olaszul, de spanyolul is felcsendültek dalok, melynek külön örültem. J Az énekesnőnek október 27-én fog megjelenni a legújabb lemeze olasz és spanyol nyelven. Már alig várom, hogy meglegyen! J

KYLIE MINOGUE: Tension (2023.) (deluxe változat)







Kylie Minogue legújabb albuma néhány héttel ezelőtt jelent meg Tension címmel. A lemez normál és deluxe változatban is kapható. Az utóbbin 3 extra dal található. Régóta érdekelt ez az album. A legutóbbi Kylie lemez, a Disco nem volt akkora durranás, viszont a mostani, a Tension különösen tetszett! Természetesen bele kellett hallgassak a spotify-on, hogy megtudjam milyen lett. Hatalmas volt! A youtubeon számos olyan mai modern zenéket készítenek, melyek CD-n nem jelennek meg, de 80-as évek hangulatot árasztanak. Ez a NewRetroWave csatorna. Kylie Minogue ehhez a zenei stílushoz nyúlt és természetesen hozzáadott a sajátjából is. A Padam Padam volt a rádiókban a nagy sláger, igaz, annak modern stílusa van. Ezt onnan tudom, hogy bizonyos ABC-ben hallottam. Ott be is harangozták a Tension közelgő megjelenését. Nekem az új lemezről a You Still Get Me High és a Story a kiemelt kedvenc.


Szenzációs dalok! Persze akadtak más szuper számok is. A Tension különböző színekben megjelent bakelit változatban, ill. magnókazettán. Még műanyag tokos CD kiadványa is van a deluxe változatnak, ill. nagyobb könyves verziója. J  A tartalom ugyanaz. Nekem a deluxe, mini könyves verziója van meg. Kicsit más a színvilága a borítójának, mint a normál változatnak. A deluxe fotója elmosódott. A bakelit kiadásnak is más a színe. Azt nem veszem meg, mert már leszoktam a bakelit lemezekről.


Esmeralda színei is megjelennek :) 

A kiadvány könyves. J Szeretem az ilyen kiadásokat! A lemezt kissé nehéz kivenni, de annyi baj legyen csak. A Tension olyan albumok közé tartozik, amelyekre lehet táncolni, hintázni és elmélkedni, hiszen a zenei stílusa nagyon magával ragadó. J A spotifyon is megtalálható:

https://open.spotify.com/album/3StjwfadugiV10gNhLDu29

A borító alapján éreztem, hogy jó lemez lesz. És igazam lett. Természetesen fontosnak tartottam, hogy belehallgassak mielőtt döntést hozok a megvételről. Visszaemlékszem azokra az időkre, amikor még a Média Marktban és az amazon.com-on hallgathattam bele bizonyos lemezekbe. De csak 30 másodpercig lehetett. Nem lehet ennyi idő alatt eldönteni, hogy jó e egy album vagy sem. Szeretem jobban megismerni a kinézett lemezt mielőtt megveszem. Van, amikor többször belehallgatok egy albumba, hogy jobban „áttekintsem”. A spotify ebből a szempontból nagy előrelépés, de nem fizetnék elő rá, mert nem látom értelmét. Egyrészt nem az összes előadó zenéi vannak fent, ráadásul sokszor hiányosan van felrakva 1-1 album. Én a CD-ben bízom, mert azt annyiszor veszem elő, ahányszor csak akarom. Ráadásul kézzelfogható. J Nekem meg úgy éri meg. Manapság nagyon kevés ember vásárol CD-t. Én szerencsére a gyűjtők közé tartozom. Mint mindig. J

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.