2023. október 18., szerda

DVD AJÁNLÓ: SIKOLY 6. (2023.10.17.)

Október 13-án jelent meg dvd-n és blue ray formátumban az idén bemutatott Sikoly 6. Kicsit tartottam attól, hogy nem fogják forgalmazni, ugyanis a tavalyi Halloween Ends (A Halloween véget ér) című filmet nem adták ki magyar szinkronnal dvd-n, sem pedig blue ray formátumban. Sajnos a hazai dvd forgalmazás egyre kisebb szerepeket kap, a gyűjtők pedig kénytelenek eredeti nyelven megvásárolni a kedvenceiket a külföldi weboldalakról. A Netflix évekkel ezelőtti betörésével pedig szintén háttérbe szorulnak a dvd és blue ray kiadások. A Netflixen ugyan megtalálható a Sikoly 6. része, de nincsen rajta magyar hang, csak felirat. Kicsit emlékeztet arra az időkre, amikor a Sikoly filmek VHS kazettákon jelentek meg magyar szinkronnal, de a dvd változatok feliratosak voltak. Pontosabban a második és harmadik része. Pár évre rá újságok mellékleteként már úgy forgalmazták a Sikoly 2. és 3. részét hogy arra már felkerült a magyar hangsáv. Észrevettem, hogy a mostanság megjelenő dvd-ken és blue ray lemezeken már nem minden esetben találhatóak meg a magyar hangsávok. Ilyen pl. a Minden jót, Leo Grande. Mintha visszaköszöntene a múlt azon része, amikor a dvd-k még 7-8 ezer forintokba kerültek és javarészükre magyar szinkron se került fel.



A Sikoly 6-ot dvd formátumban vásároltam meg. Nagyon meg voltam elégedve a borítójával, mert a moziban látott plakátképet kapta. A filmet természetesen azonnal beraktam a megvásárlás napján, de úgy, hogy előtte az 5. részét ismét megnéztem. J Most még jobban élveztem a filmet, mint anno a késő esti vetítéskor. Ugye az a hülye korhatárbizottság lemerészelte X-elni a filmet, hogy ártson a produkciónak. Sokkal durvább és kegyetlenebb horrorfilmeket ismerek, melyek anno 16-os besorolást kaptak! Ilyen volt a 2003-as A texasi láncfűrészes,ill. annak 2006-os előzményfilmje. Arra tényleg raktam volna egy erős korhatárt. Igaz, hogy a Sikoly 6. része a megszokottnál is durvább volt, de mégis megvolt a maga varázsa. Egy népszerű horror klasszikus filmsorozat újabb darabjáról van szó, ahova már kell az újítás. Ahogy a filmben Mindy, a nagy horrorfan és szakértő is megjegyezte: Emelni kell a tétet! És a Sikoly 6. részének alkotói ezt megcsinálták! Nem lehet visszafogni a kellő kaszabolást és trancsírt csak azért, mert egyes embereknek nem tetszik! A Netflixen 18-as besorolást kapott a film. Ha már a magyar korhatárbizottságról van szó azoknak az alakoknak inkább azon kéne elgondolkodniuk, hogy az Elkúrtukkal mekkora gyűlölet és propaganda filmet készítettek, melyet egyes iskolák erőszakkal kényszerítettek rá a tanulókra. A hazai filmiparba erősen belekeverték a politikát. Ráadásul 2 dvd-s kiadványt is kapott a film. A Hadikot is lehúzta a kritika. Megjegyzem, azt is kiadták dvd-n és blue rayen. A Sikoly 6. hazai mozis nézettsége hatalmasat kaszált a 22 órás vetítés ellenére is. Ennek pedig örültem. Dvd-n pedig megvettem és megnéztem újból. Halloweenkor is megtekintem ismét. J Gyerekkorom óta szeretem a Sikoly filmeket. Jó látni, hogy minden egyes új rész magával hoz egy új időszakot, új hangulatot és újdonságot. Sidney nélkül a Sikoly nem volt már ugyanaz. Gale is kevesebb szerepet kapott a hatosban. De mindezek ellenére a hatodik rész sikert ért el a szememben és ez számít!




























A Sikoly 6. része New Yorkban játszódik, ami kissé a harmadik részre emlékeztet, amely Hollywoodban játszódik. Ami nagyon megfogott az a múltba történő visszatekintés, amikor Gale megmutatta a csapatnak az előző gyilkosságok bizonyítékait és kellékeit. Valóságos időutazás volt! J Egy régi és elhagyatott moziban voltak az egykori maszkok, gyilkos fegyverek, a gyilkosok és áldozatok ruhái. J Egy szentély, ahogy Gale mondta. Kicsit hátborzongató volt a jelenet. Visszatekintés volt a múltba. Nekem is eszembe jutott a tizenéves időszakom, amikor óriási Sikoly rajongó voltam. Néztem az új generációt, ahogy részeseivé válnak ennek az ún. időutazásnak. Mikor az ötödik részt sokadszorra megnéztem akkor kezdtem elfogadni a filmsorozatban történő változásokat. Sidney karaktere mindig hiányzott, mert őt háttérbe szorítani nem éppen jó dolog, hisz a történet főhőse. De azt sem szeretném, ha megölnék, mert azzal sok minden megváltozna. A Sidney-t alakító Neve Campbell legutóbb azt nyilatkozta, elképzelhető hogy visszatér a következő, 7. fejezetbe. Egyelőre nem tudni, hogy mikorra készül el, és hogy kik lesznek az újabb Sikoly film szereplői. A Tarát alakító Jenna Ortegáról olvastam, hogy a Wednesday új évadának forgatása és a Beetlejuice 2. része miatt az új Sikoly filmben nem lesz benne. Én arra gyanakszom, hogy csak 2026-ban, a Sikoly 30. évfordulójára készül el a Sikoly 7. része, és hogy az lesz az utolsó. De ez csak egy spekuláció. Nem biztos, hogy így lesz.






















































































Természetesen nem maradhatnak el a dvd-s képek, melyekből mutatok párat. Anno a moziban nem volt lehetőség fotózni a vásznat. A dvd-s megjelenések lehetővé teszik, hogy képekben mutassak be pár részletet a filmből, ill. magát a dvd borítóját. J Külön örültem annak, hogy metrós rész is van a hatosban. J

November 17-én fogja a Concord kiadó forgalmazni a Sikoly 6. filmzenei CD-jét kétlemezes változatban. Az ötödik valamilyen oknál fogva nem lett kiadva. De az amazon.com és a Face the Music már előrendelhetővé tette a soundtrack-et. A bakelit változat csak 2024-ben jelenik meg, de azt nem veszem meg, ráadásul ízléstelen annak borítója. A mozi magazin csodás poszterét rakják rá, de megvágva. L Sajnos nem Marco Beltrami volt a zeneszerzője a Sikoly 6-nak. Természetesen amint meglesz a filmzene, akkor újabb cikket írok a témáról. J


Reklámképek a dvd és blue ray megjelenéséről

Már 13-án a megjelenés napján megrendeltem a dvd-t, de nem tudtam aznap elmenni érte, mert még lábadoztam picit a náthám vége miatt, ráadásul a szüleim aznap utaztak el. Aztán 16-án már alig vártam, hogy átvehessem a rendelésem az XPress-nél. Emlékszem mikor a Sikoly 3-at vettem meg az mennyire nehézkes volt. Mert hát akkoriban nem mindenhol lehetett kapni VHS-en. Aztán azon az esős és borongós délutánon sikerült beszereznem videókazettán. Akkor koraeste itthon meg is néztem és iszonyatosan jó volt! :D A hatodik részt nézve is hasonló érzés fogott el, hisz abban hasonlít a 3. és a 6. története hogy visszatérés történik a múltba. Vagyis emlékezések lesznek. A harmadikban Hollywoodban forgatták a Döfés 3-at ahol az első rész díszletei kerülnek elő. A hatodikban pedig az 1-5. rész kellékeit és emlékeit láthatjuk. Halloweenkor úgy döntöttem, hogy az elejétől megnézem majd az összes részt. J Hisz az őszi ünnep egyben a horror ünnepe is. J

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.