2023. március 14., kedd

MENEDÉK

Mivel már itt a tavasz sokkal többet tudok mászkálni. Nagy szükségem is van rá, mert nehéz időszak mögött vagyok. Visszatértem az Orczy kertbe, az egyik kedvenc helyemre. Második kedvenc menedékem, a Nemzeti Színház és környéke.



Nagyot sétáltam, mert előtte elmentem egy használt lemezért Kispestre. Onnan az 50-es villamossal a Határ útig vissza, aztán a 3-as metróval a Klinikákig utaztam le, hogy bepótoljam a hónap első színes nyomtatásait. Gondoltam, hogy ha már a közelben vagyok, akkor lesétálok az Orczy kertbe. Fel is vettem egy újabb adást a BENovelas műsoromhoz.



Nagyon szerettem ide járni mikor még kiskorú voltam. Persze akkor még másképpen nézett ki az Orczy kert. Akkor még megvolt az elhagyatott medence, a közelben lévő romos és elhagyatott épületek, az óriás mászókák, amelynek tetejére mindig felültem, hogy eltöltsek ott néhány órát és kekszet majszolva álmodozzak. Gyakori vendégeim voltak a hangyák, akiket kekszmorzsákkal etettem. J Aztán hol az eső, hol pedig a délutáni sorozatok miatt másztam le óvatosan, hogy időben hazaérhessek. Megvolt még a két farönk közötti avarút is, ahol gyakran fordultak elő a kocogók.

Mostanában már ritkábban megyek az Orczy kertbe. Akkor is a gyerekekkel. Szerencsére szépen felújították. Új épületeket húztak fel. Pl. egy egyetemet. Sajnos a fa, amelybe a névjegyem véstem ki lett vágva. L Annyiszor jártam ide egyedül, kitalált barátommal hogy nyugodtan „beszélgessünk”. Tudtam, hogy nem mindig vannak annyian és ez nekem kapóra jött. Főleg télen szerettem kijárkálni mikor még sokat esett a hó. A tó pedig teljesen jéggé fagyott. Ilyen tél már sok éve nincsen sajnos.



Ahányszor kijöttem mindig magamban akartam lenni. Nem akartam, hogy bárki zavarjon. Volt időm arra, hogy életem nehéz időszakaimban ide ellátogassak, feltöltődjek és kikapcsolódjak. Most épp a múltam lezárásán gondolkoztam. Egy másik rossz emlék jött elő minap és talán ez lehet az egyik kulcsom a megoldáshoz. Remélem minden a terveim szerint fog haladni. A másik dolog, amire gondoltam az álomvilágom. A BENovelas birodalmam, amely olyan témáknak adok otthont már sok éve, mint a telenovellák, latin zenék, lemezek gyűjtése, kevésbé ismert és elhanyagolt filmek témái. Olyan óriási halmaz, mely ha úgy vesszük ki van közösítve. A médiahatóság szemétkedése miatt a Sikoly 6. X-es besorolása után az új Sikoly film is a szárnyaim alá került témailag. Amúgy is így történt volna, de most meg kellett védenem a filmet. Ugyan írtak róla egy filmes újságban, mégsem kapott vásárolható posztert és több részletet, max. a neten. Én nemcsak írtam a Sikoly 6-ról, de videós beszámolót is készítettem, ráadásul saját készítésű posztereket és egy óriás rajzot is csináltam, hogy tisztelegjek a sorozat előtt. A BENovelas Television, az én birodalmam, álomvilágom befogadja az általam szeretett dolgokat, melyet kitaszít a magyar átlagvilág. Menedéket nyújtok nekik. És ha belegondolok ebbe, teljesen jól csinálom, mert magyar emberként számomra nagyon jólesik bemutatni egy épp aktuális latin zenei CD-t, persze ami érdekel és másféle lemezeket. Nem állok be az átlagosság soraiba. A metrós átadások után is több képet csináltam az aktuális felújított állomásokról, mint a média. Mert ők mindösszesen néhány fotót tesznek közzé nem ügyelve a részletességre. Bárcsak meg tudnék élni az ilyesfajta „újságírásból”. De tudom, hogy ez lehetetlen, hisz a magyarokat teljesen más témák érdeklik. Politika, angol királyi család, Star Wars, Harry Potter és egyéb közismert magyar téma.

Újságíróként meg tudnám állni a helyem, de sajnos az lenne a baj ezzel, hogy mások beleszólnának, abba miről írhatok, önkényesen beleszerkesztenének, és az eredetiség tovaveszne. Édesapám barátja is olvasta néhány írásom és tetszett neki. Apámnak is bejönnek az írásaim.  

Mindig fontos hogy legyen az embernek egy saját menedéke, ahol jól érezheti magát és ahol kicsit meg tud nyugodni. Amilyen mocsokká vált ez a mai világ most sokkal nagyobb szükség van arra, hogy legyen mibe kapaszkodni. Hogy legyen hova menekülni. Hogy át tudjunk vészelni egy nehéz időszakot. A menedék lehet egy valós tér, környezet, de lehet egy internetes univerzum is, valamint egy belső világ, ami csak bennem van. És én mindegyikkel rendelkezek.   

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.