2023. március 21., kedd

ÁTADTÁK A 3-AS METRÓ ARANY JÁNOS UTCA ÉS NYUGATI PÁLYAUDVAR FELÚJÍTOTT MEGÁLLÓIT

Március 20-án délutántól újra a teljes vonalon kezdett el közlekedni a 3-as metró, de a Nagyvárad téren és a Lehel téren egyelőre nem áll meg. Azt tervezik, hogy májusra elkészülnek velük.

Nagyon vártam már ezt a napot. Mindig örülök annak, ha újabb felújított megállókat adnak át. Sok éve fotózom a metrók világát, így különleges minden újdonság számomra. Reggel művészetterápiára mentem, de csak 10-re tudtam menni, mert Zsuzsának dolga akadt. Kedves volt tőle, hogy felhívott és jelezte, hogy ne menjek feleslegesen 9:30-ra. 10 óra után érkeztem meg a terembe, majd két rajzot készítettem. Lerajzoltam, hogy is csináltam volna meg a 3-as metró Nyugati pályaudvari megállóját.



 

Ezek a megállótervek természetesen benne lesznek a kitalált városkám két állomástervébe.

Miután végeztem a művészetterápián hazamentem, majd az utcámban ahol lakom felavattam azt a pizzériát, amit nemrég nyitottak meg. Gondoltam, hogy a nagy metrós fotózás előtt bedobok egy pizzát. Édesapám Őriszentpéterre utazott az unokatestvéréhez így édesanyámmal voltunk itthon. A pizza után gyorsan megnéztem a google híreket és ott olvastam, hogy már a teljes vonalon jár a 3-as metró. Fel is öltöztem. Nagyon meleg volt. 17 fok. Érdekesség hogy ma 6 éve adták át az új panda metrókat a 3-as vonalra. J

A Corvin-negyednél szálltam fel a 3-as metróra, majd az Arany János utca felé indultam. Ott akartam kezdeni a fotózást. Sajnos elég sokan voltak, de szerencsére így is sikerült sok jó képet lőnöm a felújított állomásról. Visszakerült Kányádi Sándor padja és verses táblája is. Az utóbbinak különösen örülök, mert azt hittem nem rakják vissza.





































Laura Pausini Primavera anticipada/Primavera en Anticipo albumának színvilága jelent meg a metróállomás fal és oszlop burkolatán. A türkizkék és feketés színárnyalat tisztára olyan, mint a kedvenc énekesnőm albumának borítóin.

Nagy kár az egykori gránit vörös padlóburkolat miatt. Véleményem szerint jó állapotú volt és meg kellett volna hagyni. Még csillogott picit a felújítás előtt. Amikor anno a Népliget metrómegállóját építették át ott meghagyták a vörös padlóburkolatot. Pedig ott minden ezüstszürke színű. Tehettek volna itt is kivételt! Az Arany János utca amúgy szépen fel lett újítva. Még az oszlopok is új „becsomagolást” kaptak, vagyis új burkolatot. J A mennyezet is ötletes, de a szürke betonpad itt már unalmas. Lehetett volna simán olyan színű, mint az oszlopok. Esetleg kicsit világosabb zöldes. Az alagutak sajnos „elérhetetlenek”. Nincs leskelődős részlege, amit nagyon hiányolok. Szerencsére egy videós anyagomból meg tudtam oldani ezt az apróságot.























Az állomás felszíne is ötletesen lett megcsinálva. A bejárat épületének oldalfalain a lenti színek világa megcserélődik. A türkizkék dominál leginkább, a pöttyök fekete színűek. Az állomáson pont fordítva látható a két szín játéka. 



















A Nyugati pályaudvar is jól meg lett csinálva, de a tervezők itt ott követték el a hibát, hogy az állomás nagyban hasonlít a Corvin-negyed megállójára. A mennyezeti elrendezések egyformák, a megállók tűzzománcos falburkolatai kék színűek. A Nyugatiban azért másfajta kék szín látható. Jobb lett volna ha piros színt kapnak a falak, a mennyezeti elrendezés a vízszintessel ellentétben merőleges lett volna tanácsos. Bár a mennyezeten dominál néhol-néhol egy kevéske piros csíkozás, mégis mintha a Corvin-negyed ikertestvérét látogattam volna meg.










A kijáratnál már megjelenik a pirosas narancsszín. A Nyugati pályaudvar érdekessége hogy kétféle kijárata van. Mindkettő egyforma volt, de a felújítás során az egyikbe építették a ferdeliftet, a másik pedig normál mozgólépcsős feljáró maradt. Mikor már az aluljáró felé érünk, a mennyezeti vonalvezetések visszatérnek. Utólag arra gondoltam, hogy azért csinálhatták meg a Corvin-negyed hasonmását, mert ott és a Nyugatiban találkozik egymással a felszínen a 4-6-os villamos. Ez lehet az egyetlen magyarázat. A közös pont, a közös kapcsolat.

A ferdeliftet kipróbáltam, de semmi extra. Nagyon szeretem, sőt rajongok érte, de sokat utaztam már rajta a többi állomáson. Minden esetre nagyon jó hogy van.

A Nyugati pályaudvar nagyon forgalmas csomópont, így érthető a sok ember jelenléte. Megvallom, nehezen viselem el ezt, mert szeretem, ha egy metróállomás magányos. A magányos tereket nagyon szeretem megörökíteni. Ugyanígy vagyok, ha a felszíni világban fényképezkedek.  

















A Nyugati pályaudvar állomás tágas, több mint feleakkora a tere, mint a Corvin-negyednek. A képek elkészítése itt könnyebb volt. Érdekesség hogy az állomás alagútrendszerét is le tudtam videózni és fotózni. Teljesen más lett! Az egyik hátterében a régi Életveszély! Belépni tilos! tábla is megtalálható. J

A padlóburkolat itt is a szokásos érdes, piszkosfehér színt kapta, ám ennél az állomásnál ez nem volt vészes, mert a felújítás előtt is ilyen volt kb. Mikor a metró megérkezett arra gondoltam, hogy megnézem a Dózsa György úti liftet.



A Lehel téren nem állt meg a metró és csak fényvillanásokat láttam az elfüggönyözöttség mögül. A Dózsa György útnál a peron végén volt a lift. Felvitt az aluljáróba. Egy átjáró csarnokot építettek. De a felszínre közvetlenül nem tudtam felmenni. Akkor most mit csináltak ennyi ideig???




Kőbánya-kispest felé is lementem lifttel. Tágasabb volt az átjáró csarnok a lift felé haladva. Bíró Endre is ott volt a Metróért Egyesület elnöke. Interjút csináltak vele. Ő sokat beszélt anno a TV-ben a 3-as metró rossz állapotáról és hogy milyen hibái voltak. Beszélt az akkori elavult rendszerről is. A Kőbánya-kispest felé vezető peronon állt. Mikor a metró megjött lementem a Deák térre. És hatalmas boldogság ért! Nagy meglepetés!





A kedvenc alagútrendszerem ki volt világítva! Végre láthattam a felújított metróalagutat a Deákon! Sokáig álltam a hideg, szeles és ázottkőszagú fényes alagútbirodalomban! Nem akartam elmenni onnét! Lefényképeztem magamnak a számomra kedves hangulatot és lefilmeztem, ahogyan besuhan a metró! Felejthetetlen élmény volt számomra! Még visszatérek ide! Azért be kell vallanom, hogy picit féltem, mert a metró hangja olyan erős, sikoltozó és hátrébb álltam, hogy ne essen bajom! Amúgy ez nem veszélyes! Veszélynek nem tenném ki magam! Nem lépem át a biztonsági sávot, sem pedig a táblát! Jó hogy nem építették be ezt a csodás helyet! Nagyon dühös lettem volna!



Hogy megünnepeljem a metrós sikert az Usa Candy boltban vettem néhány nyalánkságot. A páromnak vásároltam egy Crunch csokiszeletes csomagot, savanyú cukorkagolyókat. (Iszonyat savanyú!!! J L) és egy mogyorós csokit, amiről azt hittem olyan fincsi lesz, mint a Snickers. Hát kellemetlenül csalódtam. L Vannak ezek a Reeses csokik, amelyből egyszer ettem, de elég rossznak ítéltem meg. Végülis ki kellett próbálni!


A metrófelújítással kapcsolatban minap találtam egy szórólapot, amin a rekonstrukció végét reklámozzák. Májusban tervezik átadni a Nagyvárad tér és Lehel téri állomásokat. Onnantól várhatóan zavartalanul fog működni a metró, de nem tudni mikor mit találnak ki. Véleményem továbbra is az, hogy az emberek szándékos eszelős szívatása zajlik, mert már rég meg tudták volna csinálni a metrófelújítást. Lássuk majd, hogy tényleg összejön e májusra a nagy átadás! Sok helyen még az aluljárókat sem újították fel. Most a Határ útnál zajlik az átépítés.






A metrónak 25-30 éves szavatossági időt jósolnak. Olvastam, hogy 2050 körül lesz majd a következő rekonstrukció. Véleményem szerint 25 év az még kevés. Kb. 30-35 év az, ami után érdemes megejteni az első kapavágásokat. Bár ahogy tudom, a metrókat nem takarítják, így idővel hamar lepusztulhat az egész akármennyire is szép meg minden. Egyik nap a 2-es metróval utaztam és ragadt a kosztól. A szerelvények külseje is mocskos. De sajnos az emberek se nagyon vigyáznak a metróra, sem pedig a környezetre! L  

Nem lehet betelni velük!

A 3-as metró felújított állomásai roppantul tetszenek! Élmény ellátogatni néha-néha az állomásokra! Igaz, hogy hiányzik nekem a régi arculat, a régi metrószag. Sajnos az utóbbit nem tudtam megörökíteni. L Fura látvány az egykori retró metrót most új köntösben látni, új arculati elemekkel. Néha jó elővenni a régebbi képeimet és egyet nosztalgiázni. Még néhány hete kimentem Kőbánya-kispestre és nézegettem az elhaladó vonatokat. Gyerekkoromban nagyon szerettem azt a környéket, mert olyan szép kékes piros színű volt. Nagyon modernnek ítéltem meg. Ám amikor 2010-ben elkezdték átalakítani az akkori retró hangulat sajnos elveszett.






Metrók haladnak végig az átjárócsarnok alatt. Amikor a metróról leszállok, simán be lehet nézni a távoli pályára ahonnan a metrók jönnek. Szuper élmény! Épp úgy, mint a Deák téri kedvenc alagútrendszerem.

http://benovelas.hu/index.php/metros-fotoim

432 képet és 34 videót készítettem, melyekből 123 db kép került bemutatásra. Feltöltöttem az új metrós képeimet a weblapomra is. Szerencse hogy remek és részletes galériára való anyagot hoztam létre. Legközelebb István barátommal fogok pár fotózkodást csinálni. Ő ugyanis még nem látta a felújított megállókat.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.