2022. november 1., kedd

BENovelas HALLOWEEN 2022.

Sikeresen és nagyon sokszínűen zajlott le az idei Halloween-em. Már szeptember közepén elkezdtem készülődni eme jeles ünnepre, ami számomra nagyon fontos. Budapesten is sok helyen voltak kirakva kellékek, faragható tökök, figurák és egyéb kiegészítők, de Magyarországon nincs akkor visszhangja, mint pl. a karácsonynak. Időben megvettem mindent, ami az ez évi Halloween ünnephez kell. Bár meg kell valljam, többet is vettem volna, de a pénztárcám nem engedte. Másféle kiadásaim is vannak, voltak.
























Az akasztott szellembabákat a Halloween 4. része ihlette.

Világom valós központját, a szobámat szeptember vége felé kezdtem kidekorálni. Vettem egy csomag fehér műpókhálót, narancsszínű fekete töklámpásos gyertyát. Nyáron már vásároltam egy szál fekete színűt is. Mikor elővettem a Halloween-es cuccaimat. Felleltem olyan dolgokra, amelyeket már nem akartam kirakni idén. Egy ledes műanyag lámpásom mindösszesen 3 évig bírta, tönkrement. Sokat ment, pedig igyekeztem „beosztani” a futamidejét. Az ezüst polcos villám a nyár és ősz eleji átépítése során egy mini metrós múzeummá változott, ezért az újbudai Skála piacon vettem néhány ijesztő múmiás figurát, hogy azokat oda pakolásszam ki. A polcpadlózatot és a szoba néhány részét papírból lyukasztott színes aprócska falevelekkel szórtam végig. Ez lesz egyébként az utolsó alkalom, mert ahogy anno két évig műhavat szórtam ide-oda itthon nálam macerás volt a feltakarítása. Jövőre majd valódi, mini faleveleket használok fel, amelyek nagyobbak és könnyen eltakaríthatóak. A műpókháló feltétele is nehézkes feladatnak bizonyult. Volt hozzá néhány pók, de azokat a tükrös részekre pakoltam fel. Vettem Halloween minitökös fényfűzért, amely a NECA figurás doboz polcai alá kerültek. A tükör alatt kerámiatököt raktam ki, amelybe 20 db-os drótos ledet kötöztem be. Természetesen a papírlevélkék ott is nélkülözhetetlenek voltak. Lent 2 valódi faragott tökök kaptak helyet, melynek faragási folyamatait videókban megmutattam. A művészetterápián pedig hetekkel korábban már csináltam agyagból töklámpásokat. Egy narancs, egy Jason Woorhees és egy Michael Myers külsejűt.

A tökfaragás során azt érzem, hogy kicsit kreatívabbnak kellene legyek jövőre, mert sztem hasonlóan nézhettek ki, mint a tavalyiak. Mellesleg kissé drága is volt, mert ez a két faragós tök 3 ezer Ft volt! A tökök környezetét szépen elrendeztem a megszokott helyen.

 

Mi a közös a dekorációkban? Hát az, hogy valódi őszi kincseket is hozzáadtam a természetből. Az Orczy kertből és a hűvösvölgyi erdőből is szedtem leveleket, gesztenyéket. A vadgesztenye minden évben nélkülözhetetlen dekorációs kellék. Lehetett volna több is, de nem rohad szét a vizes zacsiban a maradék. L De azt gondolom, hogy így is remekül megoldottam a problémát. Vásároltam mű dísztököt is, melyekből akadtak 1-1 igaziak.

Október 30.     

Csináltam ebédre egy csirkés babos ragút krumplipürével. A húshoz csirkecombfilét használtam és vörös babbal bolondítottam meg. Természetesen nem hiányozhatott a sült csirkés fűszersó.




Édesapámmal házi nudlit és szilvalekváros gombócokat is készítettem. Voltak kisebb gombócocskák, melyeket tök formájúra próbáltam készíteni. A tészta készítése kissé macerás volt, mert ez volt életem első ilyen nehézkes feladata. Kiderült, hogy alaposan lisztezni kellett a tésztát, de szerencsére megoldottuk a problémát és folytatódott a főzés.













Valódi szilvalekvárral készült a gombóc. A boltokban szilvatöltelékes, barackízes gombócokat árulnak. Itthon pedig bátran lehet készíteni bármilyen ízben. Lehet, hogy karácsonykor csokis gombócot is csinálok valódi tej, ét és fehércsokival. A szilvalekváros gombócom és mini gombóckáim nagyon fincsik lettek. A nudli kicsit vastagabbra sikeredett, de a karamellizált prézlis feltét mindent helyrehozott. J Meg is bolondította a nem mindennapos ízvilágot.


























Aznap este megnyitottam az idei Halloweent ahol zenés ünnepi fényjátékokkal kápráztattam el a nézőimet. Minden, ami fény bevetettem. Nagyobb volt a hangulat, mint másnap, ugyanis 31-re valami egészen mást szántam a nézőknek.

Október 31.

A 31-ét azzal töltöttem, hogy arcfestést csinálok. Végre kibontottam az ezüst színű festéket és mindenféle vicces dolgot csináltam. J



















Kicsit aggódtam megvallom, mert arcfestésben eddig sosem volt részem. Mindenképp ki akartam próbálni. Szerettem volna ezüstarcú és ezüsthajú pasi lenni. Elvégre nagyon szeretem ezt a színt és nemcsak ragasztószalagban, de festékben, filcben, papírokban hanem ceruzákban is használom.






Csomó variációt csináltam. Nemcsak az arcfestékkel, de a SPAR-ban vásárolt halloweeni sebes tetoválásokkal is játszottam egy nagyot. J Ijesztő fotókat készítettem magamról, ill. videós anyagot is csináltam. Nagy szerencsém volt, mert a tetoválásokat sokat vették. És épp hogy kaptam belőle annyit, hogy 31-én használhassak belőlük. Maradt természetesen még egy csomó minta. Vízzel könnyedén lemosható.







A „rémület éjszakáján” kicsit csendesebb, visszafogottabb volt az ünnep. 31-én engedték haza édesanyámat a kórházból és itt voltak a gyerekek éjfélig is. Kaptak csokit, szellemes chipset is. Miután elmentek és a szüleim is lefeküdtek elindult a Halloween záróeste. A fényekkel kapcsolatos gondolataimat fejeztem ki. Beszéltem arról is, hogy mit jelent nekem a Halloween.

A Halloween egy hangulatos őszi ünnep. Tavasszal a húsvétot, nyáron a bulikat, télen a karácsonyt ünneplik az emberek. Sokan nem szeretik a Halloweent, mert azt gondolják, hogy a halált parodizálják ki. Én nem így látom. Nem csinálok viccet sem a halálból, sem pedig a halott emberekből. Egyszerűen arról van szó, hogy a Halloween gazdag és színes világa rabul ejtette a lelkem és a szívem. Beleélem magam az ún. melegítő fények világába a csodálatosan fénylő töklámpásokba és lehet bűntudat nélkül nassolni is. J A Halloween című filmnek köszönhetően szerettem meg ezt az ünnepet. Sok olyan videót láttam a neten, hogy Amerikában az emberek hogyan dekorálják ki lakásaikat eme ijesztő ünnep előtt. Sosem éltem meg azt, hogy gyermekként csokit megyek kéregetni a szomszédba, elvégre magyar vagyok és nem amerikai. De Angliában is megvan ez a szokás. A Halloween ünnepe Írországból származik. G.V. Cooper készített egy érdekes videót a témával kapcsolatban. Érdemes megnézni.

Én az ünnepekben nem az üzletet látom, hanem a hangulatot, a fantáziát és az őszinte ünneplést. Jobban bele tudom élni magam bizonyos dolgokba. A sötétes világosság élménye annyira szuper. Főleg így 31-én éjszaka volt annyira különleges. Se zene, sem pedig felesleges fényáradat nem volt most jelen. Csak a visszafogottság érzése, a gondolatok és az emlékek kibeszélése, melyeket az idei BENovelas Halloween videós speciális adásomban készítettem el. Persze természetesen most sem akartam mindent kibeszélni magamból. Jobb ha bizonyos dolgokat magamban tarthatok.  

Sokan megjegyzést tesznek a Halloweenre, mert azt gondolják, hogy a halottakból csinálnak viccet. De ez nem igaz. A valódi szomorú ünnep a karácsony. Azért, mert az családi ünnep és nem minden embernek van családja, gyereke. Van, akik öngyilkosok lesznek a magány miatt. Főleg ebben a mai világban. A karácsony szép ünnep, de ilyenkor gyakrabban vagyok szomorú, mert sokat gondolok azokra az emberekre, akik régen szerettek, de ma már nem. A keserűségem tünetei is kicsit felszínre kúsznak. Gondolok családi problémákra, az apámmal való kapcsolatomra. Sajnos a nővéremmel sem jó már a viszonyom. A karácsony sok fájdalom sebeit tépi fel és ilyenkor is próbálok mindig hülyéskedni, gyerekes viselkedési formát ölteni magamra. Eleve ha szomorú vagyok vagy ha nagyon megörülök valaminek előbújik belőlem a nagy gyerkőc. A pszichológusommal, Eszterrel beszélgettem arról, hogy 36 évesen is sokszor viselkedek gyerekes módon. Néha olyan vagyok, mint egy nagy gyerek. De ez vagyok én és idővel saját magától áll be a komolyodás. Régebben rosszabb volt a helyzet, mert sokkal gyerekesebb voltam. Inkább éretlenebb, naivabb fiú voltam. Eszter elmondta nekem, hogy a felnőtteknek van gyerekes viselkedési formáik. Fordítva is így van. Egy gyereknek pl. lehet felnőttes viselkedési formái, ami azt jelenti, hogy egy gyerek felnőtt módjára viselkedik és többnyire az ilyenekből tevődnek össze a csodagyerekek. 31-én késő éjszaka kicsit szomorú is voltam, mert azokat az éveket sajnáltam amikor nem lehettem önmagam és hogy csak nagyon későn kezdhettem el élni, felvállalni magam, a vágyaimat, a kedvenc dolgaimat. Még jobban kibontakozni. Amikor az embernek sokszor eszébe jut, hogy bizony gyorsan telik már az idő akkor elkezd félni attól hogy hamarosan megöregszik. Én még szerencsére távol vagyok ettől, de 36 éves fejjel már nem mindegy mennyi vagyok. A gyertya és a ledfények közepette sziluettként égődtem bele a fények világába emléket idézve a gondolataimban a múltamban történt veszteségekre. Persze beszéltem másról is.

A narancssárga fekete tökös gyertya a halloweeni ünneplésről szól. A fekete gyertya pedig a megemlékezős, halottak napi, amikor azokra emlékezek, akik már nincsenek velem. De nemcsak halottak napján, mindenszentekkor vagy Halloweenkor gondolok a szeretteimre, hanem az év minden napján. Igenis kellenek napok, amikor az ember jól érzi magát! Amikor a fény kavalkádok menedékébe kerüljek. Hangulatember vagyok és sokkal nagyobb szükségem van arra, hogy jól legyek. Amikor évekkel ezelőtt folytatni kezdtem a blogozást és felmentem a youtubera eleinte voltak idők, amikor bánni kezdtem, de aztán rájöttem, hogy mennyit segít nekem a blogozás. Segít döntögetni az autizmus okozta gátlásaimat. Ráeszméltem, hogy fejleszt. Főleg mikor youtubera készítek videókat. Önmagamat is fejlesztem, kezelem, hogy elkerülhessem a lassulást. Örömforrásokat, új élményeket gyűjtök. És ha valami a blogommal történne, megvan kinyomtatva extra változatokban a BENovelas magazinom formájában. Az újságomban, ami mára már 86 lapszámot élt meg! Természetesen tudom, hogy a világháló dimenziójában rengeteg gonosz ember van, de nem akarom átadni magamat a félelemnek. Ezt a volt mesteremtől tanultam anno.

A töklámpások még jó állapotban vannak, de amint elkezdenek rohadni, kidobom őket. Persze megtöltöm a már tönkrement ráncossá vált gesztenyékkel. November 6-án szedem le a halloweeni dekorációkat. A karácsonyra pedig november 26-tól kezdek csak készülni. Idén nagyon egyszerűen szeretném, mert a karácsonyi dekorációkból van a legtöbb.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.