2022. november 21., hétfő

SZÍNHÁZ AJÁNLÓ: KERESZTÜL-KASUL, AVAGY HOGY SZERET A MÁSIK?

Kocsis Judittal november 19-én Gyömrőre utaztam, hogy megnézzem az ottani új színházi előadást a Keresztül-kasul, avagy hogy szeret a másik? című darabot. A hivatalos premier október 22 lett volna, de az egyik színésznek tüdőgyulladása volt így egy hónapot csúszott a bemutató.


Hamarabb indultam el itthonról, mert tudtam, hogy pótló buszoznom kell a Nagyvárad tértől. Meglepetésemre az aluljáróban ki volt téve Eros Ramazzotti jövő áprilisi koncertjének plakátja. Szelfiztem egyet a fotóval és persze külön lefényképeztem a posztert. Legszívesebben elvittem volna a képet. Az M3-as metrópótló viszonylag gyorsan levitt az Árpád hídhoz, ugyanis onnan jár a metró újpestig. 16 órára volt megbeszélve a találkozó Judittal a Duna Pláza előtt. Hamarabb érkeztem meg, mert szerettem volna körülnézni a Flying Tigerben. Ott már karácsonyi termékeket árulnak. Ugyan volt választék bőven, de azok közül nem sok minden érdekelt.


Nagyon korán sötétedik, mivel ősz van és közeleg a tél. Olyan hideg volt. A 3-as metró lenti világító fényei szépen áradtak a felszín felé. Nézegettem a rohangáló autókat, mert nem tudtam melyikkel jön Judit. Mindig elfelejtettem milyen színe van. J Persze most már tudom. Felül fekete, alul fehér. Judit és én hamar megérkeztünk Gyömrőre. 16:48-ra értünk a színházba. Judit nagyon izgatott volt az előadás miatt. Mondta nekem, hogy rendkívül nehéz darabról van szó. A díszletet már pár nappal korábban felépítették, ami nagyon szép lett! Carte D’Or: Feketeerdő torta fagyis színkombinációs. J













Elvittem magammal a Sikoly gyilkos figurámat hogy készítsek róla a színházban pár fotót. Mivel most jelent meg a Sikoly 5. része fontos reklám ez. J

A díszlet két részből állt. 2 jelenetet játszottak el egyszerre, vagyis két történés zajlott le egy időben. Ettől volt nehéz, főleg a vacsorameghívásos résznél. A történet három házaspárról szól, akik más-más anyagi helyzetben élnek. A jómódú házaspár női tagja titkon viszonyt folytat a szegényebb sorsú pár férfi tagjával. És komikus félreértések sorozata bontakozik ki. Volt 1-1 pillanat, amikor nem értettem bizonyos dolgokat, de aztán összeállt bennem a kép. Nemcsak én, de a közönség is nagyszerűen szórakozott. A harmadik házaspár véletlenszerűen kerültek a képbe. 1-2 karakter kivételével szinte mindegyik szerethető. Főleg a női főhősök. 3 női főszereplők vannak. Az egyik közülük a csalfa nej Fiona, aki egy puccos dámának hiszi magát. A másik Mary egy nagyon visszafogott, szemüveges háziasszony, aki szó szerint a férjétől függ, de folyton meghunyászkodik. A harmadik pedig egy édesanya, Teresa (Terry) aki gyereket szült egy olyan férfinak, aki nem férjnek való. Tres Mujeres y Tres Hombres J Lehetne ez a cím is spanyolul, mely magyarul azt jelenti, hogy Három nő és három férfi. A Keresztül-kasul egy nagyon remekül felépített darab, temérdek humorral fűszerezve, melynek egyetlen szépséghibája volt csak. Itt sem volt olyan befejezés, amire számítottam. Abban reménykedtem, hogy a csalfa szeretők lebuknak és megkapják méltó büntetésüket, de minden halad tovább a megszokott mederben, ráadásul alaposan felkavarták az állóvizet. Teresa véleményem szerint jobb férfit érdemelne. Épp úgy, mint Mary. Franknek is olyan feleség kellene, aki emberszámba veszi és nemcsak a pénze miatt van vele. Hogy szeret a másik? Mennyire tud valaki igazán szeretni? Hol van a női méltóság? Hol van a női tartás? Egy nőnek nem könnyű a helyzete, főleg ha kisbabája van, mert a férfiak egy része hím soviniszta. Sok férfi csak a sajátját fogadja el apaként, másét nem szívesen veszi a nyakára. Amikor Judittal beszéltem a darabról, mondta nekem, hogy az élet is ilyen és hogy a történet nyitva maradt, hogy mi nézők döntsük el, mi legyen később. Sok Teresához, Maryhez és Fionához hasonló nő él ebben a világban. Van, aki magányos marad. Főleg ha gyerekestül. Vajon Teresa kényszerből tűri el Bob, a férje viselkedését, mert legbelül fél, hogy magára marad a kisbabájukkal? Egyértelművé vált számomra Ha én dönthetném el a sztori befejezését Teresa összejönne egy rendes, gondoskodó fiatal férfival, Bob pedig élhetné tovább léha életmódját. Ami Fionát illeti, Frank kidobná és összejöhetne Mary-vel. A nő megszabadulna egy olyan férjtől, aki a háta mögött lesenkizte. Tehát nem tartja igazi nőnek. Ha egy férfi valóban szereti a feleségét akkor nem mond ilyeneket róla!











Az előadás után is készítettem képeket, főleg arról a pillanatról, amikor elkezdték szétszedni a díszleteket. Legközelebb december 29-én fogják játszani a darabot. Janka és Ági is megjelentek a Spirites csoportból. Örültünk egymásnak. Rég láttam őket. Nekik sietniük kellett, így csak pár mondatot váltottunk. Másokkal érkeztek. Ábrahám Krisztit hiányoltam, mert fantasztikus volt a Vidám kísértetben. Judit mondta, hogy Kriszti unokázik. Szoktam látni a képeket a facebookon. A színház zárása előtt indultunk Judittal vissza Budapestre. Az előadásról beszélgettünk. Mikor elváltunk akkor a 3-as metróval indultam vissza az Árpád híd felé. Jéghideg volt a Gyöngyösi utcai megállóban!


Az Árpád hídnál is készítettem Sikoly figurás képeket, de előtte a szerelvényben is. Akartam enni egy kürtöskalácsot, de már zárva volt a Fitzkey. Metrópótló busszal jöttem haza teljesen átfázva. L Még szerencse hogy volt itthon sajtos bögrés krémleves. Nagyon felmelegített. Nagyon télies hideg van már.

A Keresztül-Kasul előadásnak elkészítettem a rajzos képét, amiben a december 29-i előadást reklámozom. Mindenki tekintse meg! Szuper előadás és remek szórakozást nyújt mindenkinek! J

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.