2022. január 19., szerda

ZENEAJÁNLÓ: SERGIO DALMA: ALEGRÍA

Még 2021 novemberében jelent meg Sergio Dalma új lemeze, az Alegría (Öröm) amelyet nem rendeltem elő, mert kicsit aggódtam amiatt, hogy olyan lesz, mint a 30y…Tanto, amely 2019-ben jelent meg. Az az album ugyanis egy olyan speciális válogatás volt, amely mai stílusban dolgozta fel Sergio Dalma zenéjét. Ott sok olyan dal számomra elfogadhatatlan, mivel nem jól dolgozták fel.  

Az Alegría azonban kellemes csalódásnak bizonyult, ugyanis mikor a spotify-on meghallgattam nagyon megtetszett és nyomban meg is rendeltem az albumot, ám mivel spanyol kiadványról van szó így sajnos hosszú ideig nem érkezett meg a lemez. Sergio Dalmáról írtam már korábban cikkeket, amelyet ezen a linken lehet elolvasni:

https://benlacosta.blogspot.com/2017/09/dalma.html

https://benlacosta.blogspot.com/2017/12/cd-ajanlo-sergio-dalma-via-dalma-iii.html

Többször is meghallgattam az Alegríát, amely télen jelent meg, de nyári albumnak tartom. Nemcsak a nyárias hangulatú borító és CD füzete miatt, hanem maga a zenei stílusa miatt is. Vannak bulis számok és romantikusak. Én leginkább azokat szeretem. Ahogy Alejandro Sanz, Sergio Dalma is ügyelt arra, hogy mindenkire gondoljon stílusilag mikor az Alegríát készítette.













A kiadvány meglepő módon „nagy”, vagyis papírtokos, kis bakelitlemezre emlékeztető méretű. Ha kinyitjuk olyan, mintha egy mesekönyv lenne. Megjelent műanyagtokos változatban, de az csak Mexikóban érhető el. A Mercadolibre oldalán láttam azt a kiadást. A Sanznak is van egy ilyen kiadványa. Örültem volna, ha műanyag tokos verzióban szerzem be a Sergio Dalma lemezt.



A Gigantes, Alegría és a Maldita Ironia című dal vezeti nálam a slágerlistát, ha erről a lemezről beszélünk. Vagyis nálam ezek a dalok tetszenek a legjobban. Mindegyiknek olyan léleknyugtató hatása van, hogy jobb lesz tőlük a kedvem. Mindenképp ott a helyük az új MP3 lejátszómon. J  

Sergio Dalma már a Sony kiadónál van, otthagyta a Warnert. Kár, mert szerettem volna, ha megjelenik az Alegríából egy olyan deluxe kiadás, amelyhez egy 2022-es naptár van. A Via Dalma III. 2017-es vételekor volt és nagyon tetszett.

Ezek a Sergio Dalma lemezeim vannak. Az egyiket ajándékba kaptam. Kár hogy nincs közöttük az 1998-as Historias Normales, mert azt az albumot nagyon szeretem. A másik kedvencem Sergiotól a Via Dalma III.  

Sergio Dalma új albuma elérhető spotify-on:

https://open.spotify.com/album/4MUyDcsFHE4LNN0UHYRMwg

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.