2021. december 9., csütörtök

LÁTOGATÁS AZ ÓBUDAI KARÁCSONYI VÁSÁRBAN

Ígéretemhez híven elmentem megnézni az óbudai karácsonyi vásárt, ami a szentendrei HÉV, Szentlélek téri megállójának közelében található. Ahogy várható volt itt is el volt barikádozva az egész. Kiközösítették az oltatlan embereket, mint ahogy a többi vásárból.



Újra karácsonyi villamossal indultam el a nagy útra. A 16:09-es járattal mentem le a Kossuth tér felé. Előtte elmentem influenza elleni védőoltásra a háziorvosomhoz. Ideje volt, mert közeleg az influenza szezon és tavaly is beoltottam már magam ellene.

A karácsonyi fény villamoson meglepő módon nem voltak sokan. Talán azért, mert már sokszor mehettek az emberek és biztos sokan inkább a többi fény vilingert nézték meg inkább. Most nagy a konkurencia. Budapesten és számos vidéki városkában rengeteg fényjárgány futkorászik.




A HÉV-vel hamar a vásárba értem. Nagyon rossz érzés kerített hatalmába. Durva külsejű biztonságiak igazoltattak. Esküszöm rettenetes dolgot éltem meg ezzel. Nálam ez természetes sajnos, mivel kiközösített voltam szinte egész életemben és pont ez nem hiányzott. Jobban megviselnek az ilyen dolgok. A koronavírussal kurva keményen visszaél a politikai élet és számos helyen megbélyegzik az embereket. Amikor a kordonon belül voltam nem azt a kellemes 2019-es vásári hangulatot éreztem, mint 2 éve, hanem a bezártság érzését. A churros standnál senki sem állt sorba, így odasiettem és amaréna meggy öntettel ettem egy nagy adagot. Úgy terveztem, hogy csokisat eszem, de jobban bejön az édes-savanyú kombináció. Én nagy fánkfasznak hívom, mert úgy néz ki, mint az álló dákó. J 8 nagy darabot megettem. Alig vártam, hogy churrost ehessek, mert nagyon vágytam rá. És nagyon jólesett.



A churros után szétnéztem a vásárban. Volt egy apróságokkal teli stand, ahol pár pici dolgot vettem. Volt bőven választék és nem is volt drága. Jobbak az árak az óbudai vásárban, mint a Vörösmarty tériben. Ráadásul sokkal több a hangulatvilágítás Óbudán. Nemcsak a vásárban, de a tereken is.








A karácsonyfát beljebb vitték, mellette pedig jégkorcsolyáztak a gyerekek. Nagyon zavaró volt a sok angol nyelvű karácsonyi zene. Az a sok rács olyan börtönös érzést nyújtott nekem. A hely ahol a foglalkoztatások voltak anno zárva volt. Ott ünnepeltünk Dezsőékkel még 2 éve, amikor a fotóklubnak valamilyen fontos eseménye volt. Emlékszem, Alejandro Sanz póló volt rajtam és nagyon finom vörösbort ittam. Most semmi élet nem volt a helyszínen. Egy rács választott el tőle.













Vettem kürtöskalácsot is, amit hazavittem, mert túl forró volt. Úgy döntöttem elhúzom a csíkot, mert ugyanazt éreztem, mint legutóbb a Vörösmarty téri vásárban. Láttam macaronokat is. Vettem még néhány apróságot, majd elindultam a HÉV felé, ami pont az orrom előtt ment el. 10 perc múlva jött a következő. A hátsó kocsiba szálltam fel, mert az felújított volt és nagyon kényelmes.

A Batthyányi téren leszálltam és szerettem volna ismét a fény villamossal hazamenni, de kiderült, hogy sokára ért volna a megállóba, így egy rendes villamossal hazamentem. Mikor leszálltam az utcámban pont akkor jött.


Nem kellett volna elmennem az óbudai vásárba. Ha úgy állnak az oltatlan emberekhez, mint a leprásokhoz akkor ne is legyen vásár. Van védettségi igazolványom, tisztességesen felveszem az oltást, de ne ezen múljon, ha jól akarom élvezni magam. Ez a mostani vásárlátogatás csak azt a gondolatot erősítette meg bennem, hogy a politikai rendszer ismét ártani akar az embereknek. Éreztetni velük, hogy ne legyenek boldogok. Ez pedig szörnyű és egyben mélyen szánalmas. Addig, amíg ilyen rendszerben működik a vásárlátogatás, egyiken sem fogok részt venni. Egy plázában, ami zárt érdekes módon nem kell igazolvány, kötelező oltakozás. Ismételten a karácsony hangulata lett bepiszkítva, meggyalázva. Akkor milyen kereszténységről is beszél a politika? Álkeresztény „értékekről”. Itthon jólesett a kürtöskalács, de pár óra kellett ahhoz, hogy jobban legyek. Utólag belegondolok abba, megtalálom egy plázában is mindazt, ami egy vásárban is megtalálható. Pl. Kreatív hobbiban, papírboltban. Ráadásul ott olcsóbbak is azok a dolgok, amelyek érdekelnek. Ha pedig churrosra éhezek, akkor magam készítek. Többet, mint 8 db.

BEN

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.