Végre valahára elindult a
budapesti 3-as metró rekonstrukciója. A vonal északi szakaszát november 4-én
zárták le és hivatalosan ma, november 6-án kezdődött a felújítás. Sajnos kisebb
káosz alakult ki a hétvégén, főleg a metrópótló autóbuszoknál. Írták, hogy 45
másodpercenként indítanak új, akadálymentesített járatokat, de sajnos 8-10
percenként érkezett két egymás után gördülő busz. Épp úgy, mint a 2-es villamos
esetében is. Előfordul ugyanis az, hogy egy villamos után rögtön jön a
következő, aztán majdnem 10 perc is eltelik, mire a következő megérkezik.
Logika itt is = a nullával, ugyanis úgy a normális, ha a járatok indulása
között pár perc telik el. Úgy látszik a 3-as metrót pótló buszoknál is bevezették
ezt a hülye szokást. Persze a sajtó is felkapta a 3-as metró felújításának
témáját és állandóan ismételgetik magukat. Minden cikkben szinte ugyanazt írják
le, hogy mikortól meddig, milyen szakaszon és napszakban közlekedik a metró.
Aki persze szeretné tudni annak itt egy szkennelt tájékoztató, amelyet
beszereztem:
A nagyításhoz kattintsatok a képekre:
Gondoltam megnézem, hogy megy
a metró a Lehel térig. Új szerelvénnyel mentem. Kíváncsi voltam mi zajlik az
alagútban. Teljesen ki volt világítva az egész. Azt gondoltam, hogy hallok
fúrás hangokat a távolból, de csupán az új metró behajtását hallottam. Egy idős
asszony nekem panaszkodott, közben egy csodás képet készítettem az alagútról. A
képet fent láthatjátok a cikk elején. Elképzelem magamban, ahogy bontják a
felújítás alatt álló megállók burkolatait. Soha többé nem láthatjuk már régi
arculatát. Szerencsére nagyon sok mindent megörökítettem. A képeket a korábbi
cikkeimben láthatjátok. A metróban már kitették az új állomáscímkéket is, illetve
sok helyen ki van tapétázva a felújításról szóló információk.
Édesapámmal jártam először az újpesti
szakaszon. Akkoriban gyermekként azokat a megállókat ismertem a 3-as vonalon,
ami engem érintett. Mikor az újpesti szakaszon voltam gyermekszemmel nagyon
lenyűgözött az akkori világ. Más volt, mint a régi szakasz és modernebb.
Tizenévesen pedig mindig a 3-as metróval mentem a Duna Plázába. Számos kellemes
emlék fűz ehhez a vonalszakaszhoz. A leglátványosabb rész az alagútrendszer,
ami egybe van építve és világítanak a sorlámpák. Remélem, ezt meghagyják.
A káosz hadművelet
A városvezetés, ha akarta volna,
már rég elkezdi a 3-as metró felújítását. Budapest olimpiát akart rendezni, ami
igen költséges, de eleve a visszamondás után is jó pár milliárd elveszett. A Vizes
VB is egy csomó pénzbe került. Kérdem én: Ha ezekre van pénz akkor a metróra,
hogy-hogy nincs? A 3-as metrót már rögtön a 2-es után kellett volna elkezdeni 2008-ban,
amelynek pár év alatt véget is ért volna. Nyáron azért is jobb egy ilyen beruházás,
mert akkor iskolai szünet van és nincs annyi káosz, mint a többi évszakban. Számos
alkalommal megjegyeztem, hogy ha 2016 nyarán indul a 3-as vonal rekonstrukciója,
akkor max. 3-4 hónap alatt elkészül a legrégebbi vonalszakasz átépítése. Most
így novemberben káosz alakult ki, nem is kicsi, hisz eleve már ősz végén
járunk, iskolai időszak van, és így jobban le van terhelve az utasforgalom.
Nagyon durva eljárás a fővárossal szemben. Kihat sok ember hétköznapjaira,
életére. 137 milliárd forintnál sokkal többet kellene költeni a metróra, hisz
legalább rendesen meg lenne csinálva az egész. A 20 megálló közül nem mindegyik
lesz akadálymentesített. Ez mély felháborodást váltott ki sokakból, hisz a
mozgássérültek is épp olyan emberek, mint azok, akik tudnak járni. Mivel nem
akadálymentesített a metró épp ezért nem tudják használni a mozgássérült
emberek. Egy lift építése már épp elég lenne ahhoz, hogy így bárki tudja
használni a felújított kék metrót.
Egy új városvezetés mindent
megoldana
Persze olyan városvezetés,
amely a metrót és Budapest összes tömegközlekedési eszközeit rendszeresen karbantartja,
mivel ezek a műveletek jelentősen megnövelik az adott járművek élettartamát. A
3-as metró pályája eléggé ramaty állapotban van és tiszta sár a pálya. Amikor
legutóbb a Kálvin téren voltam már éreztem azt a tipikus metrós rohadó szagot. Látszik,
hogy egyáltalán nem költenek karbantartásra, de a többi metróvonalaiéra sem. Ha
jön egy szerelvény, mintha a ködből érkezne. Az alagútban felhalmozódott por és
kosz bekerül a szerelvényekbe és ezért füstöl vagy gyullad meg. Megvallom, nem
szeretem a BKK stílusát. Csupa biztonsági vesztegel az állomásokon és olyan
feszélyező érzések fognak el. Korábban ilyen nem volt. Most hogy-hogy vannak? Mellesleg
nem lehet elfelejteni annak a szerencsétlen srácnak a meghurcolását sem, amelyért
a BKK a felelős. A 2-es metró ügye sem oldódott meg, mivel még mindig lassan
megy a szerelvény a Pillangó utca és az Őrs vezér tere felé. A városban szinte
mindenhol vagy karbantartanak, vagy más baj van valamelyik járművel. Persze
amikor valami nem jár, meg se magyarázzák az utasoknak, mi miért van. Mintha
nem lenne közük ahhoz, mi történik. A karbantartással kapcsolatos infókat olyan
hangú emberek mondják be, akik vagy unottan, vagy lekezelően beszélnek. Mintha
az utas egy senki lenne. A pálmát mégis az a hölgy viszi, aki angolul mondja be
az közlekedéssel kapcsolatos információkat. Kissé erőszakos a hangneme. A
bemondás menete sem a régi. Minden metrós megálló mellé az M betűt teszik ki és
úgy mondják be pl: Deák Ferenc tér
metróállomás. Miért nem lehet úgy csinálni, hogy: A Deák Ferenc tér következik, és akkor bemondják, melyik metróra
lehet átszállni. Egy turista így könnyedén elakadhat. A metrókon korábban a
jelzészene után nagyon változatos volt a bemondás, ma már csak a Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak!
hangzik el. A Szíveskedjenek vigyázni…!,
vagy a Tessék vigyázni…! már kiment a
divatból??? Voltak dolgok, amelyeket megszoktam és valahogy nem tetszik az, ami
megváltozott körülöttem. Jó lenne egy normálisabb rendszerben élni, mert ami
most van az katasztrofális.
A 3-as metró északi szakaszát
2018 végére fejezik be, de lemerném fogadni, hogy csúszások lesznek.
B E N
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.