2017. november 6., hétfő

Elindult a 3-as metró felújítása


Végre valahára elindult a budapesti 3-as metró rekonstrukciója. A vonal északi szakaszát november 4-én zárták le és hivatalosan ma, november 6-án kezdődött a felújítás. Sajnos kisebb káosz alakult ki a hétvégén, főleg a metrópótló autóbuszoknál. Írták, hogy 45 másodpercenként indítanak új, akadálymentesített járatokat, de sajnos 8-10 percenként érkezett két egymás után gördülő busz. Épp úgy, mint a 2-es villamos esetében is. Előfordul ugyanis az, hogy egy villamos után rögtön jön a következő, aztán majdnem 10 perc is eltelik, mire a következő megérkezik. Logika itt is = a nullával, ugyanis úgy a normális, ha a járatok indulása között pár perc telik el. Úgy látszik a 3-as metrót pótló buszoknál is bevezették ezt a hülye szokást. Persze a sajtó is felkapta a 3-as metró felújításának témáját és állandóan ismételgetik magukat. Minden cikkben szinte ugyanazt írják le, hogy mikortól meddig, milyen szakaszon és napszakban közlekedik a metró. Aki persze szeretné tudni annak itt egy szkennelt tájékoztató, amelyet beszereztem:

A nagyításhoz kattintsatok a képekre:
 


Gondoltam megnézem, hogy megy a metró a Lehel térig. Új szerelvénnyel mentem. Kíváncsi voltam mi zajlik az alagútban. Teljesen ki volt világítva az egész. Azt gondoltam, hogy hallok fúrás hangokat a távolból, de csupán az új metró behajtását hallottam. Egy idős asszony nekem panaszkodott, közben egy csodás képet készítettem az alagútról. A képet fent láthatjátok a cikk elején. Elképzelem magamban, ahogy bontják a felújítás alatt álló megállók burkolatait. Soha többé nem láthatjuk már régi arculatát. Szerencsére nagyon sok mindent megörökítettem. A képeket a korábbi cikkeimben láthatjátok. A metróban már kitették az új állomáscímkéket is, illetve sok helyen ki van tapétázva a felújításról szóló információk.
 

Édesapámmal jártam először az újpesti szakaszon. Akkoriban gyermekként azokat a megállókat ismertem a 3-as vonalon, ami engem érintett. Mikor az újpesti szakaszon voltam gyermekszemmel nagyon lenyűgözött az akkori világ. Más volt, mint a régi szakasz és modernebb. Tizenévesen pedig mindig a 3-as metróval mentem a Duna Plázába. Számos kellemes emlék fűz ehhez a vonalszakaszhoz. A leglátványosabb rész az alagútrendszer, ami egybe van építve és világítanak a sorlámpák. Remélem, ezt meghagyják.
A Gyöngyösi utcai alagút 2009-ben.

A káosz hadművelet
A városvezetés, ha akarta volna, már rég elkezdi a 3-as metró felújítását. Budapest olimpiát akart rendezni, ami igen költséges, de eleve a visszamondás után is jó pár milliárd elveszett. A Vizes VB is egy csomó pénzbe került. Kérdem én: Ha ezekre van pénz akkor a metróra, hogy-hogy nincs? A 3-as metrót már rögtön a 2-es után kellett volna elkezdeni 2008-ban, amelynek pár év alatt véget is ért volna. Nyáron azért is jobb egy ilyen beruházás, mert akkor iskolai szünet van és nincs annyi káosz, mint a többi évszakban. Számos alkalommal megjegyeztem, hogy ha 2016 nyarán indul a 3-as vonal rekonstrukciója, akkor max. 3-4 hónap alatt elkészül a legrégebbi vonalszakasz átépítése. Most így novemberben káosz alakult ki, nem is kicsi, hisz eleve már ősz végén járunk, iskolai időszak van, és így jobban le van terhelve az utasforgalom. Nagyon durva eljárás a fővárossal szemben. Kihat sok ember hétköznapjaira, életére. 137 milliárd forintnál sokkal többet kellene költeni a metróra, hisz legalább rendesen meg lenne csinálva az egész. A 20 megálló közül nem mindegyik lesz akadálymentesített. Ez mély felháborodást váltott ki sokakból, hisz a mozgássérültek is épp olyan emberek, mint azok, akik tudnak járni. Mivel nem akadálymentesített a metró épp ezért nem tudják használni a mozgássérült emberek. Egy lift építése már épp elég lenne ahhoz, hogy így bárki tudja használni a felújított kék metrót.  

Egy új városvezetés mindent megoldana
Persze olyan városvezetés, amely a metrót és Budapest összes tömegközlekedési eszközeit rendszeresen karbantartja, mivel ezek a műveletek jelentősen megnövelik az adott járművek élettartamát. A 3-as metró pályája eléggé ramaty állapotban van és tiszta sár a pálya. Amikor legutóbb a Kálvin téren voltam már éreztem azt a tipikus metrós rohadó szagot. Látszik, hogy egyáltalán nem költenek karbantartásra, de a többi metróvonalaiéra sem. Ha jön egy szerelvény, mintha a ködből érkezne. Az alagútban felhalmozódott por és kosz bekerül a szerelvényekbe és ezért füstöl vagy gyullad meg. Megvallom, nem szeretem a BKK stílusát. Csupa biztonsági vesztegel az állomásokon és olyan feszélyező érzések fognak el. Korábban ilyen nem volt. Most hogy-hogy vannak? Mellesleg nem lehet elfelejteni annak a szerencsétlen srácnak a meghurcolását sem, amelyért a BKK a felelős. A 2-es metró ügye sem oldódott meg, mivel még mindig lassan megy a szerelvény a Pillangó utca és az Őrs vezér tere felé. A városban szinte mindenhol vagy karbantartanak, vagy más baj van valamelyik járművel. Persze amikor valami nem jár, meg se magyarázzák az utasoknak, mi miért van. Mintha nem lenne közük ahhoz, mi történik. A karbantartással kapcsolatos infókat olyan hangú emberek mondják be, akik vagy unottan, vagy lekezelően beszélnek. Mintha az utas egy senki lenne. A pálmát mégis az a hölgy viszi, aki angolul mondja be az közlekedéssel kapcsolatos információkat. Kissé erőszakos a hangneme. A bemondás menete sem a régi. Minden metrós megálló mellé az M betűt teszik ki és úgy mondják be pl: Deák Ferenc tér metróállomás. Miért nem lehet úgy csinálni, hogy: A Deák Ferenc tér következik, és akkor bemondják, melyik metróra lehet átszállni. Egy turista így könnyedén elakadhat. A metrókon korábban a jelzészene után nagyon változatos volt a bemondás, ma már csak a Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak! hangzik el. A Szíveskedjenek vigyázni…!, vagy a Tessék vigyázni…! már kiment a divatból??? Voltak dolgok, amelyeket megszoktam és valahogy nem tetszik az, ami megváltozott körülöttem. Jó lenne egy normálisabb rendszerben élni, mert ami most van az katasztrofális.

A 3-as metró északi szakaszát 2018 végére fejezik be, de lemerném fogadni, hogy csúszások lesznek.

B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.