2016. december 13., kedd

Eros Ramazzotti a Budapest Sportarénában


Óriási élményben volt részem tegnap este, december 12-én. A népszerű olasz énekes, Eros Ramazzotti Budapesten járt, és a Papp László Sportarénában lépett fel. Szerencsém volt élőben látnom az énekest, és nagyszerű, ismert dalokat adott elő a nagyközönségnek. Már korábban pest utcáin, számos helyen reklámozták Eros koncertjét. Sajna azonban sok újság nem nagyon írt róla, mert főleg Gloria Gaynor és Wolf Kati koncertjét reklámozta. Visszatérve az Eros koncertre először volt alkalmam a Budapest Sportarénát megnézni, amelyet 2003-ban adtak át. Korábban a helyén az 1999-ben leégett Budapest Sportcsarnok állt. A Papp László sportaréna nagyon szép volt. Megdöbbentem, hogy mekkora az arénás részlege! Különleges VIP jegyem volt. Édesapámmal együtt mentem a koncertre. Páholyból nézhettem az előadást az első sorban. Nagyon érdekes volt, főleg hogy az Eros koncert alatt temérdek fényjáték is volt. Ez is lenyűgözött! Azt hittem, hogy lemezbemutató koncert lesz, de aztán annyira megörültem annak, hogy az összes ismert slágerét előadta. A dalok címét külön leírtam:
1) L’ombra del Gigante (Stilelibero, 2000.)
2) Il Tempo non sente ragione (Perfetto, 2015.)
3) Alla fine del mondo (Perfetto, 2015.)
4) Perfetto (Perfetto, 2015.)
5) Stella Gemella (Dove c’e musica, 1996.)
6) Favola (Tutte storie, 1993.)
7) Piú ce puoi (Stilelibero, 2000.) (Egy fiatal lánnyal énekelte el a duettet)
8) Se bastasse una canzone (In ogni senso, 1990.)
9) Terra Promessa (Nuvoi eroi, 1986.)
10) Tra vent’anni (Perfetto, 2015.)
11) Per me per sempre (Stilelibero, 2000.)
12) Una storia importante (Nuvoi eroi, 1986.)
13) Adesso tu (Nuvoi eroi, 1986.)
14) L’Aurora (Dove c’e musica, 1996.)
15) Dove c’e musica (Dove c’e musica, 1996.)
16) Un attimo di pace (9, 2003.)
17) Un altra te (Tutte storie, 1993.)
18) Cose della vita (Tutte storie, 1993.) (A duettes változatot énekelte egy fiatal lánnyal)
19) Musica è (Musica è, 1988.)
20) Un Angelo disteso al sole (Noi, 2012.)
21) Fuoco nel fuoco (Stilelibero, 2000.)
22) Piú bella cosa (Dove c’e musica, 1996.)


A koncert eléggé hangos volt, és az ünneplő tömeg egy része táncolt. Akadtak szerelmes párok, akik egymást ölelkezve nézték az előadást. Néhány alkalommal Eros beszélt a rajongóihoz és sokszor kimondta a Budapest szót. A Piú bella cosaval zárult a show. Meglepődtem, hogy a Perfetto című albumon található Buon Natale karácsonyi szám nem volt, ugyanis december van és nemsokára itt a karácsony. Azt gondoltam, hogy Eros a karácsonyi zenéjével fogja zárni a budapesti koncertjét. Ennek ellenére nagyon jól éreztem magam. Képeket is készítettem:




Eros Ramazzotti zenéjét először 1997-ben hallottam, amikor a nővérem videóra sok zenei klipet vett fel. Köztük volt a Piú bella cosa című dal, ami magával ragadott engem. 2002-ben vettem meg kazettán a Stilelibero című albumát, amelyre régóta kíváncsi voltam. Nagyon tetszett és ugyanebben az évben szintén megvásároltam kazettán a Dove c’e musica, az Eros és 2002 utolsó előtti napján az 1993-as Tutte Storie-t című CD-t. A családban 2002 karácsonyán volt az első CD lejátszó. Erosnak 2003-ban jelent meg a 9 című albuma, amelyet szintén kazettán vettem meg. Abban az évben is fellépett hazánkban és volt hozzá szórólap. Sajna most nem volt, pedig örültem volna neki. 2005-ben jelent meg a Calma Apparente amelyet egy keddi, késő délutáni, borongós időben vettem meg a Mammutban CD-n. Még kazettán is lehetett kapni, de 2005-ben már CD-ket vásároltam nagyban. A 2009-es Ali E Radici könyves CD-s változatát 2012-ben vettem meg az antikváriumban, becsomagolt, új állapotban, nagyon kedvező áron. Ugyanebben az évben jelent meg a Noi című albuma, amelyet karácsonyra megkaptam. A tavaly piacra dobott Perfettót is a szeretet ünnepére hozta nekem a Jézuska. J Eros olaszul és spanyolul is énekel, bár én olasz nyelven szoktam meg. Nagy dolog volt, hogy hazánkban most is fellépett, és hogy el tudtam rá menni. Bárcsak Laura Pausini és a többi latin zenei kedvencem is fellépne hazánkban. Eros Ramazzottit a latinosok közé sorolom.

 A 2003-as koncert szórólapja, mellette az idei plakátja

Kazetták

CD-k

Koncert dvd

Magyarországon olasz nyelven beszerezhetőek Eros Ramazzotti albumai. Aki esetleg nem ismerné akkor itt a remek alkalom, hogy "megkóstolhassa" zenei világát. :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.