2020. január 18., szombat

ZENEAJÁNLÓ: EROS RAMAZZOTTI: LIVE WORLD TOUR 2009-2010.


Még 2018-ban vettem meg az énekes 10 évvel ezelőtti koncertes hanganyagát CD-n, de nagyon kíváncsi voltam arra, hogy milyen a képi anyaga. Mivel most a zene évét ünneplem így most épp jókor jött ez a 10 éves Eros Ramazzotti koncert, amely a 2009-es Ali E Radici lemezbemutató koncertje is volt egyben. A koncert CD-s kiadásáról a 2018-as októberi számomban írtam, a 32 éves lettem cikkben. 




 dvd változat





 CD változat ( az első lemez külseje ugyanaz, mint a dvd-nek)

A dvd borítója épp úgy néz ki, mint a CD-nek, illetve volt a tokban egy képes füzetke, melyben szinte ugyanazok a fotók voltak a koncertről, mint a CD-ben. Lehetett kapni olyan kiadványt is, amelyben 3 lemez van. 2 CD és 1 DVD. Olyan könyves változatban. A milánói koncert, amely a dvd-n van nagyon színes és nagyon emlékeztetett engem a Budapest Sportarénában megrendezettekre. Szinte ugyanazokat a szín és képhatásokat láttam viszont a dvd-n, mint amit élőben is láttam. Főleg a fát, amely a tavalyi koncert elején mutattak a színpadon háttérképként. Ezek a koncertek nagyon látványosak. A hangulati elemek részben visszaadják azt amit érzek, bár ennél többet is szoktam. Pl. amikor a Stella Gemella, Piú Bella Cosa című dalok mennek, akkor előttem van egy kietlen termőföld, illetve a magányos zarándoklás az ismeretlen felé. Mivel gazdag fantáziával rendelkezek, így túl sok lenne a többi érzelmi képet leírnom. Van, amelyeket nem lehet és van, amelyeket nem szeretnék.





















A dvd képminőségén látszik az akkori kópia, kamerás felvételek minősége. Ha összehasonlítjuk egy mai koncerttel nagy a különbség. Régi Alejandro Sanzos koncertes dvd-m is van, amely nagyképernyős TV-ken nem annyira jó minőségű, hisz azokat régebbi televíziókhoz készítették. Nekem az van és jó minőségű, így könnyebb és jobb. Az újabb koncertes dvd-ket is tökéletesen látom.

A Live World Tour után a 2012-es Noi-nak volt koncertes dvd-je, de azt a CD-vel együtt árulták. Azóta új Ramazzotti koncertet nem forgalmaztak dvd-n. Nagyon jó lett volna, ha a Vita c’e Né-nek adnak ki egyet, mert a 2019-es budapesti koncertje szenzációs volt! Az szerintem megért volna egy dvd kiadást. Amit pedig most vettem, a 10 éves Eros koncertes dvd-t az egy újabb kincs a gyűjteményembe, melyet szintén nagyon sokat fogok majd nézni a régebbi klasszikusokkal együtt.



BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.