Pontosan 1 éve már annak, hogy
nekiláttak a budapesti 3-as metróvonal északi szakaszának rekonstrukciójához.
2017. november 4-e óta csak a Lehel tér és Kőbánya-Kispest között lehet utazni
a metróval. Azt mondták és írták, hogy várhatóan 1 évig tartanak a munkálatok,
ám kiderült hogy 2019 tavaszára tervezik befejezni az újpesti szakaszt. Javában
már zajlanak az új kőburkolatok felrakosgatásai. A 3-as metró felújításával
foglalkozó honlapon ritkán osztanak meg semmit mondó képeket, ahol az állomások
burkolásának folyamatáról 2-3 jól sikerült képet tesznek közzé, de leginkább az
alagútra és a diszpécserközpontra fókuszálnak. Jó lett volna látni ennél
részletesebb fotógalériákat, hogy a felszíniek jobban láthassák, mi zajlik a
föld alatt. Nem mindennapi eseményről van szó, több figyelmet érdemel a téma.
Ahányszor eljárok Katihoz
beszélgetni, mindig meglesem, hogy az épp látható területeken mik történnek.
Most legutóbb már szemügyre tudtam venni a Forgách utcában azt, hogy a régi
ajtókat leszedték és új rácsos kijáratot építettek be.
A Gyöngyösi utcában a metró
másik lejárójánál is készül az új kőfal. Lelesve a bazi nagy fémkerítés lyukán
látható a lifthez vezető út is. Nagyban zajlik a mozgássérülteknek szánt liftek
beépítése, illetve a másik oldalon a korábban elbontott lejárót is
újjáépítették.
Szétnéztem az Árpád hídnál is.
Az egyik bejárat totál be van fedve, hogy a kívülálló nehogy láthasson bármit
is. A másik kijárathoz érve bekukucskáltam a mobilommal, ahol épp semmi extrát
nem láttam sajnos. Kis rést pillantottam meg a háttérben, ami az új állomáshoz
vezet. A Dózsa György úton is hasonlót láttam.
Dózsa György út
Árpád híd
A 3-as metróvonal rekonstrukciójának
befejezése 2020 lett volna, de ehelyett már 2022 az újabb átadási dátum. Elég
lassan dolgozhatnak, ha 1 év alatt sem tudták befejezni a metró legfiatalabb
szakaszát. Azzal, hogy elbontották a lépcsőlejáró régi falburkolatait
felesleges volt. Az állomások arculatának teljes megváltoztatása, sínek, különböző
kábelek, egyebek cseréje, és az alagutak szigetelése mindenképp szükséges. A
3-as metró középső szakaszával lesznek nagyobb bajok, ha rákerül a sor, mivel
az a legkomplikáltabb. Nemcsak a legöregebb szakasz, de mély vezetésű is. Az
újpesti szakasz kéreg alatti. Tervezik meghosszabbítani Káposztásmegyerig, ami
nagyon jó ötlet lenne, de kétséges hogy valaha ez megvalósul. Ki tudja, mit hoz
a jövő.
Míg megújul egy metrószakasz,
addig a többi állomás egyre idősebbé válik. A sötét, komor, retró stílusú
állomások hiányozni fognak, ha új külsőt kapnak. Csak idő kérdése és a 70-es
évek megmaradt hangulata is a múlt részévé válik. De vajon mikor? Egyszer
mondta nekem valaki, hogy a Nagyvárad tér és a Klinikák között van egy olyan
szikla, amelyet építéskor nem tudtak elbontani. Ez nagyon érdekes. Főleg azok a
dolgok, melyeket a metróépítésről olvastam régebben. Állítólag kapkodva, sietve
építették a 3-as vonal első, és egyben középső szakaszát, de mégis bírja az idő
múlását akármilyen állapotban is van. Ahányszor utazom a metrón és leszálláshoz
készülök akkor az ajtó előtt állva lehet látni az alagút falait. Ramaty állapot
uralkodik ott, főleg az állomások melletti kábeleken, ahol vastagon áll a kosz.
A régi állomásokat is kikezdte az idő. A Kálvin téren is alig maradt várószék.
Amikor Katihoz megyek akkor a Lehel téren szállok le a metróról, mely szintén
koszos és sötét.
A weboldalamon létrehoztam egy
olyan menüpontot, amelyben régi metrós fotóim vannak vegyesen.
B E N
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.