2018. augusztus 4., szombat

LÁTOGATÁS A PODMANICZKY-VIGYÁZÓ-KASTÉLY-BAN


A neten rábukkantam egy olyan weblapra, amelyben egynapos programokat szerveztek. Gondoltam, hogy elmegyek. A társaság nem volt éppen szimpatikus. Erről részletesebben a BENovelas privát újságomban írtam, mert az már a személyes szakaszhoz tartozik.



A társaság reggel ¾ 9-kor gyűlt össze az Őrs Vezér terénél, a 2-es metró kijáratánál. Ezután busszal kellett menni elég sokat, ahol végül megérkeztünk a Podmaniczky-Vigyázó-kastélyhoz. Az épületről részletesebb infót a wikipédián olvashattok:




Az épület nagyon szép. Nemrég lett felújítva. Korábban romos, lepusztult volt. Érdekes látvány tárult elém. A környék ahol áll az épület egy paneldzsumbuj. A kastély épületének bejáratánál egy nagy panelházat lehet látni, mögötte pedig a többi hozzá hasonló szocreál tömb sorakozik.



A kastélyban megtekintettem egy távíró történeti gyűjteményt, melynek tulajdonosa Sáfár József. Képeket nem csinálhattam a kiállított dolgokról, mert volt sok visszaélés. Ezt megértem. Az épületen belül természetesen lehetett fotózni. 



A kiállítás majdnem egy órás volt. Régi távírókat, telefonokat láttam. A tárlat vezetője részletesen beszámolt minden emléktárgyról, melyek közül néhány csak másolat volt, de a többsége eredeti. Nemcsak a távíró volt a téma, hanem a vasúti harang, régi elektromos vezetékek bemutatása is. Olyan írógép is volt, amiben a Morse távíró is be volt építve. Elég nehéz volt abban az időben a kommunikáció. Távíróval üzentek egymásnak az emberek. Még nem volt telefon, melynek feltalálása vetett véget a távíró pályafutásának.


Ezt az élményt személyesen kell átélni, mert Sáfár József részletesen meséli el a tárgyak történetét. Őt hallgatva az ember úgy érzi, mintha az adott korban lenne. A helyszínen kiskönyveket is lehet kapni, melyekben fotók és információk vannak.  


A  k a s t é l y   f ő   é p ü l e t e


Olyan volt a kastély főépületének hangulata, mint az Eszeveszett esküvő című filmben. Egy történelmi helyszín felújított kastélyában jártam, amely megőrizte az eredeti hangulat értékét. 




Az épületben van egy feljáró, amely a tetőtérbe vezetett. Az már modern építésű volt. Kicsit sem régi stílusú. Egy óriási előadóteremben találtam magam. 



A Podmaniczky-Vigyázó-kastély magántulajdonban van, és sokszor használják különleges ünnepekhez. Esküvők, rendezvények helyszíne is. Még filmeket is forgattak itt. Nem is csoda, hisz ideális hely a filmkészítésekhez.

Mindenképpen javaslom annak a muzeális tárlat megtekintését, aki szereti a kastélyokat. Minden csütörtökön 10-14-ig vannak nyitva, illetve minden hónap első szombatján ugyanebben az időben. 

B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.