2024. február 25., vasárnap

ZENEAJÁNLÓ: SERGIO DALMA: SONRÍE PORQUE ESTÁS EN LA FOTO

2023. novemberében jelent meg Sergio Dalma vadonatúj lemeze Sonríe porque estás en la foto címmel, melyet csak későn lehetett megrendelni. Túl későn, ugyanis a deluxe változatot szerettem volna megvenni, ám kiderült, hogy nagyon hamar elkapkodták, így sajnos a normál verziót sikerült beszereznem. Január 22-én rendeltem meg a Face The Musicnál, miután értesültem arról, hogy nem beszerezhető a deluxe változat. Pontosan rá egy hónapra, február 22-én már meg is érkezett az album, amely digipakkos kiadvány.


Azt gondoltam, hogy műanyag tokos lesz, de tévedtem. Nem volt baj, így könnyebben be tudtam szkennelni a borítóját. Meglepett, hogy 2 évvel az Alegría után Sergio Dalma egy új lemezzel jelentkezett. A Sonríe porque estás en la foto jobban tetszett nekem, mint az előző albuma. Az első szám címe ugyanaz, mint az albumé. Szenzációs dal! Idei slágernek tekintem. Igazi latin mulatós dalocska, amely egyszerre tud vidámságot adni és önbizalmat. A többi dal is nagyon bejön. Sergio Dalma azon latin zenei énekesek közé tartozik, akik alkalmazkodnak a mai kor zenei követelményeiknek, ám az énekes meghagyott némi hangulati elemeket a korabeli zenei világából. Az énekes a Sony kiadónál van. Épp úgy, mint most Alejandro Sanz, de ő még nem adott ki új albumot tőlük. Erre valamikor a közeljövőben sor kerülhet. Hogy pontosan mikor azt még nem lehet tudni. Furcsa, hogy sokan a Sony-t választják. Talán lehet azért, mert jobban fizet.

Sergio Dalma nagyszerű albumot állított össze, ám a deluxe változatban 2 extra dal is található. Az egyik a He tocat el cel spanyol változata. Az is nagyszerű szám! A Si nos duele tipikus régi Sergio Dalma hangulatú. Kicsit a Via Dalma sorozat időszakára emlékeztet. Épp úgy, mint a 7 vidas. Azt nagyon értékelem, ha egy latin zenei énekes nem fordít hátat romantikus énjének, hanem hű marad az értékeihez. Igaz, hogy Sergio Dalma gondol a mai generációra és hajlandó alkalmazkodni. Nekem pont ez tetszik. Enrique Iglesiasról sajnos ezt nem tudom leírni, ugyanis teljes elangolosodott. A most kibontakozóban lévő új latin sztárok saját, mai kornak megfelelő stílussal rukkolnak elő és azt adják a hallgatóinak.

A 7 vidas című dal olyan megható. Most hogy újra a latin zene évét élem meg nagyon sok szép emlék tör fel bennem 2004-ből ahányszor ezt a számot hallom. Mikor az első USA latin zenei CD-m vettem meg 2004 nyara volt. 20 éve rendelek folyamatosan ebből a csodálatos zenei stílusból, melyet a magyar többsége lenéz és nyálasnak tartja. Elég szomorú, hogy gusztustalan szóval illetik a spanyol romantikus zenét. Amikor megjelenik egy új album, sajnos a hazai forgalmazók nem adják ki. Külön kell megrendelni és csak hetekkel később érkezik meg. Ha Spanyolországban élnék már a megjelenés napján megszerezném a legújabb albumokat. Persze amiket ott forgalmaznak. Sajnos nem mindent lehet beszerezni, mert van, ami elérhetetlen. Amiket viszont meg tudok venni, örömmel veszem, mert boldoggá tesz. Nálam régi hagyomány, hogy minden kedvencemről írok egy cikket és megmutathatom az adott albumuk kiadványát. Ha deluxe az még jobb! Sergio Dalma: 7 vidas című dala az idei latin zenei év himnusza.

A piros lemez










A Sonríe porque estás en la foto deluxe változathoz 4 extra kép is tartozott, ám mivel azt nem sikerült beszereznem, így a CD füzetben lévő fotókat tudom megosztani a cikkemben. Amikor kibontottam a lemezt nagyon kellemes meglepetés ért, ugyanis a CD korong alja piros! Fantasztikus volt! Sosem volt olyan CD-m, ami színes lenne alul. Igaz, annak idején mikor sokféle üres CD-t lehetett kapni akkor volt fekete carbon lemezem, amely nagyon látványos volt, de nem tartottam színesnek. Az alja teljesen fekete színű volt. Sergio Dalma új albumának CD-je nagyon szép piros. J Nem tudtam megállni, lefotóztam magam külön a lemezzel. J








Amikor 2019-ben megjelent Alejandro Sanz: #eldisco című lemeze, simán lehetett volna az is piros aljú CD. De sajnos csak a korong teteje volt az. L Most viszont már van egy piros CD-m. J Annyira jólesik ez! Főleg most az idei latin zene évében! J Sergio Dalma 2023-as új albuma ugyan már nem lehet ezüst album, de piros igen. J


Nem hagyhattam ki ezt sem! J Beleéltem magam az album borítójába és magamról különböző fekete-fehér fotókat készítettem. Ezek külön egyben megtalálhatóak az újságom hátlapján. A rajzot pedig külön beraktam az újságomba.





Vajon Georgina barátnőm él még? És tudja, hogy van új Sergio Dalma album? Georginának köszönhetően ismertem meg közelebbről Sergio Dalma és Laura Pausini zenei világát, amikor megismerkedtünk 2008 őszén. Ahányszor Sergio Dalmát hallgatok, mindig eszembe jut a barátnőm, akiről már 3 éve nem tudok semmit. L Georgina valósággal rajongott Sergio Dalmáért. Volt idő, amikor nálam hallgattuk a CD-ket. De aztán minden megváltozott. Az Alegríát is úgy megmutattam volna neki. Azt a nagy CD-t, aminek fotói mesébe illőek. Bárcsak Georgina itt lenne, és együtt hallgathatnánk Sergio Dalma új, piros albumát. Biztos tetszene neki.

BEN



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.