2022. augusztus 21., vasárnap

ML2 (METRO LINEA 2.) EGY ÚJ „METRÓVONALAM” VILÁGOM VALÓS KÖZPONTJÁBAN

 

Komoly gondokat jelentett nekem a polcos villámban történő időszakos takarítás. Sok a por nálam, és ahányszor ki akartam takarítani mindent le kellett szedjek onnan, hogy nedves törlőkendővel át tudjam tisztítani a felületeket. A horrorfigurák mellette gyűltek, és nem volt már elég helyük a lenti részen. Felköltöztettem őket a magnókazettás lépcsősorok tetejére ahol egész jól elvannak. J A lenti rész megmaradt szinte üresen. Amikor az általam tervezett és 3D-s változatban kinyomtatott metróm elkészült arra gondoltam, hogy a polcos villám két állomásos kiállításos metróvonal helyszíne lesz. Világom valós központjának ML2-je, a lenti az ML1-es. J Nem akartam BKK-san fogalmazni.






Két állomásból áll az új „vonal”. A padlós kőburkolatot egyik este nem messze az otthonomtól egy új építésű háznál találtam kitámasztva. Felkaptam és hazahoztam. Itthon egyelőre az ablakom alá tettem, majd lemostam forró vízzel és ragasztóval leraktam első megállóként az ezüst lépcsők mellé. A peront szerepét adtam neki. Megmértem, hogy a metrókocsijaim milyen távol legyenek a perontól és pont eltaláltam. A maradék felesleges helyet fehérszínű mozaikkockákkal raktam ki. Picit úgy akartam elrendezni, mintha egy zongora billentyűi lennének tiszteletet adva a zene iránti rajongásomnak. Az állomást mini Freddy őrzi. J


Az állomás elválasztója egy régi kődarab a budapesti 3-as metró szocreál időszakából. A Kőér utcából szereztem. E kődarab alagútszerű rése alatt halad el az ezüst metróm, amely tovább megy a zárt mozaikkockás átjárón. Ez a rész választja el a második megállót, ami egy oldalfal. Itt is fehér mozaikkockákat használtam emléket állítva a régi Dózsa György úti metróállomásnak. Alá ülőhelyként tűzőgépbe szánt kapcsokat fektettem le, amelyek hasonlítanak egy aprócska padsorhoz. J








A második állomás ezüst ragasztószalagos padlózatát meghagytam, de két különböző ezüst „szeletkét” ragasztottam le, amely díszes ezüstmintáknak felel meg. A megálló végén újabb fal következik. A szuperállatok ligája kutyás figurához egy műanyag játékfal tartozott és azt beépített a polcos villa végére. Krypto kutyus a megálló egyik őrzője. J




Mindegyik állomáson van ezüstszürke mozaikkockás ülőhely, amelyet szintén folyékony tartós ragasztóval rögzítettem le. Egyelőre még nem tudom, hogyan tudnám az állomás neveket kirakni, de minden bizonnyal névtelenek lesznek. Az is megfordult a fejemben, hogy a metróm áthaladna a CD-s polcomon keresztül és kimenne egészen a külső falig. Ám azonban letettem erről az ötletről, mert nem lenne értelme. Bele kellene fúrnom a polcba, de úgy hogy nincsenek ott a CD-k. Külön le kellene pakolnom a lemezeimet is. Nem tudni, hogy nézne ki visszarakás után a helyszín. Így hát kétállomásos metrókiállítás helyszín marad, amelynek szerelvényeit ide-oda mozgathatom.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.