2022. augusztus 27., szombat

MAGYARORSZÁG TORTÁI 2022.

Augusztus 21-én lehetőségem nyílt arra, hogy a Nádori cukrászdában megkóstoljam az idei országtortákat, melyek nagyon ízlettek. Kicsit aggódtam, hogy olyan ízek kerülnek terítékre, amelyek nem nyerik el a tetszésem, de szerencsére idén sem csalódtam. A Huncut szilvás herceg és a Nagyi kedvence tortáit kóstoltam meg és mindegyik ízt az ízlésemnek megfelelően pontoztam.

A szilvás huncut hercegről ezt írták: „A torta alapja egy lisztmentes, mogyorós dacquoise felvert karamellizált csokoládés fahéj ropogóssal, melyet lágyan rétegez egy üde, könnyed és zamatos, pikánsan fűszerezett szilvás csokoládé mousse, megbolondítva az egri borvidék kiváló családi pincészete által megalkotott classic vörösbor hangulatával, valamint a szintén vörösboros erdei áfonya-szilva zselé, így kényeztetve érzékeinket. A torta koronája a frissen szedett szilva ízét idéző gyümölcsös áthúzó.”


A bor ízét nem éreztem, de ezen kívül semmilyen alkoholos ízt sem tapasztaltam. A szilva intenzív ízét viszont igen. A torta alapját omlósnak ítéltem meg, amely kicsit nem ízlett, de a többi íz kombináció igen. Úgy ettem a tortát, hogy mindent minden darabjával, vagyis rétegével fogyasztottam. Tízes skálán 8 pontra értékelem a Huncut szilvás herceget.

A másik idei nyertes országtorta neve a Nagyi kedvence: „Az elegáns küllemű, hozzáadott cukor nélküli tortában az üde, kellemesen savanykás málnavelő, a fehércsokoládés pisztácia ropogós, valamint a könnyű mascarpone mousse harmonikus ízvilágát némi hibiszkusz virág és csipkebogyó velő teszi teljessé. A piskóta mandula- és kókuszlisztből készült, gabonalisztet nem tartalmaz.”


10/9 pont! Ez a torta ízlett a legjobban, mert ami megfogott benne a sós pisztácia, melyet nagyon szeretek! A mousse ízét először nem tudtam, de második evéskor már vaníliás ízt éreztem. Egyértelmű hogy nálam ez a torta nyert idén, ahogy tavaly a Napraforgó.

Voltak másféle torták is, melyek sajnos nem nyertek idén. De a lényeg, hogy ebben az évben is finom országtorták készültek. Ami zavaró, hogy az ún. kcal számot a torták szép képeire ráfirkantják, elrontva az adott reklámkép hangulatát. Én azt gondolom, nem kellene ezt csinálni, mert élvezni kell a tortaszelet minden egyes falatját és nem a kcal számot látni a reklámfotón. Én biztos nem követnék el ekkora ízléstelenséget.

A torták ára kicsit sok volt, de élmény szempontjából megérte. Kóstolja meg mindenki eme kétféle remekművet és pontozzátok, hogy nektek melyik torta a favorit! J

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.