2022. augusztus 7., vasárnap

AUGUSZTUS ELEJI FŐZŐCSKÉK

Édesapám 72. születésnapján nagyon sok minden volt. Édesanyám megkért arra, hogy a tesómnak csináljam meg egyik kedvencét, a rakott padlizsánt. Lujzim besegített. Ő szeletelte fel a fokhagymát, a mozzarella sajtot és reszelte le az ementálit. A hagymát úgy vágtam kockákra, hogy felvettem a Flying Tigerben vett „védőszemüvegem”, így fájdalommentes volt a hagymakockázás. Kicsit féltem, hogy elrontom a mártást, mert ez volt életem első rakott padlizsánja. Húsmentes, csupa zöldséggel. Kevergettem sokat, de néha megálltam és hagytam bugyborogni. Ez azt jelenti, hogy állva hagytam főni a szószban lévő hagymákat. 20 perc alatt el is készült a mártás, majd adtam egy keveset a tál aljára, rá padlizsánszeleteket, rá mozzarellát és a műveleteket folytattam tovább ugyanebben a sorrendben. Megszórtam ementálival a tetejét, de kellett még egy kis mozzarella. Végül egy dombszerű, kissé „arcos” tetejű rakott padlizsánt készítettem el, ami remekül sikerült.






Aznap még kétféle kaja volt, ahhoz fűszer sós sült krumplit készítettem. 2011 óta használok sült krumpli ízesítésű fűszer sót a sült krumplijaimhoz. Fantasztikusan ízesít. A sült sárgarépához, a sütőtökhöz is ideális.  


40 percig sült a krumpli. Azután adtam hozzá a fűszer sót. Mostanában régen használtam a sütőt.


A SPAR-ban nemrégiben felfedeztem a Karaván grillsajtot, aminek dobozában két korong alakú füstölt sajt van. Az itthoni speciális sütőben nemcsak meleg szendvicset, hanem grillhúst, flekkenhúst és grillsajtot is lehet sütni. Nagyon rácuppantam erre a sajtra. A SPAR-ban szoktam néha kaszinótojást, burgonyasalátát enni és a grillsajthoz ideális. Gyuri barátom meg is hívtam hozzám egyik estére és készítettem neki is sajtot.

1049 Ft egy doboz 2 db-os sajtkorong, de eléggé kiadós. Én nem rajongok annyira a sajtokért, max. köretként fogyasztom. A feta sajtot is csak salátákhoz, paradicsomhoz eszem. A füstölt sajtot megsütve szeretem. Fogok még ilyen grillsajtokat vásárolni, mert nagyon finomak. Szeretek főzőcskézni, de komolyabb ételek elkészítését is szeretném megtanulni a közeljövőben.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.