2020. december 15., kedd

NINCSENEK VÉLETLENEK

A 3-as metró középső szakaszánnak felújítása 2020. november 7-én kezdődött, azóta a metró csak az északi és a déli szakaszon közlekedik. Igen ám, de az alagút felújítása áll, viszont a Nagyvárad tér és a Lehel tér kivételével mindegyik régi állomást szétszedték, zajlik a munka, de az alagutakban nem. Elvileg azért, mert a rekonstrukciót végző cég több pénzt kér a munkákért. Nem lep meg.

A 3-as metró középső szakasza a legrégibb, legmélyebb vezetésű és ez a rész van a legrosszabb állapotban. Ha úgy vesszük addig tologatták a felújítást, hogy a régi szakasz kerüljön utoljára sorra úgy, hogy még az alagút is várhat. Vajon meddig? A 2017-es felújítás előtt úgy volt, hogy 2016-ban kezdenek neki a munkáknak, de akkor is csúszott a beruházás. Az oroszok „felújították” a régi kék szerelvényeket, amelyek zötyögősen, nyikorogva és kattogva közlekednek. Utólag kiderült sajnos, hogy az új fehér kocsik rozsdásodnak, az alkatrészek rosszul vannak belerakva és számos hibája van. Ráadásul nem légkondicionált. Ha ezek a járművek maradnak, akkor nem fogják kibírni a következő 30 évet és közben egy rakás pénzt kell rá költeni. Nem hiszem, hogy vadonatúj metrószerelvényeknél ezek gondot okoznának, mivel újonnan gyártottak és ma már olyanokat is készítenek, amelyek kevés karbantartást igényelnek. Ezeket az orosz kocsikat visszaküldeném szépen haza, felbontanám a szerződést a ruszkikkal és rögvest vennék új, korszerűbb metrókocsikat ami a mai korban elvárt.

A Nagyvárad téren benéztem az alagútba, ahol sorlámpák égtek az újpest felé vezető részen, de nyoma sem volt a munkáknak. Én úgy gondolom, hogy újabb szándékosságot vélek felfedezni ebben az ügyben. (Nagy nehezen), zárójelben megjegyzem elvégezték az északi és déli szakasz munkáit, DE nem teljesen, hisz az aluljárók egy része még mindig régi és felújításra szorul. A középső szakasz a legnehezebb munka, és Budapest belvárosában található. Az M3 jelzésű buszok nem mindig követik egymást, ráadásul nagyon be van dugulva a főváros a metrókiesés miatt. A Haller utcában átadták az új deltavágányt és jár a 2M jelzésű villamos, ami a Jászai Mari tértől egészen a Keleti pályaudvarig közlekedik. Elvileg ezzel is akarják pótolni valamelyest a metrót. Mikor a Népligetnél feljöttem a metróból, hogy az 1-es villamos felé menjek újabb stadion építését láttam. Nemrég egy régi toronyházat robbantottak fel, hogy egy másik stadiont húzzanak a helyére. Ezekre érdekes módon mindig jut pénz, de egy metrófelújítás során észlelt áremelkedés már nem fér bele a keretbe?  A 3-as metró köztudott, hogy a budapestiek legforgalmasabb közlekedési eszköze és a középső szakasz felújítása miatt számos kényelmetlenség történik. Nem véletlenül. Ez véleményem szerint előre meg volt írva. Épp úgy, mint a Lánchíd esete. Csak az utolsó pillanatban áldoznak rá pénzt. 2, 3, esetleg 4 új stadion az mindig épül, arra van fedezet. Sztem két stadion árából meg lehet rendesen csinálni a metrót és egyből a Lánchidat. Nincsenek véletlenek, minden meg van írva. A metró helyzete. Évekig tologatták, tologatják. Tarlóst sem érdekelte ez az egész, és díszpolgár lett? Nem érdemli meg. Sok éve foglalkozok a metrófelújítás témájával és tisztában voltam azzal, hogy minél később látnak hozzá a 3-as metróvonal rekonstrukciójához annál drágább lesz, mert az állapota időről időre romlani fog. Előre tudtam ezt, ahogy azt is, hogy még a legutolsóbb pillanatban is csúsztatni fogják a beruházást, hogy a budapestieknek kellemetlen legyen. Csupán meg kellett várni a megfelelő pillanatot, ami novemberben elérkezett.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.