2020. augusztus 21., péntek

LASSAN, DE ELKÉSZÜL

 

A 3-as metró déli szakaszán már rakosgatják az új burkolatokat. Ma, augusztus 20-án egy találkozó után elmentem felmérni a terepet. A Népligetnél a felszíni nagy lyukat betömték, látszik a zöldre festett lift helye. Mikor lementem az aluljáróba egy munkás épp a felújítás helyszínére ment. Vártam kicsit, majd telefonommal képet készítettem a színfalak mögötti életbe.

Haladnak, de lassan. A falburkolatot meglepő módon kábelek borították. Tovább mentem, arrébb hogy más megközelítésből is fotózzak, de egy ezüst lepel akadályozó tényezőnek bizonyult. Mentem tovább az Ecseri út felé.

 



Az aluljáróhoz nem láttak hozzá. Így fog maradni egy darabig. A vasfüggöny mögött azonban zajlik az újjászületés. A falakon új burkolatok roskadoznak, a plafonon lámpatesteket szereltek fel. Volt egy srác, aki mellettem fotózott. Úgy látszik őt is érdekelte a téma. J A felszínen egy helyes pasi képe volt kitéve, aki egy alsógatyát reklámozott. Mindenképp lekaptam. J



A Pöttyös utcánál láttam a nagyobb változásokat. Kicsit zavart a sok ember mászkálgatása, de sikerült egy jó panorámaképet készítenem. Az új burkolatokat felrakták a bejáratoknál és a pótlóbusz megállójánál is láthatóak néhol. A fémlépcsőn lejárva fényes kőburkolat díszítette a falakat. A metrófelújítás honlapján amúgy vannak képek a fejleményekről, és a Pöttyös utcai állomás hasonlítani fog egykori arculatára. A lejárólépcsőnél mozaikos burkolatok lesznek.

A Határ útnál mindösszesen egy darab képet tudtam készíteni. Ott is alakulnak a burkolások. Simán bemehettem volna, de észrevettem, hogy a figyelőszobában ég a lámpa. Nem kockáztattam végül. Ismerve a BKK-t felkoncolt volna.

M3(0)

Amikor a Semmelweis Klinikák és a Corvin negyed állomásait lezárták akkor a BKK az M30-as állomáspótló autóbuszt indította el. Semmi logika nincs ebben, hisz nem az állomásokat kell pótolni, hanem a metrót. Ez ugyanolyan agyrém, mint az M (metróállomás) jelzése a metrós megállóknál. Mert nem a felszínen van a metróállomás. Ami az M30-as buszt illeti teljesen értelmetlen, mert az M3-as pótlót a Kálvin térig kivihették volna, és onnan pedig visszafelé Kőbánya-Kispestre. A BKK sztem szándékosan szívatta meg az embereket ezzel a húzással, mert egy okos tervező egyértelműen összevonja a járatokat, így az utazás is kényelmesebb. Ráadásul ez az M30-zás kerüléssel jár. Vegyük pl. azt az esetet, amikor a 2-es metrót a gödöllői HÉV-vel akarja összekötni. Már évek óta ezt tervezték, bár annak sincs értelme.

A BKK közleménye szerint október közepén már járni fog a 3-as metró a déli szakaszon, aztán 2 hétig a teljes vonalon, majd novembertől a teljes középső szakaszt fogják lezárni. Így két részre lesz bontva a metróközlekedés. Újpest-központtól a Lehel térig, onnan metrópótlóval a Nagyvárad térig lehet menni és onnantól ismét metróval Kőbánya-Kispestig.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.