Ma délelőtt ismét
meglátogattam Katit. Útközben figyelmes lettem az épp átépülő 3-as metró
felszíni munkák jelenlegi állapotára. Javában épül a lift, amely az akadálymentesítésben
lesz nagy segítség. A metrófelújításról szóló honlapon nagyon ritkán osztanak
meg képeket a földalatti munkálatokról. Alkalmanként mindössze 6-7 db fotó
kerül be, de azokból is csak szinte az alagútban történő felújításról készültek.
Nem nagyon összpontosítanak a részletekre, sem pedig a lényegre. Amennyi
lehetőségem van, azt megörökítem. Persze nem fogom megkockáztatni, hogy
lemenjek, mert ki tudja, mi lenne akkor. A Gyöngyösi utcában javában bővítik ki
a fémkerítés zónáját, viszont be lehet kukucskálni, hogy épp mi történik.
Miután Katitól eljöttem akkor
úgy döntöttem, hogy elmegyek Újpest-Központtig, mivel az aluljárós, és onnan
sok mindent lehet látni. Újpest-Városkapunál lehetetlen volt a fotózás, mivel
nagy daru áll a metrókijáratnál és már a pótló busz ablakából láttam, hogy
nincs értelme körülnézni. Újpest-Központnál leszálltam. 3 metrópótló autóbusz
ment egymás után. Az aluljáróba érve nagy meglepetésben volt részem, mert
nyitva volt metrólejáró. Az a nagy fém elválasztó ugyanúgy ott sorakozott, mint
a többi felújítás alatti lejáróknál. Azonban Újpest-Központnál nyitva volt a
bejárat:
Legszívesebben bementem volna,
de óvatosságból nem tettem. Készítettem képeket, majd visszasiettem a pótlóbusz
megállójába. Hétvégén az egész metróvonalat lezárják sajnos. Hétfőtől péntekig
pedig fél 9 után. Egyik este épp elértem az utolsó szerelvényt és az alagútban
teljesen ki volt világítva minden, mivel éjszakai munkák miatt ez a szokás:
A Deák téri 3-as metró teljesen kivilágított alagútja
(2018. június 28.)
A m e t r ó s ö t é t e s s é g e
A budapesti 2-3-as metró a
megépítésük után kissé komor világítással rendelkezett. Amikor a 2-es vonal
felújítása lezajlott akkor új, erősebb fényű lámpákat kapott. A kisföldalattit
is szocialista modern elemekkel látták el, amikor 1973-ban felújították és
meghosszabbították a vonalat. 1995-ben szintén eltűnt a szocialista fény a
megállókból miután alapos rekonstrukciót végeztek el a mai 1-es metróban.
Jelenleg a 3-as metróban vannak komor, sötétes fények. Nemrég azt olvastam,
hogy elég sokan panaszkodnak erre, hisz egyesekben félelmet is kelt ez a
jelenség. Nekem tetszik.
Határ út (2010.)
Már gyermekkoromban is
lenyűgözött ez a hangulatvilágítás. Azért, mert számomra nagy élményt nyújtott,
főleg a téli napokon. Kár, hogy a felújítás során ezek is elvesznek majd, mivel
a sötétes komorság is a metró fontos része. Egy földalatti világ rejtélyes és
egyedi tulajdonsága.
B E N
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.