2018. július 1., vasárnap

Terepfelmérő: 3-as metró


Ma délelőtt ismét meglátogattam Katit. Útközben figyelmes lettem az épp átépülő 3-as metró felszíni munkák jelenlegi állapotára. Javában épül a lift, amely az akadálymentesítésben lesz nagy segítség. A metrófelújításról szóló honlapon nagyon ritkán osztanak meg képeket a földalatti munkálatokról. Alkalmanként mindössze 6-7 db fotó kerül be, de azokból is csak szinte az alagútban történő felújításról készültek. Nem nagyon összpontosítanak a részletekre, sem pedig a lényegre. Amennyi lehetőségem van, azt megörökítem. Persze nem fogom megkockáztatni, hogy lemenjek, mert ki tudja, mi lenne akkor. A Gyöngyösi utcában javában bővítik ki a fémkerítés zónáját, viszont be lehet kukucskálni, hogy épp mi történik.





Miután Katitól eljöttem akkor úgy döntöttem, hogy elmegyek Újpest-Központtig, mivel az aluljárós, és onnan sok mindent lehet látni. Újpest-Városkapunál lehetetlen volt a fotózás, mivel nagy daru áll a metrókijáratnál és már a pótló busz ablakából láttam, hogy nincs értelme körülnézni. Újpest-Központnál leszálltam. 3 metrópótló autóbusz ment egymás után. Az aluljáróba érve nagy meglepetésben volt részem, mert nyitva volt metrólejáró. Az a nagy fém elválasztó ugyanúgy ott sorakozott, mint a többi felújítás alatti lejáróknál. Azonban Újpest-Központnál nyitva volt a bejárat:


Legszívesebben bementem volna, de óvatosságból nem tettem. Készítettem képeket, majd visszasiettem a pótlóbusz megállójába. Hétvégén az egész metróvonalat lezárják sajnos. Hétfőtől péntekig pedig fél 9 után. Egyik este épp elértem az utolsó szerelvényt és az alagútban teljesen ki volt világítva minden, mivel éjszakai munkák miatt ez a szokás:


A Deák téri 3-as metró teljesen kivilágított alagútja
(2018. június 28.)


A  m e t r ó  s ö t é t e s s é g e
A budapesti 2-3-as metró a megépítésük után kissé komor világítással rendelkezett. Amikor a 2-es vonal felújítása lezajlott akkor új, erősebb fényű lámpákat kapott. A kisföldalattit is szocialista modern elemekkel látták el, amikor 1973-ban felújították és meghosszabbították a vonalat. 1995-ben szintén eltűnt a szocialista fény a megállókból miután alapos rekonstrukciót végeztek el a mai 1-es metróban. Jelenleg a 3-as metróban vannak komor, sötétes fények. Nemrég azt olvastam, hogy elég sokan panaszkodnak erre, hisz egyesekben félelmet is kelt ez a jelenség. Nekem tetszik.

Határ út (2010.)

Már gyermekkoromban is lenyűgözött ez a hangulatvilágítás. Azért, mert számomra nagy élményt nyújtott, főleg a téli napokon. Kár, hogy a felújítás során ezek is elvesznek majd, mivel a sötétes komorság is a metró fontos része. Egy földalatti világ rejtélyes és egyedi tulajdonsága.

B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.