2017. június 13., kedd

Interjú a Bennel


Nemrég meghoztak egy olyan törvényt, amely nagyban befolyásolja a fogyatékkal élők helyzetét. Ez a Tajgetosz-törvény. Ezt nemrég alá is írták, ami nagyon sok szülő ellenszenvét váltotta ki. Ezzel a témával kapcsolatban egy külön adást szántam az estiBEN-nek. A 38. adásban részletesen beszámolok saját gyermekkori tapasztalataimról, amely az iskolai éveket illeti.
A bevezető írás alatt megtaláljátok a beszúrt videót: 

Nem sokkal a videóm megosztása után megkeresett egy fiatal lány, aki a Dunakanyar rádió egyik munkatársa. Megkérdezte beszélnék e a rádiónak. Beleegyeztem. Ma délután találkoztam vele és úgy volt, hogy a Szabó Ervin könyvtárban készítjük el az interjút. Megbeszéltem vele hogy én is felveszem a beszélgetésünket, hogy annak tartalmát megosszam a következő estiBEN adásban. Miközben a cikket írom, mentődik a 40. adás, melyben vágatlanul megtekinthető a velem készült interjú. 
Interjú közBEN

Amikor megtudtam, hogy a Tajgetosz-törvény érvénybe lépett nagyon felháborodtam. Politizálni nem szeretnék, mert én magát a politikát kisvilágomtól messzire kergetem, ha be akar törni. Csupán annyit jegyeznék meg, hogy embertelenségnek tartom azt, hogy pont azokba rúgnak bele, akik nem tudják megvédeni magukat! A Tajgetosz-törvény ellen vagyok!

Daróczi Noémivel, az interjú készítővel helyszínt kerestünk és egészen véletlenül a Premier kávézóban kötöttünk ki. Autista fiatalokkal foglalkoznak, ismerik az AURA Egyesületet és megengedték, hogy a mozi termükben elkészítsük az interjút. Szokásomhoz híven kissé ideges voltam, élesben ment a dolog és megmutattam Noéminek hogyan készül egy adás. Egyetlen epizód erejéig beengedtem a műsoromba és így láthatta, milyen egy forgatás. Két szakaszban zajlott a beszélgetés, és miután végeztünk kicsit kimerültem. Fontosnak tartottam, hogy az ország közelebbről is megismerjen engem, a történetem és hogy megmutassam, hogy egy fogyatékkal élő emberből is ki lehet hozni a maximumot, ha erőt adunk nekik!

Az estiBEN-nel nemcsak szórakoztatok, de egyben segítek, erőt adok azoknak, akik bajban vannak. Én mindössze a szociális segítségemet nyújtom, neten keresztül. Ameddig bírom, csinálni fogom. Ha a Tajgetosz-törvényt meghozták, akkor az ellen sajnos én nem tudok mit tenni. Egyet viszont igen: Üzenni a magyar társadalomnak, hogy minden fogyatékkal élőt segítsenek, támogassanak! Mert ha a rendszer lemond róluk, akkor a nép segítse útjukat! Az ÖSSZEFOGÁS a legjobb megoldás!

Minden szülőnek és érintettnek üzenem: NE ADJÁTOK FEL! EZ EGY KRÍZIS IDŐSZAK, AMI BIZTOS, HOGY MEGOLDÓDIK! NE AGGÓDJATOK! NEM FOGTOK ELVESZNI! NE HAGYJÁTOK MAGATOKAT!

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.