Fotó: Ben Lacosta
2016-ra ígérték a budapesti
3-as metróvonal felújításának kezdetét, de már egy év telt el és eddig három
felújított orosz metrót látni a retró metró vonalán. Felújításnak nyoma sincs. Az
új metrók közlekedését ebbe nem számítom bele. Ahogy azt már sejtettem ezekkel
az új kocsikkal is gondok adódtak. Volt, amikor el se indult, és volt, amikor
az ajtó mindkét oldalon kinyílt. A héten azonban sokkal durvább eset történt,
mégpedig az hogy a Nyugati-pályaudvarnál az ajtók nem nyíltak ki, mindenki
pánikba esett, főleg hogy tömve volt a kocsi. Az új szerelvények tetszenek
nekem, kivéve az, hogy nincs benne légkondi. Az alapból szükséges. Ha a 2-es és
a 4-es metrónál ez megvan, a 3-asnál is legyen. Budapest egyik fő problémája a
20 állomásból álló, leghosszabb metróvonal rekonstrukciója, amelyet nagyon sok
budapesti lakos használ a hét minden napján. A folyamatos tenderezgetéssel
nagyon elhúzták az időt, mindenki tisztában van azzal, hogy a 3-as metró műszaki
állapota kritikus állapotban van. Egyesek azt mondják életveszélyes, mások
pedig nem. 137 milliárdból természetes hogy nem jön ki a teljes vonal faltól
falig történő rekonstrukciója. Inkább kerüljön többe, de legyen normálisan
felújítva az egész metró. A további csúsztatások csak azt eredményezik, hogy
drágább lehet a későbbiekben a munka, hisz az elhasználódás folyamatos. Hiába
írnak ki újabb tendereket, nem lesz olcsóbb a felújítás. Az új metró kocsik
pedig lehetséges hogy nem bírják az elöregedett pályát. Eleve nem is állítanám
forgalomba addig, amíg az állomások, az alagútrendszer és a pálya
rekonstrukciója el nem készül. Állítólag szeptemberben kezdenek neki, de erre
az a válaszom: Hiszem, ha látom.
Elképzelem azt, hogy nagyon
sok ember halálfélelemmel küszködve száll fel a régi metróra és attól fél, hogy
a kocsi kisiklik és tragédia lesz. Ez mekkora feszültséget halmoz fel idővel?
Mennyi embernél? A 3-as vonal felújítása
sokkal lényegesebb, mint a Kossuth téri ház lebontása, vagy a Városliget
bebetonozása fizetős múzeummal, mely igazából a külföldi turistáknak kedvez,
nem az átlag embernek.
A 3-as metró nem egyszer jelezte,
hogy nincs jól. Füstölgéssel, leállásokkal. Ha most nem is veszélyes, de rövid
időn belül azzá válhat. Ha a felújítás meg is történik, vajon úgy csinálják meg,
ahogy 1973-ban a Kisföldalattit? Az akkori átépítés után 22 évvel később
kellett felújítani. Akkoriban a 80-as években már problémás volt az 1-es vonal
technikai állapota. Vagyis nem volt rendesen megcsinálva. Végül 1995-ben egy
teljes rekonstrukción esett át a Földalatti.
Korábban szó esett arról, hogy
a legkritikusabb szakaszát leállítják a metrónak. Ha ez bekövetkezik attól még
nem fog megoldódni a baj, maximum állni fog. A kék metró leállítása komoly
közlekedési fennakadást fog okozni a jövőben, melynek következtében Budapesten
káosz alakul ki. Én azt sejtem, hogy még idén ősszel sem fognak neki a felújításnak
és lehet 2018-ban sem. De ne legyen igazam ezzel kapcsolatban.
Ú j a b b k é p e i m :
BEN
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.