2023. június 9., péntek

TALÁLKOZÁS EGY SORSTÁRSAL

Május 5-én összefutottam egy youtubeos nézőmmel, akivel már 2007-ben találkoztam ugyan, de nem emlékeztem rá. Ágnesnek hívják és velem egyidős. Nagyon sok közös tulajdonságunk van. Pl. szerettük anno a Romantica csatorna sorozatait. Közös kedvencünk a Sabor a ti (Az élet gyönyörű oldala). Szeretjük a kézműves dolgokat. Ágnest leginkább mostanában ez köti le a zenehallgatás mellett.

Ágnesről kiderült, hogy ő is Aspergeres. Megnyugtatott a tudat, hogy nem vagyok egyedül ezzel a helyzettel. Kicsit féltem attól, hogy milyen lesz a találkozó. Annak idején Lorena Rojas lemezt és egy Alejandro Fernández CD-t másoltam át neki. Szereti A szerelem varázsa (Hechizo de amor) című telenovellát is. Ő csak egyszer látta még 20 éve mikor 2003. szeptember 1-én a Romantica másodszor vetítette a sorozatot. Én 2x láttam. J Ágnes kedves lány, de nehéz az élete. Nincsenek barátai. Az édesanyjával él együtt. Nem nagyon szeretném kiírni őt a háta mögött. A lényeg hogy jól éreztük magunkat és rengeteg mindent csináltunk. A Deák téren találkoztunk majd sétáltunk egyet. Sok mindent elmesélt az életéről, főleg az autizmusáról. Szóba került a mai társadalom hozzáállása, elutasítása. Ezzel régóta tisztában vagyok sajnos és jól tudom, hogy minket, autistákat sosem fognak egyenlő módon kezelni. Mert beszűkülten él a társadalom egy bizonyos rétege. Szerencsére nem mindenki. Ágnest elvittem egy hobbiboltba. Megmutattam neki, hogy milyen eszközökkel szoktam dolgozni, miket szeretek. Volt, amit nem ismert. Pl. a kontúrmatricákat. Ágnes rajzolni szeret leginkább. Színes ceruzákkal. Tabletje (táblagépe) van. Javasoltam is neki hogy készíthetne blogot, youtube csatornát ahova a munkáit feltehetné és bemutatná a netes közönségnek. A hobbibolt után az MG Recordsba mentünk ahol ásványvizet ittunk. Ott legalább le tudtunk ülni és nyugodtan beszélgetni. Néha én is beülök egy vízre, ha egyedül szeretnék lenni, vagy ha másokkal találkozok. A lemezbolt egyben kávézó is. Mindig van egy megszokott helyem ahányszor odamegyek. Ágnes megmutatta nekem a kiskutyájának és papagájának fotóját, és arról beszélt hogy mennyire szereti a videóimat. Mondtam neki, hogy hosszúság szempontjából sokszor eltúlzom, mert akaratomon kívül 2-3 órás is lehet egy művészetterápiás adásom. Nem könnyű elkészíteni egy rajzot. Főleg ha a kiszínezéséről van szó, mert arra külön figyelni kell. Ágnesnek nagyon tetszenek a rajzaim. Profinak tart. Ugyan tudok rajzolni, de közepes szinten. Sosem voltam és sosem leszek profi. Nagyon jól estek Ágnes szavai. Mikor általános iskolás voltam mindig hármast kaptam rajzból. Egy igazán jó és tehetséges rajzos beleszületik a mesterségbe. Mikor anno a Tüskevár iskolába kezdtem járni akkor kezdtem közel állni a kézművesedéshez, de akkor is hobbiszinten álltam. Abban a teremben ahol a másfél órás főoktatás volt szinte minden rendelkezésre állt, amire szükség volt. Épp úgy, mint most Zsuzsánál, a művészetterápiás teremben. Én úgy állok a mai rajzolásaimhoz, hogy bármilyen is a maximumot próbálom kihozni belőlük, nagy elvárásaim nincsenek, ahogy tétje sem. Néha felfedezem magamon azt, hogy van, mikor jól rajzolok, de attól még nem vagyok profi. Ágnessel jó volt erről a témáról beszélgetni és élveztem a társaságát. Elfogadja a melegségemet is. Egyidősek vagyunk, bár Ágnesen észrevettem azt, hogy a kapcsolatokkal hadilábon áll. Aggódni kezdtem miatta és a 2-es metrón tanácsoltam neki, hogy akárkikben ne bízzon meg, mert ez a világ eléggé nehéz. Könnyen kihasználhatják őt és bánthatják. Ezért kell figyelni! Főleg a mi fajtánknak. Néhol tapasztalatlanságokat is észleltem Ágnesnél, mert láttam, hogy annyit még nem tapasztalt, mint én. Ágnesért is épp úgy aggódik az édesanyja, mint az én anyám értem. Ágnes is szeret otthon lenni az esti órákban. Épp úgy, mint én. J Nem voltam sosem egy bulizós alkat, de valahogy jó is így. Nem élvezem az éjszakai életet. Más, ha itthon vagyok, filmet nézek, zenét hallgatok a szobámban és elvagyok a megszokott biztonságot nyújtó világomban. Sokféle tudást a tapasztalataimnak köszönhetően szereztem meg. Sok mindent kellett megtapasztalnom, hogy okosabb lehessek. Pl. a szexuális életemmel kapcsolatban. Ki kellett próbálnom mik valók nekem és mik nem. Ezek a megszerzett tudások hasznosnak bizonyultak. Ebbe a témába nem szívesen megyek bele, mert keményen súrolná a 18-as kategóriát. De egyet bátran kijelenthetek. Ha nem tapasztalok, akkor nem tanulok. Vannak kényes témák, amelyekről nem tudok akárkikkel beszélgetni. A szexualitás csak az egyik ilyen téma. Ezzel nem azt akarom írni, hogy mindenki bátran ugorjon fejest az életbe, hanem azt hogy óvatosnak kell lenni minden esetben. Victor azt mondta, hogy bátor vagyok. Részben igen, de annyi gátlásom van sajnos. Mikor elmentem úszni és vártam a Bencét akkor a nagymedence szélén álltam. Ugyan nem mély nekem, mégsem merek beleugrani. Pláne nem fejest csobbanni. Az unokahúgom Lujzi bátor. Ő aztán beleugrik a medencébe, a vízi csúszda tetejére bátran felül. 10 éves lesz nemsokára. Én közel sem vagyok annyira bátor, csak pár dologban. Van miben még fejlődnöm. Tudom, hogy milyen érzés az autizmus okozta korlát, és hogy mennyiben akadályozza mindennapjaimat ez az állapot. Kegyetlen nagyon! Mikor elbúcsúztam Ágnestől az Őrsnél be akartam menni a Sugárba, de végül hazaindultam. Folyton járt az agyam és megijedtem. Nemcsak a jelenlegi személyes bajaim miatt, de az autizmus miatt is. Tudom, hogy nagy út vár rám, de nem tudom, meddig fogok eljutni. Ágnes a munkavállalás nehézségeiről is beszélt. Ugyanaz a sorsunk. Zsákutcában tengődünk, de a helyzetem azért jobb, mert nem albérletben élek. Ágnesnek is megvan a maga világa, ahol szeret ellenni. Utólag belegondolok abba jobb is hogy olyannak születtem amilyen vagyok. Mert nem tudom miért jó a bulizó életmód, nem tudom miért jó, ha valaki egy tömött bárban, szórakozóhelyen táncol. István barátom miatt teszek egy havi kivételt, amikor beülünk valahova, de ő az éjszakai élet egyik rajongója. Én a csendes helyeket szeretem. Victor a Budapest Parkba szeret járni, ahol megnéz néhány jó koncertet. Néha más szórakozóhelyre is elmegy. Victor megtapasztalta milyen a bulizás és ezt mindig jónak tartotta. Szerencsés, mert ő ezt mindig élvezte. Ágnesre visszatérve fogunk még találkozni és tervezek vele majd pár műsort is készíteni. Fogunk majd rajzolni is. Megbeszéltem vele hogy megmutatom neki a különleges tollaimat. Remélem sikerül meggyőznöm arról, hogy készítsen egy blogot mert akkor az ő autisztikus világát is megismerheti a nagyközönség.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.