2022. december 24., szombat

Egy gyermekkori álmom vált valóra: Saját GANZ villamosom lett!

Balázs Zsigmond, akinél elkészíttettem metróimat most valóra váltotta egy régi vágyam. A budapesti GANZ villamost, amit gyermekkoromban nagyon szerettem. Mikor kisfiú voltam még citromsárga színben futkároztak. Csak később lett narancssárga színű. Sosem lehetett kapni makettben játékboltban. Persze most sem árulnak ilyesmiket, hisz a BKK plüssben hajlandó csak ezeket aranyáron árulni. Ha belépünk egy játékboltba, akkor ismeretlen villamosok és buszok vásárolhatók meg játék formájában. A budapesti járművek közül az Ikarus buszokból készült néhány megvásárolható példány. Nekem barna színben van, amit a BKV kiállításon vettem meg.





Zsigmond mondta, hogy ez az utolsó színes munkája, mert már másféle járműveket gyárt le. Szerencsém volt. Korábban terveztem, hogy HÉV-ből és kisföldalattiból is legyen kocsim, de a villamos mindenképp kellett. Nagyon szép sárga, különleges. Az áramszedője kissé törékeny, így nagyon kell rá vigyázni. Először a polcos házamban akartam tárolni, de végül úgy döntöttem, hogy a BENovelas hídon fog állni.


Pont ráfér, de a karácsonyi díszítések miatt kissé a háttérbe került. Januártól azonban már jobban lehet látni. Eleinte 500-as villamosnak akartam nevezni, de mivel nincs Budapesten 5-ös villamos, hanem csak volt így itt nálam lesz 5-ös villamos és a GANZ kapja. Más villamosom is van. Két külön kocsiból áll. A 120-as villamos.

Úgy örülök ennek a villamos makettnek. Persze sok olyan vágyam volt gyermekkoromban, amelyek nem váltak valóra és nem fognak sosem.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.