2021. május 18., kedd

METRÓHELYZET

Zajlik a 3-as metró felújítása, közben már tervezik az 5-ös metrót, melynek próbafutásai a Kálvin téren zajlanak. Nagyon úgy tűnik, hogy a politika a 2022-es választásra újabb mézesmadzagot készített elő. Az, hogy próbafúrások vannak, még nem azt jelenti, hogy megvalósul a temérdek pénzbe kerülő metrós project, ami Csepeltől egészen Szentendréig tartana. Az új, M5-ös metró ugyanis felváltaná a HÉV-et, amely a Kvassay hídtól a föld alá kerülne és első szakaszban a Kálvin térig menne, utána elvileg a Nyugati pályaudvarig lenne meghosszabbítva, majd azután rácsatlakozna a H5-ös, vagyis a szentendrei HÉV-re. Mindezek szépnek és jónak tűnnek, de a kivitelezés rengeteg pénzbe kerül. Lassú lenne az építkezés és a beruházás során fennállna a veszélye annak, hogy leállnak a munkákkal. Ha a budapestiek szerencsések kb. 20 év alatt elkészül az első szakasz. Emlékszem, hogy 1997-ben a Deák téren, a sci-fi hangulatú átjáró csarnoknál petíció stand állt a 4-es metró építésével kapcsolatban. És persze mivel még kiskorú voltam, nem szavazhattam. Mi a garancia, hogy pont az 5-ös metró fog megvalósulni, főleg ezekben a nehéz időkben. A 3-as metró felújítása csigalassan zajlik, a metrókba képtelenek klímát beépíteni, a nemrég felújított déli szakaszt hétvégére lezárják mindenféle magyarázkodás nélkül. Ráadásul a 3-as metrót tovább kellene építeni Káposztásmegyerig. Jobban megérné a jelenlegi metróvonalakat előbb befejezni, és azután tervezni egy újat. Én személy szerint támogatom az 5-ös metró tervét, csak sajnos sokba kerülne a kivitelezés és ehhez nem lenne Uniós forrás. Ha előbb Magyarország fejlődő országgá válna, akkor lenne rá keret mindenféle külföldi hitelek nélkül. Tervezik a kisföldalatti, 1-es metró felújítását és meghosszabbítását, amelyhez új, klimatizált kocsikat vennének, de a Vígadó téren lenne az első megálló, melyet értelmetlennek tartok, mert attól alig 5 perc sétával a Vörösmarty tér. Sokkal logikusabb lenne az Erzsébet hídnál kialakítani az új végállomást. Az 5-ös metrónál is új szerelvényeket ígértek, klímával, de a 3-as metró esetében ragaszkodtak a régiek felújításánál, légkondi nélkül. Ezek a panda metrók biztos, hogy nem felújítottak, és ezt sokan meg is jegyezték. Én vadonatújakat vennék amely minden mai követelménynek megfelel.

A lezárt Nagyvárad téri állomás 2021. május 16-án. 

A Nagyvárad téren a felső szintet teljesen elburkolták. Gondolom, hogy jelenleg zajlanak a falak bontási munkálatai. A Lehel téren is hasonlót láttam. Ezekről nem ír a metrófelújítással foglalkozó honlap. A Klinikáknál teljesen lecsupaszították a bejárati épületet és ez már hónapok óta így néz ki. Visszaemlékezve a 2-es metró felújítására akkor sokkal gyorsabban dolgoztak. 3-4 hónapig tartott egy szakasz felújítása. OK, most zajlik az akadálymentesítéshez szükséges liftek és speciális görbe felvonók beépítése, de attól még a többi munkával haladhatnának. A metrófelújítás oldalán a Corvin negyed megállóban már felhelyeztek egy új burkolati elemet, amely ezüstös színű lesz.

A lecsupaszított Klinikák metrómegálló bejárata 2021. május 12-én. 

Nem tudom ki hogy van ezzel, de én azt tudom csak írni az 5-ös metró beruházásra, hogy hiszem, ha látom. Én költenék a beruházásra, persze csak akkor, ha az ország anyagi helyzete stabil és nincsen államadósság.

BEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.