2018. június 14., csütörtök

CD AJÁNLÓ: Laura Pausini: Primavera in Anticipo


Múlt hétvégén kellemes meglepetés ért, amikor István barátommal találkoztam. Eleinte azt terveztük, hogy egy másik helyre ülünk be beszélgetni, de végül a Mamut és környékére esett a választás. Ahányszor arrafelé van dolgunk István barátommal, akkor benézünk a Média Marktba, majd ellátogatunk a kedvenc pékségembe, amely a Lövőház utcában található. Mikor a Média Marktba mentünk akkor gondoltam megnézem, hogy van e valamilyen leárazott CD. Szerencsém volt. Laura Pausini 2009-es albuma, a Primavera in Anticipo a polcon volt a legújabb Fatti Sentire mögött. 1999 Ft-ba került csak. Mondtam vidáman István barátomnak, hogy megveszem. Nagyon örültem neki, mert nekem ugyan le volt töltve spanyolul, szerettem volna megvenni kedvenc énekesnőm minden lemezét. Sajnos a Média Marktban nagyon ritkán van ilyen lehetőség, amikor Pausini lemezeket árulnak. Magyarországon olaszul árulják Laura Pausini albumait. A Primavera in Anticipo érdekes volt olasz nyelven. Ugyan ismerve az albumot, mégis újdonságérzetet nyújtott mikor meghallgattam.








A Primavera in Anticipo albumban kifejeződik a Laura Pausini iránt érzett hangulatom. A kissé félelmetes, sejtelmes és rejtélyes érzet, amely keveredik az érzelmekkel. Elképzelek magam előtt egy kertet, ami este van, eső után, és ilyenkor a sötét világban furcsa élet zajlik. Nincs fotoszintézis, a növények az eső által nyert vízből táplálkoznak. Az eső utáni kellemes illat is izgalmassá teszi ezt az élővilágot. Az éjszakai élet magánya is felbukkan, melynek hangulata változó. Az éjszaka nagyon sok mindent tartogat. Szerelmet, félelmet és kétségeket. Hihetetlen mennyire sokféle gondolat jut eszembe, ha az albumot hallgatom. Olaszul érdekes, mert spanyolul szoktam meg. Ezen a CD-n hallható az En nombre del amor (A szerelem nevében) című sorozat főcímzenéje, az Invece no/En cambio no. Szép lemez, melyben szintén megtalálhatóak a különböző műfajok. Az Un Fatto Ovvio/Un hecho obvio című szám a komorságot, szomorúságot juttatja eszembe. Ezt a dalt felhasználtam a Hullámvölgy című rövidfilmemhez. 

E m l é k e k   a   m ú l t b ó l
Emlékszem arra, amikor egykori közösségem tagjaival 2014 márciusában a Mátrába utaztam. Mikor a Puskás Ferenc Stadionról elindult a busz, akkor a Mille Bracia című számot hallgattam spanyolul. Nagyon szeles és hűvös idő volt a Mátrában, amely kissé félelmetes volt. A Sorella Terra/Hermana Tierra című szám az egyik éjszakának emlékét idézi bennem. A hazafelé vezető úton, a buszon ülve csodáltam a hegyeket, szakadékokat, és akkor a La Geografia de mi camino-t hallgattam.




A z   a l b u m   „ t e s t v é r e ”


 (2014.)

2014-ben, a 28. születésnapomra megvásároltam a Laura Live 2009-es koncert CD+DVD-t, amely egy digipakkos tokban volt. A Primavera in Anticipo turnéválogatása, amelyben Laura Pausini nemcsak olaszul, de spanyolul is énekel. Fantáziában és színvilágban gazdag előadások voltak, melyekben különböző dalok is elhangzottak. A koncertes CD+DVD változat nagyon szépen össze van rakva és a CD változaton 3 extra szám is található, amely a Primavera in Anticipón nincs. A DVD-n pedig videóklipek, extra koncertfelvételek is találhatóak, illetve beleshetünk a Laura Live 2009 kulisszái mögé is. 












Laura Pausini Michael Jacksonról is megemlékezett. 

 A Primavera in Anticipo fent van a spotify oldalon, amelyen a brit énekes, James Blunt is együtt dalol Laura Pausinivel:

https://open.spotify.com/album/3JYy2Y99BpPhJ64L8Csaxf

Laura Live 2009:
https://open.spotify.com/album/3BJ56nHN7n3p9cH0KjU6lP

A CD csomagolásán hasonló átlátszó matrica volt, mint a koncertes változaton. Rátettem a CD füzetére, hogy ne vesszen el.

B E N

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.