2016. június 13., hétfő

Fények az alagút elején: Csúszik a 3-as metró felújítása


Nemrég kiderült hogy a pótlóbuszok vásárlásával gondok vannak, így késve kezdik meg a budapesti 3-as metrónak rekonstrukcióját. Óriási felelőtlenségnek tartom, hogy miközben tendereket írnak ki és zajlik a versenyzés, addig a metróvonal tovább rohad. Azt gondolom, hogyha valaki komolyan veszi a kék metró siralmas állapotát, és az utasokat, akkor igenis biztosít annyi buszt, hogy az emberek munkába mehessenek vagy akár bárhová. Tudni lehetett előre, hogy nagyon hosszú metróvonalról van szó ami egyben a legforgalmasabb. Amikor 9 évvel ezelőtt befejeződött a 2-es metrónak a felújítása, akkor már el kellett volna kezdeni tervezni a 3-asnak az újjávarázsolását. 1970-72-ben adták át a 2-est. A 3-as metrót pedig 1976-ban, külön szakaszokban 1990-ig. Legjobb esetben 2008-2009-ben kezdhettek volna a vonal felújításához, és talán ma véget is érne, ha időben hozzálátnak. Kőbánya Kispestnek a metrómegállóját már átépítették, igaz nehezebb most egyik metróról a másikba menni. A legsiralmasabb szakasz a Nagyvárad tér és a Deák tér között van ami idén lesz 40 éves. Az állomásokon kopott, piszkos falak, a várószékek nagy része nincs meg. A kőpadlólap pedig kopik. Budapest legkihasználtabb kék metróvonalát mindennap ellenőrzik hogy működhessen, de nem lehet a végtelenségig elhúzni a felújítást! 
Videóválogatásom a 3-as metróról. 

A Kálvin téren szivárog a talajvíz, a vonal fiatalabbik részén pici szikrát véltem felfedezni az alagútban közlekedő szerelvény alatt. Nem is egyszer láttam ezt. A metrókocsik belseje sem valami szép látvány. Olvastam hogy egy résznél alagútsüllyedés is van. Éppen ezért lehetséges, hogy felújításkor meg kell nyitni felülről a kéreg alagutat, hogy a födémet megerősítsék. Akármi is van, ellenőrizni kell az állapotát! Minél tovább húzzák a felújítást, annál nehezebb és drágább lesz a rekonstrukció! Az első felújított orosz metrókocsi már megérkezett Magyarországra, de nem futtatnám egy olyan metrópályán ami keményen kikezdené a szerelvényt. Ráadásul az újjáépített metrókocsi nem is illene bele a jelenlegi arculatba. Azokkal csak az a baj hogy beleépítik a nyomógombot, tehát ez sem fog menni úgy hogy magától nyílnának ki az ajtók. Légkondit se raktak bele, pedig kellett volna! Ha a 2-es vonalon a felújított szerelvények egy részét nem az Őrsön hagynák állva kitéve az időjárás veszélyeinek, akkor azok a 3-as vonalon mehetnének. Legalább 10 évig megfelelőek lennének. Vannak azonban olyan metrókocsik, amelyek viszont alkalmatlanok, mivel bőven elérték a selejt korszakot. A 3-as metró vonalán egykori 2-es szerelvények is mennek, melyeknek egy része külsőleg normálisnak mondható, de sajnos akad köztük olyan is, amely nagyon ramaty állapotban van. Kopik, rozsdás, nem szép látvány. 

Az alábbi képeimen tisztán lehet látni a kék metró "sérüléseit"melyeket a 40 éves szakaszhoz tartozó állomásokon fotóztam. Az egyik képet, a Nagyvárad térit a szépsége miatt tettem be. 
        

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.